Gjest papirtiger Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Oppvaskmaskinen har fått en noe illeluktende lukt. Har vasket alt som kan vaskes der, har tømt filteret og tallerkner etc blir nøysommelig skylt før de setter i maskine. Men allikevel lukter det..HVA kan det være? Kan det være matrester i rørene? Hvordan får jeg eventuelt det vekk? 0 Siter
Zarine Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Du kan vere heldig å finne noko - eg hugsar IKKJE kva det heiter, har ikkje brukt det sjølv, men eg trur det er eit "finish"-produkt (altså frå dei som lagar det oppvaskmaskinpulveret) - som du skal ha inni vaskemaskina som tar bort lukta. Søstera mi har brukt det og mamma har også brukt det da dei fikk lukt i oppvaskmaskinene. Men dei har det ikkje i alle butikkar dessverre. Spør etter det dersom du ikkje finn det der det står oppvaskmidler, kanskje dei tilsette kjenner til det og kan bestille det for deg. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Kjøp 50 gram sitronsyre (eller mindre) på apotek. Ta ca. en spiseskje av dette i såpebeholderen (uten såpe). Kjør oppvaskmanskinen en gang uten ting i. Bingo!! Gjentas visst en gang pr. år, men det har jeg aldri gjort. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Kjøp 50 gram sitronsyre (eller mindre) på apotek. Ta ca. en spiseskje av dette i såpebeholderen (uten såpe). Kjør oppvaskmanskinen en gang uten ting i. Bingo!! Gjentas visst en gang pr. år, men det har jeg aldri gjort. Oh, dette må prøves Kjøper det i morgen. Takk. 0 Siter
shandy Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Du trenger egentlig ikke å kjøpe noe spesiellt til dette i første omgang. Prøv sterk eddik - det har du vel i huset, eller vineddik, eller eplecidereddik. Fungerer bra for å rense. På min gamle brukte jeg dette, men den hadde ikke lukt da. Jeg kjørte en omgang med dette innimellom, da maskinen ikke vasket ordentlig. Fin måte å rense opp på, og verdt et forsøk 0 Siter
tiliti Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Ta fra hverandre disse "armene" og rengjør inni dem. Samt seff risten i bunnen. To ting som fungerer bra mot lukt er en vask med edikk, og la en kopp kaffebønner stå i over natta. Som regel holder det med edikk - spesielt dersom du finner kilden. 0 Siter
nick Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Da kjøper du oppvaskmaskindeodorant. En gul liten brikke som du henger inni maskinen. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Da kjøper du oppvaskmaskindeodorant. En gul liten brikke som du henger inni maskinen. sikkert giftig sak ...yieeeerrk 0 Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Samme skjedde hos oss. Vi fant ut at det var avløpsrøret som var for langt, slik at ikke alt ble ordentlig skylt ut. 0 Siter
Gjest bjelke Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Samme skjedde hos oss. Vi flytta og lot maskina stå igjen. (Flyttet ikke pga lukta da, så det er sagt.. ;-) 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Samme skjedde hos oss. Vi flytta og lot maskina stå igjen. (Flyttet ikke pga lukta da, så det er sagt.. ;-) *LOL** 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.