Gå til innhold

Konsentrasjonsproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest kimball
Skrevet

Jeg er en gutt på 23 år. Problemet mitt er at jeg har problemer med å kosentrere meg om de oppgavene jeg skal gjøre.

Er det noen som vil fortelle om hva dere gjør for å kosentrere dere til noe?

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

vi bare 'gjør' det. Akkurat som å puste eller å sykle. Automatisk, eller med litt viljestyre.

Du får kanskje bedre svar hvis du forklarer litt hva som skjer når du eg. skal konse om noe?

Gjest kimball
Skrevet

vi bare 'gjør' det. Akkurat som å puste eller å sykle. Automatisk, eller med litt viljestyre.

Du får kanskje bedre svar hvis du forklarer litt hva som skjer når du eg. skal konse om noe?

Ok.

La oss si at jeg for ekspempel skal lese lekser, da blir det fort til at jeg tenker på andre ting og at fokus blir borte fra det jeg vil gjøre. Jeg setter på musikk samtidig som jeg gjør lekser.

Jeg blir fort distrahert av andre. La oss si at jeg trener med laget. Kommer det jenter forbi så blir jeg distrahert. Hvis jeg skal trene med laget og terper på ting jeg skal huske på så kommer det andre tanker inn i hodet.

Gjest tomineline
Skrevet

Ok.

La oss si at jeg for ekspempel skal lese lekser, da blir det fort til at jeg tenker på andre ting og at fokus blir borte fra det jeg vil gjøre. Jeg setter på musikk samtidig som jeg gjør lekser.

Jeg blir fort distrahert av andre. La oss si at jeg trener med laget. Kommer det jenter forbi så blir jeg distrahert. Hvis jeg skal trene med laget og terper på ting jeg skal huske på så kommer det andre tanker inn i hodet.

Noen av oss er bare slik :)

Gjest girlie22
Skrevet

sånn som jeg tror er, at hvis du ellers er frisk på alle måter, så kan du trene opp det der med konsentrasjon. bare bestemme deg for at du skal sitte i en halvtime 100 % konsentrert og f.eks. lese noe. etterhvert kan du øke. har ikke prøvd det ut sjøl, men...

Skrevet

Noen av oss er bare slik :)

Kjøp eye-q i helsekostbutikken. Det virker garantert!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Kjøp eye-q i helsekostbutikken. Det virker garantert!

hæ?

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Ok.

La være å sette på musikk når du skal lese lekser, ikke legg opp til å bli distrahert når du kan unngå det. Prøv å leve deg inn i det du holder på med, enten det er fotball eller lekser, så kanskje du blir mere interessert. Hvis du bare gjør det av plikt er det lettere å bli distrahert.

Skrevet

Ser du får råd om å prøve fiskefett-produkt fra helsekosten. Omega3 eller tran kan kanskje hjelpe like mye og det er billigere.

Jeg har hatt problemer med konsentrasjon og kan skrive under på at den må øves opp!

Prøv å ha så lite stimuli som mulig rundt deg når du skal konsentrere deg om noe. Unngå å sitte ved et vindu, sitte der det er mye støy osv. Det handler om å være fokusert på det du skal og BARE det.

For meg hjelper det å notere mens jeg leser og etterhvert når man blir en dreven leser kan man bruke overstrykingspenn over det som er viktig i teksten.

Lær å bruke studieteknikk, det vil hjelpe på konsentrasjonen. Fins mange bøker, hefter og gode råd rundt studieteknikk.

Når du trener så gjelder det å holde det samme fokuset. Merker det selv noen ganger at jeg mister fokus når jeg trener og da konsentrer jeg meg om de musklene jeg bruker og om å puste riktig for å komme i gang igjen. I ballidrett blir det selvsagt mer å holde styr på, men du kan jo alltids belønne deg med å kikke litt på damene i pausa hvis du har vært konsentrert ellers under treninga. ;)

Skrevet

eye-q er fiskeolje som er bra for hjernen.

hihi, de har kontaktlinser som heter det også tror jeg ..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...