Gå til innhold

Ang røykeforbudet, gjelder det også ute på fortauet?

Anbefalte innlegg

Gjest mor i juni
Skrevet

Sikkert et urteit spørsmål, men plutselig lurer jeg på om det heller ikke vil være lov å røyke ved bordene som er plassert ute langs kaféveggene..?

Litt forvirra i dag.. :-}

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• shandy

11

• tiliti

3

• dolianer

1

• Lips1365380508

1

Mest aktive i denne tråden

Lips1365380508
Skrevet

Det vil være mulig å røyke i uteservering, altså utenfor kafeen :)

Så det blir nok en del "røykende folk" sittendes ute i sommer,men de kommer til å slite om vinteren..

Leste her en dag at det "bare" er 25% av den norske befolkningen som røyker..trodde det var meg jeg.

Gjest rettelse
Skrevet

Så det blir nok en del "røykende folk" sittendes ute i sommer,men de kommer til å slite om vinteren..

Leste her en dag at det "bare" er 25% av den norske befolkningen som røyker..trodde det var meg jeg.

.

Gjest mor i juni
Skrevet

"mer" huff..

:-)

Da mener de vel 25% av hele befolkningen da, slik at f.eks. barn trekker gjennomsnittet ned.

Men likevel hørtes det lite ut, ja..

Gjest mor i juni
Skrevet

"mer" huff..

"Gjennomsnittet" ble jo helt feil. Bytt ut med andelen. Eller prosentandelen. Eller noe sånt! *ler*

Skrevet

Det er nok lov å røyke ute fremdeles ja, så de som er helt anti, må sette seg inne når sola skinner :-)

Ellers så så jeg på TV at mange kom til å finne alternativer. Varmelamper ute i bakgården til røkende gjester osv.

Der vi holder til på fjellet, skulle de iallefall sørge for et eller annet for gjestene sine når det ble kaldt. De visste ikke hva, men et eller annet skulle de få til.

Gjest mor i juni
Skrevet

Det er nok lov å røyke ute fremdeles ja, så de som er helt anti, må sette seg inne når sola skinner :-)

Ellers så så jeg på TV at mange kom til å finne alternativer. Varmelamper ute i bakgården til røkende gjester osv.

Der vi holder til på fjellet, skulle de iallefall sørge for et eller annet for gjestene sine når det ble kaldt. De visste ikke hva, men et eller annet skulle de få til.

Ser ikke for meg at det blir lett å finne bord ute nå nei, særlig ikke et som ikke er tåkelagt. :-)

Jeg bør vel uansett sitte inne i skyggen med mitt lille knøtt, så samma for meg. ;-)

Skrevet

:-)

Da mener de vel 25% av hele befolkningen da, slik at f.eks. barn trekker gjennomsnittet ned.

Men likevel hørtes det lite ut, ja..

Nei det er 25 % av voksne mennesker. Jeg syns det hørtes mye ut, jeg. På min arbeidsplass med 20 mennesker er det bare ei som røyker. Røyking er veldig på retur.

Gjest uten signatur
Skrevet

Så sant ikke røyken kan sive inn i lokalene. Og så sant ikke det er bygd inn med tak og levegger på en slik måte at det ikke blir nok luftsirkulasjon.

Har jeg lest... Hva som blir praktisert er en annen ting!

Gjest uten signatur
Skrevet

Tenk hvor mange det er som NÅ vil gå ut da! Når de slipper å plages pga de 25% av befolkningen som har forlangt å få forpeste oss andre med uvanene sine!

Skal bli deilig å slippe å vaske alle klærne hver gang en har vært ute. Ytterklærne, som ikke kan vaskes like ofte som andre klær, må jo henge ute i dagesvis for å bli luktfrie.

Gleder meg til tirsdag!

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Håper det også blir forbudt, så slipper jeg å gå gjennom den guffne tåka;-/

Gjest uten signatur
Skrevet

Så sant ikke røyken kan sive inn i lokalene. Og så sant ikke det er bygd inn med tak og levegger på en slik måte at det ikke blir nok luftsirkulasjon.

Har jeg lest... Hva som blir praktisert er en annen ting!

EGENTLIG så burde det være forbudt på uteserveringer også, hvis det skal ha noen nytte for astmatikere og allergikere. Mange tåler jo ikke røyklukt i klær engang uten å bli dårlige. Så astmatikere kan nok fortsatt ikke gå på uteservering hvor det røykes rundt ørene (eller rettere sagt lungene) på vedkommende.

Gjest Morsk
Skrevet

Merkelig nok er det tillatt og røyke i friluft..enda, så lenge det varer.

Gjest Morsk
Skrevet

EGENTLIG så burde det være forbudt på uteserveringer også, hvis det skal ha noen nytte for astmatikere og allergikere. Mange tåler jo ikke røyklukt i klær engang uten å bli dårlige. Så astmatikere kan nok fortsatt ikke gå på uteservering hvor det røykes rundt ørene (eller rettere sagt lungene) på vedkommende.

Selvsagt må hele samfunnet tilpasse seg all verdens sykdommer og deres lyter.

Til eksempel bør TV-skjermer forbys på alle puber i solidaritet med alle blinde som føler seg utenfor. Likeså musikk på diskotek med tanke på døve gjester.

Gjest Morsk
Skrevet

Nei det er 25 % av voksne mennesker. Jeg syns det hørtes mye ut, jeg. På min arbeidsplass med 20 mennesker er det bare ei som røyker. Røyking er veldig på retur.

Norge er på tross av 30 års intens trakassering av røykere ett av de land hvor størst andel av befolkningen røyker (rundt 30% av voksne).

Det er gledelig å se at motstandsviljen vi så mot tyskerne og deres forulemping av befolkningen fortsatt er inntakt, denne gang mot anti-røyke-talibanene med Mullah Høybråten i spissen.

Gjest Rusle
Skrevet

Ja da,det er lov ;-)

Røykeloven skal vel først og fremst beskytte de ansatte.

Gjest Grumpy
Skrevet

Norge er på tross av 30 års intens trakassering av røykere ett av de land hvor størst andel av befolkningen røyker (rundt 30% av voksne).

Det er gledelig å se at motstandsviljen vi så mot tyskerne og deres forulemping av befolkningen fortsatt er inntakt, denne gang mot anti-røyke-talibanene med Mullah Høybråten i spissen.

...og sigaretten som "idiot-indikator" blir mer og mer presis...

Gjest Morsk
Skrevet

...og sigaretten som "idiot-indikator" blir mer og mer presis...

Det kan diskuters om hvorvidt Taliban, nazister og andre som hersjer med annerledes folk er idioter, men noen svin er de i alle fall, og man må være med i en av de nevnte grupper for å kalle folk som ikke bøyer av for eget press for idioter.

Som et apropos: Hitler var den første statsleder i moderne tid som forbød folk å røyke på møter hvor han deltok.

Neppe tilfeldig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...