Gå til innhold

Hvor mye drikker du i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil tro at jeg drikker opp mot 2-2½ liter, men jeg drikker hver gang jeg våkner om natta også. Hovedsakelig vann. Ca 1-3 glass melk pr dag. Minimalt juice og saft. Så og si aldri brus. Litt vin eller likør, som regel i helgene.

Fortsetter under...

Gjest mor i juni
Skrevet

Oi, jeg prøver å drikke mye jeg da, har fått beskjed om det. Har du nyreproblemer forresten..? Lurte bare på hvorfor man får drikkebegrensning :-)

Skal vi se hva jeg får trøkt i meg..

1-2 glass vann/melk til frokost,

1 kopp kaffe latte + 1-2 glass vann i løpet av dagen

Og på kvelden alt fra 1-2 glass vann/melk/juice til litervis....

Ujevn dranker jeg.. :-)

Skrevet

Vil tro at jeg drikker opp mot 2-2½ liter, men jeg drikker hver gang jeg våkner om natta også. Hovedsakelig vann. Ca 1-3 glass melk pr dag. Minimalt juice og saft. Så og si aldri brus. Litt vin eller likør, som regel i helgene.

Jo, nå fikk jeg visst blackout. Jeg drikker juice eller kaffe på café. 1-2 enheter pr gang.

skorpionfisken
Skrevet

1,2 liter hørtes skrekkelig lite ut.

Da bør du holde deg unna kaffe og te og alkohol fordi dette er vanndrivende, og er verre for en som må rasjonere på drikken. Søte drikker gjør deg mer tørst.

Vann er jo god drikke da. Lykke til.

Gjest SMoria
Skrevet

1,2 liter hørtes skrekkelig lite ut.

Da bør du holde deg unna kaffe og te og alkohol fordi dette er vanndrivende, og er verre for en som må rasjonere på drikken. Søte drikker gjør deg mer tørst.

Vann er jo god drikke da. Lykke til.

Jeg har nå erfart at 1,2 liter er myyyye mindre enn hva man tror :-/

(1 pappkrus er 1,5 dl, et vanlig glass 2 dl eller mer)

Kaffe, te og alkohol utgår selvsagt - kan ikke bruke de gyldent tilmålte dråpene på å drikke slikt!

Jeg skal innrømme at jeg synes dette er vanskelig å overholde.

Men dog...

Gjest SMoria
Skrevet

Oi, jeg prøver å drikke mye jeg da, har fått beskjed om det. Har du nyreproblemer forresten..? Lurte bare på hvorfor man får drikkebegrensning :-)

Skal vi se hva jeg får trøkt i meg..

1-2 glass vann/melk til frokost,

1 kopp kaffe latte + 1-2 glass vann i løpet av dagen

Og på kvelden alt fra 1-2 glass vann/melk/juice til litervis....

Ujevn dranker jeg.. :-)

Ja, jeg har fått nyreproblemer, og må spare nyrene (forhåpentligvis bare en periode) for å få beholde dem.

Så jeg har jo ikke så mye valg, men jeg forbeholder meg retten til å være gretten over det likevel. *s*

Det er en mager trøst når jeg hører at enkelte dialysepasienter kun får drikke 0,5 liter, men like fullt en trøst.

Nå skal jeg tusle og drømme mer om vann ;o)

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Jeg drikker 1-2 kaffekopper på morningen, 1 cola på jobb, og ettermiddagskaffekopp når jeg kommer hjem. Og ett glass med vann/juice på kvelden og samme til middagen...

Det blir...en del! For ikke å snakke om hvis man drikker øl en dag,da blir det jo hvertfall en del!

Det hørtes forferdelig lite ut, det du skal drikke! Leste lenger nede her at det skyldes nyrer..huff. God bedring,håper det går fint!

Gjest mor i juni
Skrevet

Ja, jeg har fått nyreproblemer, og må spare nyrene (forhåpentligvis bare en periode) for å få beholde dem.

Så jeg har jo ikke så mye valg, men jeg forbeholder meg retten til å være gretten over det likevel. *s*

Det er en mager trøst når jeg hører at enkelte dialysepasienter kun får drikke 0,5 liter, men like fullt en trøst.

Nå skal jeg tusle og drømme mer om vann ;o)

Å... :-(

Ønsker deg god bedring, og håper det bare blir med denne perioden.. !

Gjest SMoria
Skrevet

Å... :-(

Ønsker deg god bedring, og håper det bare blir med denne perioden.. !

Takk :o)

Og du - opppdatering på barn og fødsel kreves naturligvis!

;)

Gjest mor i juni
Skrevet

Takk :o)

Og du - opppdatering på barn og fødsel kreves naturligvis!

;)

OK! :-)

Foreløpig er det lite interessant å melde.. :o)

Gjest SMoria
Skrevet

OK! :-)

Foreløpig er det lite interessant å melde.. :o)

Såpass har jeg skjønt da :o)

Det tok litt ekstra tid før jeg skjønte hvem du var også.. men husket tilslutt vi hadde noen runder med innleggsutveksling i forbidelse med din jobbsituasjon i vinter, så du er en av de få gravide jeg liksom har et øye på her inne :)

Ellers er det jo vanligvis ikke helt min stil å følge med på barnefødsler og slikt *hehe*

Ha en flott lørdag!

Gjest mor i juni
Skrevet

Såpass har jeg skjønt da :o)

Det tok litt ekstra tid før jeg skjønte hvem du var også.. men husket tilslutt vi hadde noen runder med innleggsutveksling i forbidelse med din jobbsituasjon i vinter, så du er en av de få gravide jeg liksom har et øye på her inne :)

Ellers er det jo vanligvis ikke helt min stil å følge med på barnefødsler og slikt *hehe*

Ha en flott lørdag!

Aha! :-)

Jeg hadde en mistanke om at det var deg i "forkortet" utgave, ja! (S'en i nicket)

God helg til deg og !

Gjest SMoria
Skrevet

Aha! :-)

Jeg hadde en mistanke om at det var deg i "forkortet" utgave, ja! (S'en i nicket)

God helg til deg og !

:o)

Går ikke inn for å være så anonym, bare litt mindre søkbar :o)

*vinke*

Annonse

Gjest batteri
Skrevet

jeg drikker 6-10 glass vann hver dag,litt juice,avogtil brus og avogtilmilkshake/sjokomelk..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...