Gå til innhold

oppkjøring i Stavanger

Anbefalte innlegg

Gjest kvitsymra
Skrevet

Vet dere om "feller" som sensorene liker på oppkjøring? Venninna mi skal til pers denne uka, og vi skal ut og sjekke ut fellene tisdag ettermiddag.

mvh

Gjest snart oppkjøring
Skrevet

kjøreskolelæreren har vel fortalt henne om alle fellene.

Her jeg tar kjøretimer har jeg i allefall fått vite om fellene.

Lykke til!

Skrevet

Tja, husker ikke hvor de er nå da og fellene er vel de samme hvor enn en kjører opp.

Huske vikeplikten og kjøre så sent at en kan stoppe for absolutt alle biler fra høyre. Stoppe ved stoppskilt. Utføre kontrollerte bakkestarter. Ikke sneie svinger, holde seg til sin side av krysset. Sjekke speil hundreogfemti ganger i timen. Markere signaler godt i rundkjøringen. Foreta feltskifte med dødvinkelsjekk uten å ta med seg rattet. Gire opp i 5.,uten å måtte se ned. Være observant for fotgjengere. Kunne lese trafikken og gli inn i mengden.

Alt dette kan dere sikkert fra før. Rutene er lagt opp til at dere skal igjennom så mange feller som mulig.

Gjest epletre
Skrevet

Hadde jeg vert deg/ henne hadde jeg kjort litt rundt i Sandnes omraadet. Bykjoringen i Sandnes og Stavanger er ganske anderledes med take paa traffikklys og rundkjoringer!

Da jeg tok oppkjoring, var det 8- 10 kjoreruter i Stavanger omraadet, men bare 2 av dem var faktisk i Stavanger, de fleste var lagt til Sandnes, siden Vegvesenet har flyttet ut dit.

Gjest kvitsymra
Skrevet

kjøreskolelæreren har vel fortalt henne om alle fellene.

Her jeg tar kjøretimer har jeg i allefall fått vite om fellene.

Lykke til!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...