Gå til innhold

hvordan klarer folk å ta initativ?

Anbefalte innlegg

Gjest bæbbu
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde kommet over det...virkelig... Jeg trodde jeg hadde blitt stor nok til å tøre å ta initativ overfor en gutt jeg var forelska i... Jeg trodde virkelig det, helt inntil for 1 mnd siden. Jeg ble forelska igjen etter en laaang pause fra alt som heter forelskelse og kjærleik. Men jeg er jo akkurat like flau enda jo! Jeg trodde at den type flauhet var en fjortisfakte, men neida...nå er jeg 19, og klarer fortsatt ikke å gå bort og snakke med, ha øyekontakt osv. Jeg holder fortsatt på med å "overse". Jeg vil ta et initativ, for jeg vil virkelig bli bedre kjent med gutten. Men jeg klarer det ikke! Hva er det folk gjør for å være så enormt modig når det kommer til det å ta initativ overfor den man er interessert i? I do no understand....

Gjest bebba
Skrevet

Det er sunt med en viss avstand, men ikke for mye. Du må se deg selv i speilet, og si flere ganger til deg selv 'dette klarer jeg'. Tren deg opp, du får behov for det senere i flere sammenhenger. Lykke til, du er i en herlig alder.

Gjest mor i juni
Skrevet

Du, det der forsvinner ikke nødvendigvis selv om en blir eldre. :-) Sikkert ikke det du trenger å høre da, men det er min erfaring.

Nå er ikke jeg utgammal selv akkurat, bare 26 faktisk, men blir like forbanna skjelven i knærne og rød i kinnene når jeg treffer på gamle flammer... Skikkelig irriterende er det. :o)

Gjest bebba
Skrevet

Du, det der forsvinner ikke nødvendigvis selv om en blir eldre. :-) Sikkert ikke det du trenger å høre da, men det er min erfaring.

Nå er ikke jeg utgammal selv akkurat, bare 26 faktisk, men blir like forbanna skjelven i knærne og rød i kinnene når jeg treffer på gamle flammer... Skikkelig irriterende er det. :o)

Det blir bedre hvis en trener på det, og er bevist på problemet.

Gjest mor i juni
Skrevet

Det blir bedre hvis en trener på det, og er bevist på problemet.

Er i høyeste grad bevisst på "problemet" ;-)

Men hvordan skal jeg liksom trene på dette da, gamle flammer treffer jeg en gang hvert lysår. Og da slår reaksjonen ned i meg som et lyn, og jeg føler meg 16 år igjen. Skikkelig teit. :-)

Altså - dette er ikke noe *problem* for meg, jeg ville bare utveksle erfaringer med "bæbbu" her. :-)

Gjest bebba
Skrevet

Er i høyeste grad bevisst på "problemet" ;-)

Men hvordan skal jeg liksom trene på dette da, gamle flammer treffer jeg en gang hvert lysår. Og da slår reaksjonen ned i meg som et lyn, og jeg føler meg 16 år igjen. Skikkelig teit. :-)

Altså - dette er ikke noe *problem* for meg, jeg ville bare utveksle erfaringer med "bæbbu" her. :-)

Hvis det ikke er et problem, da er det ingen grunn til å gjøre noe med det. Litt skal man leve med også. Jeg er godt voksen og har disse følelsene, men jeg synes det er blitt bedre med årene fordi jeg er mer bevisst og har trent meg opp.

Gjest mor i juni
Skrevet

Hvis det ikke er et problem, da er det ingen grunn til å gjøre noe med det. Litt skal man leve med også. Jeg er godt voksen og har disse følelsene, men jeg synes det er blitt bedre med årene fordi jeg er mer bevisst og har trent meg opp.

Det er nå heller ikke jeg som har spurt om hvordan man skal gjøre noe med det.. Jeg sier bare at det er flere som har det slik. :-)

Jeg bare flirer av meg selv jeg.

Gjest bebba
Skrevet

Det er nå heller ikke jeg som har spurt om hvordan man skal gjøre noe med det.. Jeg sier bare at det er flere som har det slik. :-)

Jeg bare flirer av meg selv jeg.

Da er du langt på vei.

Gjest mor i juni
Skrevet

Da er du langt på vei.

Åja, godt å høre det da. :-)

Gjest uten signatur
Skrevet

Tror det vil være slik selv om en er 80 jeg! Det er jo litt av spenninga. De fleste har det slik i den fasen av forelskelsen. Noen få veldig selvsikre slipper det kanskje? Men det kan jeg nesten ikke tenke meg, de takler det vel bare lettere.

Skrevet

Kanskje du burde snu fokus? Prøve å glømme eventuell kjekkhets- og sjekkefaktor, men i stedet tenke bli kjent med. Legger litt mindre press på deg sjøl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...