Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.gt.se/index.jsp?a=139558

To unge, svenske jenter i Sverige har vært så ubetenksomme å iføre seg klær med svenske symboler; "Sverige", litt svenske flagg etc. (se bildet i linken).

Skolens rektor synes dette er rasistisk og forbyr jentene å bruke slike plagg i skoletiden. Hvis ikke de gjør det, blir de bortvist fra skolen. Plaggene kan visstnok virke støtende på fremmedkulturelle.

....

Sverige har jo alltid vært et land hvor man bøyer hodet for alt som anses politisk korrekt, og det gir seg altså de merkeligste utslag.

Det er like fullt underlig at et folk lar seg voldta på denne måten.

Skrevet

Enig. Jeg er motstander av slør og ditt og datt, men det må jo selvfølgelig være lov å bruke svenska flaggans farger i Sverige.

Hørte forresten om at nordmenn gikk i 17 mai-tog i Stockholm. Altså, 17 mai-tog i Norge er som det skal være, men 17 mai-tog i Sverige blir helt feil i mine øyne.

Skrevet

Man skulle ikke tro slikt var mulig, men det er det visst.

Latterlig.

Skrevet

Svensker er merkelige sånn - de finner seg i det meste av overformynderi, og selv vi nordmenn må nok se oss godt slått der - heldigvis.....

Dette er jo bare helt utrolig - for ikke å si idiotisk.

"Hvordan skape rasisme selv om det motsatte sies å være hensikten" kunne vært en god overskrift....

Skrevet

Tullete.

Men si meg, leser du post?

Uups...det er dessverre sjelden...

Men nå aner jeg en god grunn..

Gjest QuePasta
Skrevet

Det som sjokkerer meg mest er at du sammenligner det å ikke få kle seg som man vil på skolen med voldtekt.

Skrevet

Du skriver: "Det er like fullt underlig at et folk lar seg voldta på denne måten."

Bare det å misbruke og bagatellisere ordet "voldta" på den måten, viser at du er langt mer idiotisk enn rektoren.

Skrevet

Du skriver: "Det er like fullt underlig at et folk lar seg voldta på denne måten."

Bare det å misbruke og bagatellisere ordet "voldta" på den måten, viser at du er langt mer idiotisk enn rektoren.

Veeel, du skjønte nok hva jeg mente....tenker du har sans for den rektoren, jeg.

Skrevet

I Sverige har man en agenda mot ny-nazisme.. Det ved å forby svenske flagg, bomber-jakker, boots, "uniformslignende klær". Dette gjelder mange SKOLER i Sverige.

Om dette er veien å gå vet nå ikke jeg....

Skrevet

Veeel, du skjønte nok hva jeg mente....tenker du har sans for den rektoren, jeg.

Det den rektoren gjør er bare en annen variant av forbudet mot slør - begge deler er tåpelig.

Tenk deg om før du bruker et ord som voldta. Å nekte noen å bruke en T-skjorte er totalt irrelevant i sammenligning.

Skrevet

Det den rektoren gjør er bare en annen variant av forbudet mot slør - begge deler er tåpelig.

Tenk deg om før du bruker et ord som voldta. Å nekte noen å bruke en T-skjorte er totalt irrelevant i sammenligning.

Det er relevant - dog ikke til voldtekt i ordets egentlige forstand - at et folk nektes å bruke sitt eget flagg.

Det sier litt om hvordan et folk kan "voldtas" av en politisk korrekte og naive meningsbærere i politikk og presse.

Skrevet

Det er relevant - dog ikke til voldtekt i ordets egentlige forstand - at et folk nektes å bruke sitt eget flagg.

Det sier litt om hvordan et folk kan "voldtas" av en politisk korrekte og naive meningsbærere i politikk og presse.

Det er nesten like tåpelig som å nekte folk å gå med slør.

Det konspiratoriske våset ditt om PK og pressen er nettopp det - latterlig konspiratorisk vås.

Skrevet

Det er nesten like tåpelig som å nekte folk å gå med slør.

Det konspiratoriske våset ditt om PK og pressen er nettopp det - latterlig konspiratorisk vås.

Da kan vi i alle fall være enig om at det er latterlig å nekte svenskene å bruke sitt eget flagg på klær, også i skoletiden. Det er da noe.

Skrevet

Da kan vi i alle fall være enig om at det er latterlig å nekte svenskene å bruke sitt eget flagg på klær, også i skoletiden. Det er da noe.

Ja, akkurat som det er latterlig å nekte folk som vil det å bruke slør. Eller å påtvinge dem å bruke slør.

Tre sider av samme sak.

Skrevet

Hvis Norge skulle gjøre det samme, så måtte man jo ha forbudt alle å bruke klær fra Napapirji, som jo har vært så frekke å stjele det nroske flagget og bruke det som sin logo.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...