Gå til innhold

Ang røykeforbudet, gjelder det også ute på fortauet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ikke for meg at det blir lett å finne bord ute nå nei, særlig ikke et som ikke er tåkelagt. :-)

Jeg bør vel uansett sitte inne i skyggen med mitt lille knøtt, så samma for meg. ;-)

Vet du, hvis du soler deg, og blir veldig varm, så får ungen i magen din feber. For meg hørtes dette litt hysterisk ut, men både jeg og min legevenn, eller hva jeg nå enn skal kalle denne, solte oss og fikk friske unger.

Merkelig hvor mye de finner ut nå til dags :-)

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• shandy

11

• tiliti

3

• dolianer

1

• Lips1365380508

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

EGENTLIG så burde det være forbudt på uteserveringer også, hvis det skal ha noen nytte for astmatikere og allergikere. Mange tåler jo ikke røyklukt i klær engang uten å bli dårlige. Så astmatikere kan nok fortsatt ikke gå på uteservering hvor det røykes rundt ørene (eller rettere sagt lungene) på vedkommende.

Dette er tøv, reinspikket tøvprat. Så fragile er ingen. Da er de ikke i stand til å gå ut av huset, men må/burde leve i en steril luftboble.

Det må da være bra nå vel. Nå kan de sitte inne, og nyte maten og seg selv, mens røkere sitter ute. Til vinteren blir det omvendt.

Veldig rettferdig, spør du meg.

Skrevet

Det kan diskuters om hvorvidt Taliban, nazister og andre som hersjer med annerledes folk er idioter, men noen svin er de i alle fall, og man må være med i en av de nevnte grupper for å kalle folk som ikke bøyer av for eget press for idioter.

Som et apropos: Hitler var den første statsleder i moderne tid som forbød folk å røyke på møter hvor han deltok.

Neppe tilfeldig.

Hmmm, merkelig, for Hitler røyket da sigar? Eller var det sånn, at så lenge han røkte, så var det ok, bare ikke andre gjorde det?

Skrevet

Norge er på tross av 30 års intens trakassering av røykere ett av de land hvor størst andel av befolkningen røyker (rundt 30% av voksne).

Det er gledelig å se at motstandsviljen vi så mot tyskerne og deres forulemping av befolkningen fortsatt er inntakt, denne gang mot anti-røyke-talibanene med Mullah Høybråten i spissen.

Høybråten er jo splitte pine gal. Han er så drøy mot alle som ikke er innenfor hans syn, at det er merkelig han får gå i fred.

Det sier mer om de fleste menneskers tålmodighet, enn om hans nestekjærlighet.

Gjest Morsk
Skrevet

Hmmm, merkelig, for Hitler røyket da sigar? Eller var det sånn, at så lenge han røkte, så var det ok, bare ikke andre gjorde det?

Hmmm. kan ikke erindre å ha sett noe bilde av Hitler hvor han røyker...Men har flere ganger lest at han hverken røykte eller drakk. Sikker på at du ikke forveksler med Churchill?

han finnes det knapt et bilde av _uten_ sigar:-)

Skrevet

EGENTLIG så burde det være forbudt på uteserveringer også, hvis det skal ha noen nytte for astmatikere og allergikere. Mange tåler jo ikke røyklukt i klær engang uten å bli dårlige. Så astmatikere kan nok fortsatt ikke gå på uteservering hvor det røykes rundt ørene (eller rettere sagt lungene) på vedkommende.

Nei, det stemmer ikke.

Selv svært astmatiske personer trenger mer enn noen røyk i friskluft for å bli syke. Mye mer. Noe ala luftforurensningen i Oslo på vinter'n.

Og det får du ikke på en uteservering, røyk eller ei.

Lukten kan være irriterende, men ikke allergifremkallende.

Skrevet

Nei, det stemmer ikke.

Selv svært astmatiske personer trenger mer enn noen røyk i friskluft for å bli syke. Mye mer. Noe ala luftforurensningen i Oslo på vinter'n.

Og det får du ikke på en uteservering, røyk eller ei.

Lukten kan være irriterende, men ikke allergifremkallende.

Korrekt tillti. Jeg snakket selv med overlegen på astma/allergi. Min sønn hadde som liten atsma bronkitt, men har heldigvis vokst det av seg.

Han sa: gammel røyklukt, eller annen ufyselig lukt - er akkurat det, men ikke mer. Går dere ut å røyker er det ingen fare. Noen fabler om det som sitter igjen i tøyet, osv, osv, men dette er tøv.

Det som er farlig for folk som virkelig er asmatikere, er å daglig bli røkt oppi. Han sa til og med det, at en gang i blant - ute, så hadde det ikke noe å si.

Det er det daglige, som fyller opp og gjør at de som har astma, får anfall.

Skrevet

Hmmm. kan ikke erindre å ha sett noe bilde av Hitler hvor han røyker...Men har flere ganger lest at han hverken røykte eller drakk. Sikker på at du ikke forveksler med Churchill?

han finnes det knapt et bilde av _uten_ sigar:-)

Jeg mener å sett flere dokumentarer og bilder av Hitler med sigar.

Gjest uten signatur
Skrevet

Selvsagt må hele samfunnet tilpasse seg all verdens sykdommer og deres lyter.

Til eksempel bør TV-skjermer forbys på alle puber i solidaritet med alle blinde som føler seg utenfor. Likeså musikk på diskotek med tanke på døve gjester.

Ser du ikke forskjellen? TV-skjermen gjør ingen skade for den blinde, ei heller musikken for den døve. Men røyken skader den som har astma. Jeg har heller ikke sagt at en SKAL ta hensyn til alle. Det vet jeg er umulig. Men jeg skjønner likevel godt astmatikerensom er glad for at røyking nå blir ulovlig mange steder. Jeg skjønner også den som er avhengig av rullestol og som ikke kommer fram der vedkommende vil.

Gjest uten signatur
Skrevet

Dette er tøv, reinspikket tøvprat. Så fragile er ingen. Da er de ikke i stand til å gå ut av huset, men må/burde leve i en steril luftboble.

Det må da være bra nå vel. Nå kan de sitte inne, og nyte maten og seg selv, mens røkere sitter ute. Til vinteren blir det omvendt.

Veldig rettferdig, spør du meg.

Tøvprat? Det er ikke min påstand. Jeg er ikke astmatiker, kun allergisk i perioder. Men faktisk så erd et visst enkelte som blir dårlig bare av røyklukt i hår og klær. Tror du de juger du da? Da tror du vel de juger de som kan dø bare av et vepsestikk også, eller barnet som kan bli kjempedårlig av en liten bit av ei nøtt feks.

Pga min allergi så er jeg medlem av Astma- og Allergiforeningen, og jeg får et blad derfra hvor jeg kan lese historier om både barn og voksne som lider pga røykallergi, støvallergi, nøtteallergi, glutenallergi osv osv. Jeg har INGEN gunn til å tro at de juger. Ikke noen av dem.

Skrevet

OK. men med mindre jeg også får se det, tror jeg du husker feil.

En interresant artikkel om emnet her: http://www.ideeromfrihet.no/1999-3-snoen.php

Kan du unnskylde meg om jeg ikke orker å lese denne artikkelen i kveld?

Jeg har klisterhjerne, desverre noen ganger, og til glede andre ganger.

Mamma har det også, og hun husker nok helt sikkert, men jeg kan ikke vekke henne nå. Hun kan det meste, og jeg skal spørre henne de nærmeste dagene.

Er det ok for deg?

Skrevet

Korrekt tillti. Jeg snakket selv med overlegen på astma/allergi. Min sønn hadde som liten atsma bronkitt, men har heldigvis vokst det av seg.

Han sa: gammel røyklukt, eller annen ufyselig lukt - er akkurat det, men ikke mer. Går dere ut å røyker er det ingen fare. Noen fabler om det som sitter igjen i tøyet, osv, osv, men dette er tøv.

Det som er farlig for folk som virkelig er asmatikere, er å daglig bli røkt oppi. Han sa til og med det, at en gang i blant - ute, så hadde det ikke noe å si.

Det er det daglige, som fyller opp og gjør at de som har astma, får anfall.

Jeg kjenner astmatikere som får astma-anfall av et restaurant-besøk pga røyken, men selv de svært allergiske/astmatiske reagerer ikke utendørs.

Vet noen får tung pust av å sitte rett oppi noen som akkurat har røkt, men har ikke hørt at det har ført til anfall.

Direkte sunt er det iallefall ikke.

Gjest uten signatur
Skrevet

...og sigaretten som "idiot-indikator" blir mer og mer presis...

Sigaretten er en like stor idiotindikator (særlig i munnen på et skrukkete tryne) som en slafsete bjarneburger med cola til er (særlig på vei inn i munnen på en skikkelig feiting)! Sånn er det med den saken. Begge deler er dumt. Og vet ikke den som eier munnen det så er han eller hun i alle fall en enda større idiot.

Skrevet

Tøvprat? Det er ikke min påstand. Jeg er ikke astmatiker, kun allergisk i perioder. Men faktisk så erd et visst enkelte som blir dårlig bare av røyklukt i hår og klær. Tror du de juger du da? Da tror du vel de juger de som kan dø bare av et vepsestikk også, eller barnet som kan bli kjempedårlig av en liten bit av ei nøtt feks.

Pga min allergi så er jeg medlem av Astma- og Allergiforeningen, og jeg får et blad derfra hvor jeg kan lese historier om både barn og voksne som lider pga røykallergi, støvallergi, nøtteallergi, glutenallergi osv osv. Jeg har INGEN gunn til å tro at de juger. Ikke noen av dem.

"Men faktisk så erd et visst enkelte som blir dårlig bare av røyklukt i hår og klæ"

Kvalme kanskje, men det blir jeg av overparfymerte damer/menn også. Jeg kan da ikke be disse gå hjem å vaske av seg lukten.

Ellers er det du sier bare tøv. Blir du dårlig av drittlukt fra en nylig brukt do? Det er høyst ubehagelig, men ikke farlig.

Gjest Morsk
Skrevet

Kan du unnskylde meg om jeg ikke orker å lese denne artikkelen i kveld?

Jeg har klisterhjerne, desverre noen ganger, og til glede andre ganger.

Mamma har det også, og hun husker nok helt sikkert, men jeg kan ikke vekke henne nå. Hun kan det meste, og jeg skal spørre henne de nærmeste dagene.

Er det ok for deg?

Nei, jeg har vanskelig for å unnskylde at du hiver bort tid på å skrive intetsigende tøv fremfor å søke på nett etter bevis på påstander som gjør at historiebøkene må skrives om.

Glem hele temaet. Det har jeg gjort etter å ha giddet tatt et lite søk.

Skrevet

Sigaretten er en like stor idiotindikator (særlig i munnen på et skrukkete tryne) som en slafsete bjarneburger med cola til er (særlig på vei inn i munnen på en skikkelig feiting)! Sånn er det med den saken. Begge deler er dumt. Og vet ikke den som eier munnen det så er han eller hun i alle fall en enda større idiot.

Du har ikke peiling. Jeg røker noe, men spiser ikke burgere. Jeg tipper 10 000 på at jeg ser bedre ut enn deg.

Makan til idiot.

Gjest Morsk
Skrevet

Ser du ikke forskjellen? TV-skjermen gjør ingen skade for den blinde, ei heller musikken for den døve. Men røyken skader den som har astma. Jeg har heller ikke sagt at en SKAL ta hensyn til alle. Det vet jeg er umulig. Men jeg skjønner likevel godt astmatikerensom er glad for at røyking nå blir ulovlig mange steder. Jeg skjønner også den som er avhengig av rullestol og som ikke kommer fram der vedkommende vil.

Tror du ikke blinde plages, føler seg utenfor og utilpass over at alle andre sitter å ler og kommenterer ting de ser på TV der de er?

Og hvorfor stoppe ved røyking når det gjelder asmatikere? Hva med eksos og biltrafikk? Kjører du bil selv og derfor ikke er like hypp på forbud mot det?

Skrevet

Nei, jeg har vanskelig for å unnskylde at du hiver bort tid på å skrive intetsigende tøv fremfor å søke på nett etter bevis på påstander som gjør at historiebøkene må skrives om.

Glem hele temaet. Det har jeg gjort etter å ha giddet tatt et lite søk.

Ok for meg om du vil ha det sånn. Men jeg sitter tross alt med familie som har opplevd det hele.

Pappa Bjørn
Skrevet

Jeg ser at svarene nedover er motstridende i forhold til hva jeg har hørt. Det var nemlig at det skal være forbudt ute også. Det var visst slik at på områden, enten inne eller ute, der det var skjenke og/eller serveringsbevilgning var det forbudt å røyke. Man må altså bort fra serveringsstedets tillatte område. Det stod så i lokalavisen her nede der bevilgningsansvarlig i kommunen ble intrevjuet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...