Gå til innhold

Rådløs!!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilt lofotværing

Ops!

Glemte Å fortelle At jeg støtt og stadig har barna til min søster og selvsakt storkoser meg med dem, så det er ikke påenget. Men det var jo jeg som ikke fortalte det. Problemet er at jeg har problemer med den voksende magen... Ikke fordi jeg ikke unner henne lykken et barn medfører, men fordi det minner meg om alle jeg kunne hatt, hvordan de ville sett ut o.s.v Etter at barna (uansett sine) blir født går det greit. Men det er tunkt å takle... fårstår dere mere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148086-r%C3%A5dl%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

rotekoppen1365380376

Det enkelt for de som aldrig har mistet et barn, eller som ikke har opplevd problemer med å bli gravid, å si at det er egoistisk og selvopptatt å være sint å synes det er urettferdig at alle andre blir gravide.Det betyr ikke at en ikke gleder seg på vegne av andre som blir gravide eller gleder seg over barna i sin omgangskrets. Det betyr at en i perioder sliter med forskjellige følelser forhold til dette. For meg var det mere skjebnen jeg var sint på , men dette førte til problemer med å forholde seg til gravid og nyfødte. Men dette holder en stort sett for seg selv. Jeg har 4 svangerskap bak meg. Mistet en gutt like etter fødsel, 1 missed abortion, en liten velskapt pike og en missed abortion igjen(siste 20 nov 2003). Vi skal til vårt 2 prøverør i løpet av kort tid.Det er ikke automatisk slik at vi som har mistet ønsker å høre om alle de vellykkede svangerskapene, og at vi gleder oss over dette.Det kan for mange være vanskelig å høre at det går svært bra med alle når det har misslykkes for en selv.

Det må da være mulig at mennesker i perioder får lov til å føle at livet er urettferdig uten at de er selvopptatte og rare. Å fornekte følelsene er mere usunt enn det å sette ord på tingene og få det ut av systemet.

Men lofotværing har du ikke blitt utredet etter så mange aborter? Ønsker deg lykke til og gi ikke opp.

Hilsen Rotekoppen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148086-r%C3%A5dl%C3%B8s/#findComment-942344
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Det enkelt for de som aldrig har mistet et barn, eller som ikke har opplevd problemer med å bli gravid, å si at det er egoistisk og selvopptatt å være sint å synes det er urettferdig at alle andre blir gravide.Det betyr ikke at en ikke gleder seg på vegne av andre som blir gravide eller gleder seg over barna i sin omgangskrets. Det betyr at en i perioder sliter med forskjellige følelser forhold til dette. For meg var det mere skjebnen jeg var sint på , men dette førte til problemer med å forholde seg til gravid og nyfødte. Men dette holder en stort sett for seg selv. Jeg har 4 svangerskap bak meg. Mistet en gutt like etter fødsel, 1 missed abortion, en liten velskapt pike og en missed abortion igjen(siste 20 nov 2003). Vi skal til vårt 2 prøverør i løpet av kort tid.Det er ikke automatisk slik at vi som har mistet ønsker å høre om alle de vellykkede svangerskapene, og at vi gleder oss over dette.Det kan for mange være vanskelig å høre at det går svært bra med alle når det har misslykkes for en selv.

Det må da være mulig at mennesker i perioder får lov til å føle at livet er urettferdig uten at de er selvopptatte og rare. Å fornekte følelsene er mere usunt enn det å sette ord på tingene og få det ut av systemet.

Men lofotværing har du ikke blitt utredet etter så mange aborter? Ønsker deg lykke til og gi ikke opp.

Hilsen Rotekoppen

Leste ditt svar her, og skjønner at du som jeg har hatt mye å tenke på i forbindelse med å blir gravid. Jeg har også opplevd mye av det samme som deg; mistet ei jente kort etter fødselen, en SA i uke 12 og så fikk vi ei fin og frisk stor jente i vårt tredje svangerskap.

Kanskje er det for kort tid siden vi fikk med oss jenta vår fra sykehuset (13 mnd); men jeg har ikke brukt mye tid på å tenke på andre i sammenheng med graviditeter, fødsler eller foreldreskap. Denne lykken jeg har fått oppleve er fantastisk! Men det betyr selvsagt ikke at man glemmer det man har med seg. Jeg har kanskje fokusert veldig mye på meg selv og oss gjennom de vanskelighetene vi opplevde?

Ønsker dere lykke til med 2. prøverør Rotekopp, og ville slett ikke "diskvalifisere" dere som syns at det kan være en vanskelig kontrast mellom "oss" og "de andre". La oss få høre hvordan det går med dere nå, jeg krysser fingre for dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148086-r%C3%A5dl%C3%B8s/#findComment-954918
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...