Gå til innhold

Mer angående sykepenger og student!

Anbefalte innlegg

Gjest urettferdig
Skrevet

Jeg skjønner ingenting, og jeg skjønner meg hvertfall ikke på trygde-Norge. Nå har jeg fått sykepenger i 2 måneder etter at trygdekontoret sa at jeg ikke måtte regne med å få sykepenger mer. Ikke har jeg hørt et kløyva ord fra dem, og ikke har jeg fått noe skriftlig fra dem. Jeg begynner jo å lure på hva som skjer. Har flere tusen kr stående på en konto som jeg ikke tør bruke, av frykt for å måtte betale tilbake. Synes det er grusomt dårlig gjort av dem og ikke holde meg underrettet! Og det er så sinnsykt dårlig at de forskjellige trygdekontorene ikke er enige om noe som helst! Noen trygdekontor sier at en student har krav på sykepenger, mens andre sier at man ikke har det! Hvordan kan det bli rettferdig?? Det fatter jeg rett og slett ikke!

Jeg tør ikke ta kontakt med trygdekontoret, for jeg er redd for hva som kan komme til å skje. Men de har jo tydeligvis ikke gjort noe med saken min, og jeg har fått vite at jeg skal ha skriftlig beskjed dersom sykepengene mine skal stoppes. Så nå skal jeg begynne å jobbe igjen, for jeg kan ikke leve uten penger! Det går bare ikke i det hele tatt! Jeg blir så fortvilet!

Og spesielt siden sjefen min helst ser at jeg begynner på aktiv sykemelding, fordi jeg har vært sykemeldt så lenge. Det er vel for at hun skal slippe å si til vikaren min at hun mister timene sine....Det er da vel mitt valg om jeg vil gå på aktiv sykemelding eller om jeg vil jobbe fullt. På aktiv kan jeg heller ikke jobbe ekstra, og jeg risikerer jo å jobbe gratis hvis jeg må betale sykepengene tilbake, og det er ikke aktuelt!!!

Hva skal jeg gjøre?????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...