Gå til innhold

Hjelp, oppvaskmaskinen lukter vondt..

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger
Skrevet

Oppvaskmaskinen har fått en noe illeluktende lukt. Har vasket alt som kan vaskes der, har tømt filteret og tallerkner etc blir nøysommelig skylt før de setter i maskine.

Men allikevel lukter det..HVA kan det være? Kan det være matrester i rørene? Hvordan får jeg eventuelt det vekk?

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan vere heldig å finne noko - eg hugsar IKKJE kva det heiter, har ikkje brukt det sjølv, men eg trur det er eit "finish"-produkt (altså frå dei som lagar det oppvaskmaskinpulveret) - som du skal ha inni vaskemaskina som tar bort lukta. Søstera mi har brukt det og mamma har også brukt det da dei fikk lukt i oppvaskmaskinene. Men dei har det ikkje i alle butikkar dessverre. Spør etter det dersom du ikkje finn det der det står oppvaskmidler, kanskje dei tilsette kjenner til det og kan bestille det for deg.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Kjøp 50 gram sitronsyre (eller mindre) på apotek. Ta ca. en spiseskje av dette i såpebeholderen (uten såpe). Kjør oppvaskmanskinen en gang uten ting i. Bingo!!

Gjentas visst en gang pr. år, men det har jeg aldri gjort.

Gjest papirtiger
Skrevet

Kjøp 50 gram sitronsyre (eller mindre) på apotek. Ta ca. en spiseskje av dette i såpebeholderen (uten såpe). Kjør oppvaskmanskinen en gang uten ting i. Bingo!!

Gjentas visst en gang pr. år, men det har jeg aldri gjort.

Oh, dette må prøves :) Kjøper det i morgen. Takk.

Skrevet

Du trenger egentlig ikke å kjøpe noe spesiellt til dette i første omgang. Prøv sterk eddik - det har du vel i huset, eller vineddik, eller eplecidereddik. Fungerer bra for å rense.

På min gamle brukte jeg dette, men den hadde ikke lukt da. Jeg kjørte en omgang med dette innimellom, da maskinen ikke vasket ordentlig.

Fin måte å rense opp på, og verdt et forsøk :)

Skrevet

Ta fra hverandre disse "armene" og rengjør inni dem. Samt seff risten i bunnen.

To ting som fungerer bra mot lukt er en vask med edikk, og la en kopp kaffebønner stå i over natta.

Som regel holder det med edikk - spesielt dersom du finner kilden.

Annonse

Skrevet

Da kjøper du oppvaskmaskindeodorant. En gul liten brikke som du henger inni maskinen.

Skrevet

Da kjøper du oppvaskmaskindeodorant. En gul liten brikke som du henger inni maskinen.

sikkert giftig sak :(

...yieeeerrk

Skrevet

Samme skjedde hos oss. Vi fant ut at det var avløpsrøret som var for langt, slik at ikke alt ble ordentlig skylt ut.

Gjest bjelke
Skrevet

Samme skjedde hos oss. Vi flytta og lot maskina stå igjen.

(Flyttet ikke pga lukta da, så det er sagt.. ;-)

Skrevet

Samme skjedde hos oss. Vi flytta og lot maskina stå igjen.

(Flyttet ikke pga lukta da, så det er sagt.. ;-)

*LOL**

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...