Gå til innhold

Er det flere solbrente her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huden bare brenner...

Har klint på litt aftersun, men det hjelper sånn ca i 2 minutter.

Neste gang jeg er ute blir det høy solfaktor! :)

Skrevet

Næ. Hudtypen min er i høyeste grad ekslusiv - usedvanlig arisk (les: blendahvit) uansett.

Forventningene var skyhøye første gangen jeg skulle til syden. Og så ble jeg ikke rosa engang.. ;-)

Skrevet

Bada da?

Jeg må i vannet neste helg!

Er ikke solbrent, bruker faktor 12 der jeg er mest sensitiv, dvs i ansikt + brystet.

Men i helgen har det vært digg temperatur! Ikke for varmt og ikke for kaldt. Jo, litt kaldt i ettermiddag pga vinden. Jeg har ligget i hagen og drukket rabarbrasaft....slurp.

Skrevet

Næ. Hudtypen min er i høyeste grad ekslusiv - usedvanlig arisk (les: blendahvit) uansett.

Forventningene var skyhøye første gangen jeg skulle til syden. Og så ble jeg ikke rosa engang.. ;-)

Akkurat som venninnen min. Nesten hvit hud, som _aldri_ blir brent, og heller aldri brun.

Skrevet

Bada da?

Jeg må i vannet neste helg!

Er ikke solbrent, bruker faktor 12 der jeg er mest sensitiv, dvs i ansikt + brystet.

Men i helgen har det vært digg temperatur! Ikke for varmt og ikke for kaldt. Jo, litt kaldt i ettermiddag pga vinden. Jeg har ligget i hagen og drukket rabarbrasaft....slurp.

Har ikke badet, men har vært ute i nesten hele dag. I morgen blir det bading etter jobben om det er like fint vær. Bor rett ved et fint badevann.. :) Rabarbra er godt å duppe i sukker og tygge på..

*vann i munnen*

Skrevet

Har ikke badet, men har vært ute i nesten hele dag. I morgen blir det bading etter jobben om det er like fint vær. Bor rett ved et fint badevann.. :) Rabarbra er godt å duppe i sukker og tygge på..

*vann i munnen*

Mm. Problemet er bare at det er hun gamle damen jeg leier hos sin rabarbra, som jeg rappa 2 stenger av. Jeg kutta dem pent, helt nederst. Hun har flust av dem.

Syns du jeg er umoralsk?

Neste gang får jeg kjøpe i butikken....eller på torget!

Skrevet

Mm. Problemet er bare at det er hun gamle damen jeg leier hos sin rabarbra, som jeg rappa 2 stenger av. Jeg kutta dem pent, helt nederst. Hun har flust av dem.

Syns du jeg er umoralsk?

Neste gang får jeg kjøpe i butikken....eller på torget!

Hun syns sikkert det er kjempestas at du lager rabarbrasuppe. Rabarbraen står ofte i hagen til folk som et ugras. Spør henne om det er greit at du tar noen kvister og inviter henne på rabarbrakos i hagen, da vel?

Vi har en enorm plante i hagen som det går an å lage buljong av, foressten. Ikke like kult som rabarbra, gressløk og jordbær... Men det holder meg i det minste unna moralske dilemmaer :)

Skrevet

Hun syns sikkert det er kjempestas at du lager rabarbrasuppe. Rabarbraen står ofte i hagen til folk som et ugras. Spør henne om det er greit at du tar noen kvister og inviter henne på rabarbrakos i hagen, da vel?

Vi har en enorm plante i hagen som det går an å lage buljong av, foressten. Ikke like kult som rabarbra, gressløk og jordbær... Men det holder meg i det minste unna moralske dilemmaer :)

Ja, jeg skal innrømme min synd for henne. Så kanskje hun sier at jeg bare kan forsyne meg litt iblant. Og da kan jeg si at hun kan smake rabarbrasuppe!

*fornøyd*

- Det er bare det at hun har vært litt rar og småsur? i det siste. Katten min bæsjer i salatbed'et hennes (...) og vi måtte be henne kjøpe ny gressklipper fordi den andre var så veldig dårlig. (vi klipper plenen for henne mot lavere leie).

Jaja. :-)

Gjest solkrem
Skrevet

Nei, jeg er ikke solbrent.

Smører både meg selv og barna med høy solfaktor.

Har nemlig hørt om hudkreft jeg skjønner du.

Skrevet

Nei, jeg er ikke solbrent.

Smører både meg selv og barna med høy solfaktor.

Har nemlig hørt om hudkreft jeg skjønner du.

Så flink du er :-)

serendipity
Skrevet

Nei heldigvis :-) Gå til annskaffelse av Aloe Vera gele, om du skulle være uheldig en annen gang også. Men solkrem er viktig vet du. En annen ting som funker svært bra mot solbrenthet er youghurt naturell...

Skrevet

Fikk litt rosa legger på søndag, så i går var det langbukser, dessverre... :) Men de er absolutt ikke så knallrosa lenger :)

Også hodebunnen, da - akkurat i skillen *au*

Det gikk hardt utover aloe vera-planten min søndag kveld... :)

Neste gang skal jeg huske å smøre meg selv også, ikke bare ungene :)

Gjest WeraG
Skrevet

Er ikke solbrent, men har blitt ganske brun,har sittet og vrt mye ute i sola i helga.

Bente831365380491
Skrevet

Hadde det bare vært så vel....Nei her hutrer og fryser jeg! Har hatt 3 dager med varmt og godt vær, og det er snart en måned siden...

Skrevet

Fikk litt rosa legger på søndag, så i går var det langbukser, dessverre... :) Men de er absolutt ikke så knallrosa lenger :)

Også hodebunnen, da - akkurat i skillen *au*

Det gikk hardt utover aloe vera-planten min søndag kveld... :)

Neste gang skal jeg huske å smøre meg selv også, ikke bare ungene :)

Pussig å bli solbrent i skillen i hodebunnen. Ble det jeg og. :P

Skuldrene brenner enda, men armene er bare varme. Aloe vera er godt å ha. ja :)

Blir nok ei stund til jeg tør å sitte i sola igjen. Og da skal garantert solfaktoren være i orden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...