Gå til innhold

Vaskemaskin og tørketrommel i ett

Anbefalte innlegg

Gjest Rusle
Skrevet

Det kan jeg vel. Stiller jo inn maskinen på forhånd, så jeg velger jo selv om tørketrommelen skal gå etterpå, eller om jeg bare skal vaske :-)

Mange muligheter skjønner du.

Ja, men da kan du ikke våkne opp til at buksa di er tørr ;o)

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg kjenner en som har. Et problem er at den tar lite tøy. Den du ser på tar f.eks. bare 2,5 kilo tøy, mens en vanlig vaskemaskin tar 4,5 kilo. Mulig du kan ha i mere om du bare vasker, men da må du stoppe etter vasken og ta ut en del før du kan tørke.

Den tar minst like mye tøy som andre maskiner hvis man kutter ut tørkefungsjonen. Det er et valg man gjør, man behøver ikke stå der klar til å stoppe "farkosten":-)

Skrevet

Ja, men da kan du ikke våkne opp til at buksa di er tørr ;o)

Selvfølgelig legger jeg da bare inn tøy som tåler tørketrommelen, og det gjør buksa :-)

Så da kan jeg våkne til reint, og tørt tøy. Altså, det tøyet som tåler tørketrommel. Puhh :)

Skrevet

Selvfølgelig legger jeg da bare inn tøy som tåler tørketrommelen, og det gjør buksa :-)

Så da kan jeg våkne til reint, og tørt tøy. Altså, det tøyet som tåler tørketrommel. Puhh :)

Nei - så lett er det nok ikke;-/

Gjest Rusle
Skrevet

Ja, det var akkurat det jeg mente ;o)

Skrevet

Nei - så lett er det nok ikke;-/

Si meg, forklarer jeg meg så dårlig, eller vil ikke folk skjønne?:)

Skrevet

Si meg, forklarer jeg meg så dårlig, eller vil ikke folk skjønne?:)

Mitt siste innlegg var ironi;-)

Skrevet

Mitt siste innlegg var ironi;-)

Jeg mente ikke deg da, huff, hehe. Så mye tull :-)

Skrevet

Har bare prøvd det i en leid leilighet i ferien for et par år siden, og akkurat da var det greit nok, for vi vasket små "porsjoner" og kunne komme hjem til tøy som bar både vasket og tørket.

Men jeg husker at jeg tenkte at dette ikke er noe jeg ville ha hatt hjemme. Plass til alt for lite tøy, og så er det irriterende at maskinen er opptatt så lenge.

Jeg er en slik person hjemme som vasker etter skippertakmetoden - setter ikke på en og annen vask dann og vann, men tar flere runder på en dag. Og da går vaskemaskinen med vask nr 2 samtidig som trommelen tørker vask nr 1 osv.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt det til en familie pga. den lave kapasiteten. Som de andre nevner, er den omtrent bare halvparten av en vanlig. Er dere bare to voksne, blir det noe annet.

Det krever en del sortering av tøy som kan gå rett til tørking, tøy du ikke vil trommeltørke osv.

Generelt har Bosch / Siemens gode vaskemaskiner. Selv foretrekker jeg toppladere, altså med åpningen øverst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...