Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan jo ikke si at andre har troverdighetsproblem, fordi du ikke liker samme forfattere? Det erjo bare DIN smak som er "rett"

Tror det ikke er så lett å ramse opp kvinnelige fordi mannlige får mer PR/har fått mer PR.

Trægis. Selvfølgelig er det min smak som gjelder. Og din. Samtidig som min smak ganske ofte er høyt heva over alle andres.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

16

• siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

7

• nick

3

• fresja

3

Skrevet

Har ndu lest Olav Audunssøn da? Den var nesten bedre enn Kristin Lavransdatter. Eller var det fordi jeg var mer voksen da jeg leste førstnevnte?

Har ikke lest Kristin Lavransdatter en gang. Kom til side hundre omtrent, da jeg fant ut at jeg hadde bedre ting å bruke tida mi på. Headbange, for eksempel.

Skrevet

Sigrid Undset

Amalie Skram

Tove Jansson

Astrid Lindgren

Fay Weldon

Karin Fossum

J.K. Rowling

Frances Hodgson Burnett

Elisabeth Barret Browning

Isabel Allende

Amalie Skram er en støver, men kan en egentlig si at Astrid Lindgren skriver så veldig bra? Det er vel mer at hu har noe på hjertet, og gode historier å fortelle. Men språket synes jeg ofte er litt kjedelig og på det jevne.

Skrevet

Toni Morrison

Jane Austen

Karen Blixen

J. K. Rowling

Mary Shelley

Isabel Allende

Brontë-søstrene (Anne, Charlotte, Emily)

Cora Sandel

Amalie Skram

Åsne Seierstad ;-)

Virginia Woolfe

Toni Morrison er jeg litt nysgjerrig på. Forslag?

Skrevet

Amalie Skram

Camilla Collett

Ragnhild Jølsen

Nini Roll Anker

Bjørg Vik

Hulda Garborg

Anna Backe-Wiig

Cora Sandel

Sigrid Undset

Haldis Moren Vesaas

Hanne Ørstavik

Herbjørg Wassmo

Det var vel ingen problem??

Holder meg bare innenfor de norske...

Jeg har utelatt en del jeg ikke liker som:

Åsne Seierstad

Margit Sandemo

Bente Pedersen

Og en del som går an

Anne Holt

Magnhild Bruheim

Skal vi begynne på utenlandske?

Amalie Skram Camilla Collett Ragnhild Jølsen Nini Roll Anker Bjørg Vik Hulda Garborg Anna Backe-Wiig Cora Sandel Sigrid Undset Haldis Moren Vesaas Hanne Ørstavik Herbjørg Wassmo

Det var vel ingen problem?? Holder meg bare innenfor de norske...

Jeg har utelatt en del jeg ikke liker som: Åsne Seierstad Margit Sandemo Bente Pedersen

Og en del som går an Anne Holt Magnhild Bruheim

... Hæ? Bente Pedersen? Ragnhild Jølsen? Ja, nå mangler du bare Jølsrud.Hva er det med Bjørg Vik forresten? Kjedelig, kjedelig, og enda kjedeligere. Hulda Garborg? Ikke akkurat en støver det vel? Anne Holt skriver som en litt flink tiendeklassing.

Skrevet

Aha! Sorry, burde ha tenkt meg den muligheten.

Sorry? Ber du om unnskyldning for sånt? Det var da godt det kom på plass, spør du meg! Du begynner å bli tannløs.

Skrevet

Sigrid Undset

Anne Karin Elstad

Mary Higgins Clarke

Danielle Steel

Karin Fossum

Torborg Nedreås

Ruth Rendal

Vera Henriksen

Amalie Skram

Hannah Green

Det var dei eg kom på i farten. Nå får eg sjå kva dei andre har skrive.

Sukk... Nå begynner jeg å gjenta meg sjøl her. Det er veldig få av de du nevner som det støver av.

Danielle Steele? Er ikke det en sånn dårlig krimforfatter da? Men vi liker Amalie Skram.

Gjest tjohooo
Skrevet

Sigrid Undset

Emily Brontë.

Isabel Allende

Linn Ullman

Jane Austen

Astrid Lindgren :)

Olivia Goldsmith :P

Charlotte Brontë

Toni Morrison

Annie Proulx

Skrevet

Toni Morrison er jeg litt nysgjerrig på. Forslag?

Hun har vel gitt ut 8 bøker, men jeg vil foreslå disse 3:

Elskede

Paradis

Kjærlighet

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Amalie Skram Camilla Collett Ragnhild Jølsen Nini Roll Anker Bjørg Vik Hulda Garborg Anna Backe-Wiig Cora Sandel Sigrid Undset Haldis Moren Vesaas Hanne Ørstavik Herbjørg Wassmo

Det var vel ingen problem?? Holder meg bare innenfor de norske...

Jeg har utelatt en del jeg ikke liker som: Åsne Seierstad Margit Sandemo Bente Pedersen

Og en del som går an Anne Holt Magnhild Bruheim

... Hæ? Bente Pedersen? Ragnhild Jølsen? Ja, nå mangler du bare Jølsrud.Hva er det med Bjørg Vik forresten? Kjedelig, kjedelig, og enda kjedeligere. Hulda Garborg? Ikke akkurat en støver det vel? Anne Holt skriver som en litt flink tiendeklassing.

Både Ragnhild Jølsen, Hulda Garborg og Bjørg Vik er akseptert blandt landet største litteratur kritikere. g hva du mener er meg revnende likegyldig. Men når du kritiserer Jølsen, Garborg og Vik så tviletr jeg på at du har lest noe av dem, og har du mot formodning gjort det så har du ikke filla peiling på bra litteratur.

Skrevet

Både Ragnhild Jølsen, Hulda Garborg og Bjørg Vik er akseptert blandt landet største litteratur kritikere. g hva du mener er meg revnende likegyldig. Men når du kritiserer Jølsen, Garborg og Vik så tviletr jeg på at du har lest noe av dem, og har du mot formodning gjort det så har du ikke filla peiling på bra litteratur.

"akseptert". Akkurat som det er et kriterium for hva som er bra eller dårlig.

Og du har helt rett, jeg har aldri lest Ragnhild Jølsrud. Håper jeg aldri kommer til å gjøre det heller.

Skrevet

Hun har vel gitt ut 8 bøker, men jeg vil foreslå disse 3:

Elskede

Paradis

Kjærlighet

Litt kvalmende titler, men jeg skal gi det en sjanse.

Gjest ingen problem
Skrevet

Nadine Gordimer

Selma Lagerløf

J. K. Rowling

Elisabeth Wurtzel

Naomi Klein

Marianne Fredriksson

Anne Frank

Jane Austen

Virginia Wolf

Sylvia Plath

Skrevet

"akseptert". Akkurat som det er et kriterium for hva som er bra eller dårlig.

Og du har helt rett, jeg har aldri lest Ragnhild Jølsrud. Håper jeg aldri kommer til å gjøre det heller.

Du er jo ikke annet enn en kverulant. Liker å snakke om ting du ikke har greie på..

Skrevet

Du er jo ikke annet enn en kverulant. Liker å snakke om ting du ikke har greie på..

Næhei. Jeg uttaler meg kun om det jeg har greie på, og jeg har greie på det aller meste. Men du er en surpomp.

Skrevet

Næhei. Jeg uttaler meg kun om det jeg har greie på, og jeg har greie på det aller meste. Men du er en surpomp.

Det virker ike som om du har greie på noe når det gjelder litteraturkritikk... Du kan ikke kritisere forfattere som du ikke har lest.. Det blir litt for dumt. Som en hovedregel skal man lese et verk minst 2-3 ganger før man uttaler seg..

Skrevet

Det virker ike som om du har greie på noe når det gjelder litteraturkritikk... Du kan ikke kritisere forfattere som du ikke har lest.. Det blir litt for dumt. Som en hovedregel skal man lese et verk minst 2-3 ganger før man uttaler seg..

Jasså? Sier du det? Ja, nå var jeg jammen meg dum.

Hehe, akkurat som om jeg hadde giddi å lese Kristin Lavransdatter eller noe av Anne Holt 2-3 ganger. Nei, takke meg til Morgan Kane. El gringo, og El gringos hevn.

Skrevet

Jasså? Sier du det? Ja, nå var jeg jammen meg dum.

Hehe, akkurat som om jeg hadde giddi å lese Kristin Lavransdatter eller noe av Anne Holt 2-3 ganger. Nei, takke meg til Morgan Kane. El gringo, og El gringos hevn.

Ja, hold deg til det du. Og et lite tips; ikke snakk om ting du tydeligvis ikke har greie på.. Det virker bare tåpelig..

Skrevet

Ja, hold deg til det du. Og et lite tips; ikke snakk om ting du tydeligvis ikke har greie på.. Det virker bare tåpelig..

Nå synes jeg du er ganske ufeminin.

Skrevet

Nå synes jeg du er ganske ufeminin.

hahaha..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...