Gå til innhold

Begynnelsen på slutten?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Eller en god ide?

Etter mye om og men har jeg bedt kjæresten flytte ut fra høsten, og han er forsåvidt enig i dette.

Grunnen er at vi rett og slett ikke hæler å BO sammen, vi er fundamentalt uenige i ALT som har med boing, men vi er venner sånn ellers.

Hovedproblem, han roter så infernalsk, insisterer på å spare på alt mulig dritt(poser, gamle konvolutter o.l i vill uorden, stuffet i skap, sånne ting:-o) og han rydder ALDRI. Jeg liker å ha ting på linje i skapet..;)

Dessuten bidrar han ikke med innkjøp, men bruker mitt, det "er" jo bare der..Grrr! Alt fra krydder til møbler, liksom.

Jeg tenkte at han fra høsten kunne få ha MAX truseskift, sokker og kaffekopp her, så kan han rote som han vil hos seg, og dessuten lære litt om at ting ikke bare "plutselig finnes hjemme og at husarbeidet ikke er gjort når man går ut et par timers tid.

Så jeg gleder meg. Litt hevnagenda finnes det, men jeg tenker også på hvor hyggelig det skal bli å omgåes ham FRIVILLIG og ikke bare fordi han sitter rundt og bor her liksom. Lage god mat og hygge oss, i stedet for å krangle om hvor sokkene og drillen bor.

MEN, mange driver nå og forteller at slike fraflyttningsprosjekter nesten alltid ender med grin, og at man slår opp. Dette er jo ubehagelig, det er ikke det jeg vil heller.

Noen som har erfaring med å kaste ut/flytte fra kjæresten, men samtidig fortsette kjæresteriet?;)

Er det en bra ide? Eller bør man egentlig prøve litt hardere å få til å bo?

Vi har ikke unger, så ingen blir traumatisert og sånn..(bortsett fra pus, kanskje?;))

Noen som har prøvd?

Gjest tomineline
Skrevet

Hvorfor ikke fortsette å bo slik dere gjør ? Det høres ut som en flott løsning for dere :)) Uten barn innblandet så er jo dette helt greit for dere :)))))

laguna1365380434
Skrevet

Hvorfor ikke fortsette å bo slik dere gjør ? Det høres ut som en flott løsning for dere :)) Uten barn innblandet så er jo dette helt greit for dere :)))))

Takk for svar, men tingen er jo at det er en helvetes dårlig løsning på innmari mange måter... Det nå det jeg engang syter om her da..;)

Som sagt, han kaster ting rett på gulvet og driter i å rydde, og vil tydeligvis ha det slik. Å forandre på rotet gidder han i hvertfall ikke. Og han bruker opp tingene mine, kjøper ZIPP!

Jeg er lut lei av å bo med ham, men vil gjerne være kjærester allikevel.

LESTE du innlegget mitt egentlig? Prøver du å være morsom?;)

Skrevet

Har et vennepar som bodde hver for seg i 5 år før de flyttet sammen. Da var deres felles barn 4 år..

(De hadde ikke bodd sammen tidligere da)

De bodde litt hos hverandre, og barnet var mest ho mamman, men også mye hos pappan. Og de var mye sammen om middag og slikt.

Dro på besøk sammen som en familie m.m

Ho ville ikke flytte sammen med han, for han var så rotete av seg, og ho ville ikke være ryddepike for han.

Han måtte rett og slett skjerpe seg!

Da de omsider flyttet sammen gikk alt bare strålende.

Gjest tomineline
Skrevet

Takk for svar, men tingen er jo at det er en helvetes dårlig løsning på innmari mange måter... Det nå det jeg engang syter om her da..;)

Som sagt, han kaster ting rett på gulvet og driter i å rydde, og vil tydeligvis ha det slik. Å forandre på rotet gidder han i hvertfall ikke. Og han bruker opp tingene mine, kjøper ZIPP!

Jeg er lut lei av å bo med ham, men vil gjerne være kjærester allikevel.

LESTE du innlegget mitt egentlig? Prøver du å være morsom?;)

ja jeg leste hva du skrev, og jeg mener det høres bra ut for dere å bo hver for dere.

Hva er galt med å bo slik ? Ok, hvis dere hadde barn, da ville det vært annerledes.Men dere har bare dere selv å ta hensyn til.kos dere når dere er sammen, i stedet for å irritere dere ihjel ved å bo i samme hus :))

Skrevet

Særboere mener jeg å ha lest at det heter. Det er flere par som fungerer best sammen på denne måten. Prøv davel.

Skrevet

ja jeg leste hva du skrev, og jeg mener det høres bra ut for dere å bo hver for dere.

Hva er galt med å bo slik ? Ok, hvis dere hadde barn, da ville det vært annerledes.Men dere har bare dere selv å ta hensyn til.kos dere når dere er sammen, i stedet for å irritere dere ihjel ved å bo i samme hus :))

Eh, du kan ikke ha lest.

Skrevet

Dere har ikke unger, derfor: gjør som du vil, og føler er best. Nytter ikke å bo sammen, når all energi og overskudd går til irritasjon og (skjult) krangel.

Menne, jeg er nok stygt redd for at dette er begynnelsen til slutten. Pauser, eller flytte fra hverandre, fører ofte til det slutten.

Mulig du er unntaket, noe spesiell er du jo så....;)

Uansett lykke til Laguna.

Skrevet

Sett han på en (gammel) stol på fortauet utenfor borettslaget. Gå inn i fem minutter. Når du kommer ut igjen er problemet borte. Alt forsvinner på denne måten.

Det er bare et tidspørsmål.

Skrevet

Jeg tror du gjør noe lurt. Det som ellers skjer, det skjer.

Det du beskriver ved hans personlighet, er ikke noe som fordufter, skjønner du. Det blir bare verre og verre med årene, og mer og mer irriterende....

Gjest go for it
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne hvorfor ikke dette skal kunne fungere? Jeg tror til og med at det kan være mer reddende for forholdet deres enn at dere bor sammen og du irriterer deg over hans rot.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Jeg tror du gjør noe lurt. Det som ellers skjer, det skjer.

Det du beskriver ved hans personlighet, er ikke noe som fordufter, skjønner du. Det blir bare verre og verre med årene, og mer og mer irriterende....

ehhhhhhhh.......(et spørsmål litt på siden)... hvordan hindre at poden min blir slik når han engang kanskje blir samboer? Håpet gutter skjerpet seg når de kom for seg selv, eller møtte en jente de ville satse på. Han hører jo ikke akkurat på mamman sin..

Skrevet

Har ikke prøvd men synes ikke det høres ut som en dum ide.

Lykke til laguna.

:)

Gjest mor i juni
Skrevet

"mange driver nå og forteller at slike fraflyttningsprosjekter nesten alltid ender med grin, og at man slår opp."

Folk er jaggu rare.. Dette er jo ikke akkurat hva man trenger å høre! *rister på hodet*

Ulike tilfeller krever ulik tilpasning, jeg tror ikke det vil hjelpe å _fortsette_ å bo sammen, sånn det høres ut på deg, hvertfall.

Så jeg synes det høres ut som et greit eksperiment, jeg! Lykke til! :-)

Gjest mor i juni
Skrevet

De har ikke flyttet fra hverandre .. Enda.. men tenker på å gjøre det.. og lurer på hva vi andre tror om det..

Skjønner? :-)

Skrevet

Altfor mange flytter sammen mens det egentlig ville trivdes mye bedre med å bare være kjærester. Mange passer jo rett og slett ikke til å bo sammen! Men de kan være like glad i hverandre for det! Jeg kjenner et par som hadde det omtrent som dere. De flyttet fra hverandre og kaller seg nå leende for "sær-stuinger" (dvs hver sin stue/hjem!) Men det fungerer mye bedre, og ja de er fortsatt kjærester!

Skrevet

Tja, alle de jeg har hørt om som har gått fra å være samboere til å flytte fra hverandre og bare være kjærester har det tatt slutt mellom. Selvsagt kan det være annerledes for dere, men hva den dagen dere skal flytte sammen igjen? For dere har vel antagelig ikke tenkt til å bo hver for dere resten av livet om dere kommer til å holde sammen heller ...?

De problemene dere har som samboere kommer antagelig til å være der den dagen også...

Men lykke til! :)

Gjest særboere
Skrevet

Tja, alle de jeg har hørt om som har gått fra å være samboere til å flytte fra hverandre og bare være kjærester har det tatt slutt mellom. Selvsagt kan det være annerledes for dere, men hva den dagen dere skal flytte sammen igjen? For dere har vel antagelig ikke tenkt til å bo hver for dere resten av livet om dere kommer til å holde sammen heller ...?

De problemene dere har som samboere kommer antagelig til å være der den dagen også...

Men lykke til! :)

Hvorfor skulle de ikke ønske å fortsette å bo fra hverandre? Det er slett ikke alle som har trang til å bo sammen. Hvorfor skal "folk" på død og liv tvinge alle andre inn i det mønsteret de liker selv? Det har mange fordeler det å bo som singel, men ha en kjæreste.

Faktisk, det å bo hver for seg men likevel ha en god kjæreste/bestevenn, det ser jeg da på som en maksimal løsning for mange, og varer det til og med livet ut er det jo topp!

Skrevet

Har ingen erfaring med å flytte fra hverandre og bevare kjærlighetsforholdet, så det vet jeg lite om. Men om dere føler det er det rette så har jeg ingen "innvendinger".

Men - dersom dere skulle velge å fortsette å bo sammen, kunne det ikke da vært et alternativ å i alle fall få ordnet økonomien, slik at dere hadde en felles matkonto (i ditt navn), som det ved hver lønningsdag ble automatisk overført et fast beløp til, samt en felles regningskonto? Selv om jeg og min kjære er gift har vi en slik ordning, fungerer utmerket for oss. Da vet vi at det er tilstrekkelig med penger til regninger og mat, og at man selv kan bruke pengene på lønnskontoen som man selv vil, uten at det blir noe krangle-tema. Matkontoen vår har vi to minibankkort til, ett hver, slik at det er "ett fett" hvem som handler, det er noe vi begge har betalt uansett.

Noen synes sånt er omstendelig, men vi synes tvert imot at det er en ryddig og grei løsning, og det hele går jo som sagt automatisk, med faste trekk.

Lykke til uansett hva dere velger å gjøre! :-)

Skrevet

Hvorfor skulle de ikke ønske å fortsette å bo fra hverandre? Det er slett ikke alle som har trang til å bo sammen. Hvorfor skal "folk" på død og liv tvinge alle andre inn i det mønsteret de liker selv? Det har mange fordeler det å bo som singel, men ha en kjæreste.

Faktisk, det å bo hver for seg men likevel ha en god kjæreste/bestevenn, det ser jeg da på som en maksimal løsning for mange, og varer det til og med livet ut er det jo topp!

"Hvorfor skulle de ikke ønske å fortsette å bo fra hverandre? Det er slett ikke alle som har trang til å bo sammen. Hvorfor skal "folk" på død og liv tvinge alle andre inn i det mønsteret de liker selv? Det har mange fordeler det å bo som singel, men ha en kjæreste. "

Jeg har da ikke tvunget noen ... Jeg gir nå blaffen i hvilke valg folk tar om sånt. Men jeg tror allikevel flesteparten etter hvert vil bo sammen ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...