Gå til innhold

Strafferamme seksuelle overgrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva strafferammen for seksuelle overgrep er når det gjelder

- to episoder

- slektskap mellom de to ( ikke far)

- barnet sov

- beføling, ikke penetrering

Får man i det hele tatt straff om det blir bevist?

Gjest meghania
Skrevet

Det tviler jeg på...Det kan vel heller ikke bevises..

Skrevet

Det tviler jeg på...Det kan vel heller ikke bevises..

Sett at det kan bevises....

Angela1365380318
Skrevet

Dersom du vet at det har sjedd et overgrep mot et barn så må du si fra om dette!

Overgrep, med eller uten penetrening er nok til å ødelegge en barndom og personen som voksen! Derfor er det alle som vet om slikt sin plikt til å si ifra for å sørge for at det ikke sjer med samme eller andre barn igjen.

Gjest tomineline
Skrevet

Sett at det kan bevises....

Selvfølgelig kan personen straffes hvis det er bevis.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Selvfølgelig kan personen straffes hvis det er bevis.

Men hva tror du han får da? ingenting... Et eksempel her jeg kommer fra: Gammel gris misbruker et barn fra det er 7 til 14 år. (Grovt misbruk) Får fire år i fengsel. (Og det er regnet for å være en svært streng staff fo seksuelle overgrep..) Men uansett, anmeld det. det hadde jeg gjort på flekken. Er du heldig så får han noen mnd.

Gjest tomineline
Skrevet

Det å anmelde er ikke bare noe som blir gjort for at personen skal havne i fengsel.Det er også viktig for å sette en standard-å vise at dette er en alvorlig forbrytelse.

Skrevet

Hvis en person må sone for seksuelle overgrep så vil det uansett bli en forferdelig tid i fengselet. Overgripere er nederst på rangstigen. Alle de andre fangene kommer til å gjøre oppholdet så ille som mulig for fangen. Og som andre sier her: ved å anmelde gir man et signal. Det er også viktig i forhold til eventuelle fremtidige episoder at det fins en anmeldelse fra før.

Spør du noen som har vært oppe i lignende situasjoner så kan du kanskje få bedre veiledning i forhold til hva som er det beste å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...