Gå til innhold

Til dere som har lån sammen med partneren, skatt

Anbefalte innlegg

Gjest lurer fryktelig nå
Skrevet

Når dere har lån sammen, den ene medinnehaver, vil rentebeløpet som man får igjen skatt av automatisk føres opp på selvangivelsen til den ene eller begge. Eller blir det latt stå tom for begge så de kan fordele det innbyrdes?

Skrevet

Hos oss føres det opp på meg, men vi fordeler renteutgiftene på selvangivelsen etter hvor stor del hver har av lånet. Aldri vært noe problem.

Bente831365380491
Skrevet

Er det ikke bare den ene som får det da?? Mener å ha hørt det.

Gjest lurer fryktelig nå
Skrevet

Hos oss føres det opp på meg, men vi fordeler renteutgiftene på selvangivelsen etter hvor stor del hver har av lånet. Aldri vært noe problem.

Så på din står det automatisk oppført når selvangivelsen kommer? Også trekker du fra det han fører opp?

Står du som innehver og han som medinnehaver av lånet?

Takk for svar:)

Skrevet

Så på din står det automatisk oppført når selvangivelsen kommer? Også trekker du fra det han fører opp?

Står du som innehver og han som medinnehaver av lånet?

Takk for svar:)

Det blir automatisk ført på min selvangivelse, ja, og vi fordeler likt. Både renter ig gjeld.

Jeg mener vi begge er innehavere av lånet, men at jeg står først av de to navnene.

Dette er obos. Det pussige er at boligen klarer obos å dele 50/50, mens lånet kommer på meg...

Gjest lurer fryktelig nå
Skrevet

Det blir automatisk ført på min selvangivelse, ja, og vi fordeler likt. Både renter ig gjeld.

Jeg mener vi begge er innehavere av lånet, men at jeg står først av de to navnene.

Dette er obos. Det pussige er at boligen klarer obos å dele 50/50, mens lånet kommer på meg...

Ok:)

Har dere hatt lånet lenge, og var det sånn helt fra begynneslen av?

Beklager at jeg spør så mye altså...

Gjest sandex
Skrevet

Det har alltid kommet på samboers ligning - men så kan vi fordele det som vi vil selv før vi leverer inn selvangivelsen :)

Skrevet

Ok:)

Har dere hatt lånet lenge, og var det sånn helt fra begynneslen av?

Beklager at jeg spør så mye altså...

To år. Det forrige lånet hadde vi i åtte år, og jeg mener det har vært sånn hele tiden, ja.

Skrevet

Såvidt jeg husker kom alt på ham, men vi endret det til 4/9 og 5/9 av lånet som vi hadde på hver av oss.

Skrevet

Far og datter har et lån sammen (trolig med pant i hans hus) og betaler hver sin del.

Kan de da dele gjeld pg renter på samme måte?

Skrevet

Lånet står i begges navn, men på den forhåndsutfylte selvangivelsen står alt (dvs både gjeld og renteutgfiter) oppført på meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...