Gå til innhold

Lett mat

Anbefalte innlegg

Gjest vertinnen
Skrevet

Skal ha en liten fest for venner på lørdag og trenger tips fra dere om hvilken mat jeg skal servere. Tenker da på dip eller noe helt enkelt som trenger lite forberedelse og ikke skal spises med fat og bestikk. Gi også et hint om hvordan det skal lages. Bør være sunt.

Skrevet

Fest for venner, enkelt, sunt, ikke bruke fat og bestikk?

Det var sannelig tøffe krav! ;)

Kommer ikke på noe annet enn fruktfat eller grønnsaker som dippes, jeg. Men det er da ikke noe særlig.

For hvis det skal være så sunt, så utgår vel ost og kjeks også? Hvis ikke, er jo det veldig godt. Forskjellige oster, ulike kjeks, og så kanskje litt agurk- og paprikastaver som kan dippes.

Skrevet

Det var det første jeg også kom på det, grønnsak-dipping.. kan jo ha mange forskjellige dipper, for å gjøre det mer spennende. Og i tillegg til grønnsaker kan du ha brød som dippes. Det kan være så enkelt som ristede brødskiver som du skjærer i tykke strimler, pitabrød revet i biter, eller annet godt brød. Server hjemmelaget tzatziki, hummus, og annet godt, og gjerne noen ferdigdipper også.

Brokkoli, selleri, gulrot, agurk, blomkål og paprika egner seg godt til dipping.

Skrevet

Spekemat? Flatbrød, rømme og potetsalat fra boks? (litt klissete uten gaffel kanskje?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...