Gå til innhold

Kan pigmentflekker fjernes/bli borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det dukker opp flere pigmentflekker på hendene, og også noe i ansiktet. Syns det er så stygt, og skulle ønske jeg kunne gjøre noe med det for at de ikke synes så godt, eller fjerne dem helt.

Er det noen kremer e.l. som kan brukes? Eller noe slags peeling eller noe som kan slipe dem vekk (eller vil det ødelegge huden?)?

Vet jo at det er noe en får og at det er naturlig osv osv, men jeg liker det ikke forde.

Det begynte etter graviditet, og jeg syns ikke det har blitt færre, heller flere.

Vidunderkurer, vidundermidler - noe som virker...noen som vet om noe?

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

De kan bli borte av seg selv, sånn etterhvert... (måneder, år). Ellers er det lurt med absolutt høyeste solbeskyttelse som du får tak i! Bleke-kremer har ikke så stor effetkt. Heller leve litt med 'problemet', som sagt: høy solfaktor, dessuten kan du hjelpe på med selvbuningskrem der du evt. har hvite partier.

Such is life--------

Skrevet

De kan bli borte av seg selv, sånn etterhvert... (måneder, år). Ellers er det lurt med absolutt høyeste solbeskyttelse som du får tak i! Bleke-kremer har ikke så stor effetkt. Heller leve litt med 'problemet', som sagt: høy solfaktor, dessuten kan du hjelpe på med selvbuningskrem der du evt. har hvite partier.

Such is life--------

*sukk* Og jeg som liker så godt å være i solen...for å få farge...

Skrevet

*sukk* Og jeg som liker så godt å være i solen...for å få farge...

er det HELE DEG som blir flekkete da??

Skrevet

Neida, *grøss*

Bare litt på hendene, og bittelitt i ansiktet.

Skrevet

Ah, mener du høy faktor akkurat der hvor flekkene er?

Må visst ha det inn med teskje...er litt fjern ikveld.

Gjest det spørs
Skrevet

En hudlege kan fortelle om det er alderspigmentering eller solpigmentering.

Skrevet

En hudlege kan fortelle om det er alderspigmentering eller solpigmentering.

Hm, kanskje jeg skal spørre legen, har likevel en time snart.

Skrevet

I følge brosjyrene jeg fikk med meg fra apoteket når jeg hentet nytt prevensjonsmiddel i dag , så måtte man alltid bruke god solkrem mens man brukte hormonell prevensjon, hvis ikke kunne man få pigmentflekker.

Sånn .. i tilfelle du bruker noe sånt.

Skrevet

I følge brosjyrene jeg fikk med meg fra apoteket når jeg hentet nytt prevensjonsmiddel i dag , så måtte man alltid bruke god solkrem mens man brukte hormonell prevensjon, hvis ikke kunne man få pigmentflekker.

Sånn .. i tilfelle du bruker noe sånt.

What? Det kan jeg ikke huske å ha hørt.

Har brukt p-piller i mange, mange år. Får visst sjekke bruksanvisningen igjen, og se om det står noe der.

Men kan aldri huske å ha lest eller hørt noe om solkrem og pigmentflekker i den forbindelse *snufs*

Har ikke for vane å smøre solkrem på hendene, når jeg tenker meg om. Kanskje det er derfor?

Skrevet

Laser. Dyrt, men effektivt.

Laser? Det var noe nytt.

Hva vil dyrt si? Hvis det er effektivt, er det kanskje verdt det...? Eller vil det stadig komme nye? Tenker at disse kom pga svangerskapet, og at det dermed kanskje vil vare lenge før jeg får flere. *håpe*

Skrevet

Laser? Det var noe nytt.

Hva vil dyrt si? Hvis det er effektivt, er det kanskje verdt det...? Eller vil det stadig komme nye? Tenker at disse kom pga svangerskapet, og at det dermed kanskje vil vare lenge før jeg får flere. *håpe*

Jeg husker ikke prisen, men min mor fjernet noen sånne med laser. Hun hadde i ansiktet, og laseren "brant" dem bort. Når sårene grodde, var flekkene også borte. Lurer på om det var 2-3 tusen? Det kommer jo an på hvor mange du skal fjerne også.

Skrevet

What? Det kan jeg ikke huske å ha hørt.

Har brukt p-piller i mange, mange år. Får visst sjekke bruksanvisningen igjen, og se om det står noe der.

Men kan aldri huske å ha lest eller hørt noe om solkrem og pigmentflekker i den forbindelse *snufs*

Har ikke for vane å smøre solkrem på hendene, når jeg tenker meg om. Kanskje det er derfor?

Ikke jeg heller, men det sto svart på hvitt i den brosjyren jeg fikk nå at hormonell prevensjon (iallefall som inneholder østrogen) kunne forårsake pigmentflekker.

Skrevet

Neida, *grøss*

Bare litt på hendene, og bittelitt i ansiktet.

*hehe....*

Skrevet

Ikke jeg heller, men det sto svart på hvitt i den brosjyren jeg fikk nå at hormonell prevensjon (iallefall som inneholder østrogen) kunne forårsake pigmentflekker.

akkurat som alle klær plutselig skal vaskes separat på 30 grader i finvaskmiddel --- det er bare for at de ikke skal få søksmål mot seg. I tilfelle...

Skrevet

jeg hadde noe sånt i ansiktet da jeg var 25, og en lege jeg kejnte sa det var pigmentering og ikkenoe å gjøre med. Kom alltid til å være der! --Det forsvant etter et par år!!!

Men som du skriver nedenfor - kan være lurt å smøre hendene på oppsiden, de får jo sol store deler av året, og ellers der det oppstår flekker.

Skrevet

akkurat som alle klær plutselig skal vaskes separat på 30 grader i finvaskmiddel --- det er bare for at de ikke skal få søksmål mot seg. I tilfelle...

Nei, stemmer ikke.

Det står nemlig IKKE i pakningsvedlegget, men i en brosjyre fra apoteket med generelle råd for folk som bruker prevensjon.

Når jeg begynte å søke på nettet så har flere leger og nettsteder uttalt at pigmentflekker ofte kommer av østrogen-påvirkning blant annet grunnet graviditet og p-pillebruk.

Skrevet

Nei, stemmer ikke.

Det står nemlig IKKE i pakningsvedlegget, men i en brosjyre fra apoteket med generelle råd for folk som bruker prevensjon.

Når jeg begynte å søke på nettet så har flere leger og nettsteder uttalt at pigmentflekker ofte kommer av østrogen-påvirkning blant annet grunnet graviditet og p-pillebruk.

Okay!

..Forresten fikk jeg slike flekker (som altså forsvant etterhvert) da jeg var 25, og jeg var hverken gravid eller brukte p-piller eller andre hormongreier.

Gjest Rusle
Skrevet

Hvis du soler deg med sminke på, kan det gi slike pigmentflekker. Har 2 veldig svake slike flekker selv og har ingen anelse hva det kommer av. Har hatt dem i 2 år og venter bare på at de skal forsvinne ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...