Gå til innhold

Programmert kalkulator på eksamen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hva mener dere?

Du kan egentlig ikke det. Lærerne truer bestandig med at de skal komme og sjekke, men de har aldri gjort det i mine år på skolebenken hvertfall, så jeg skrev bestandig litt notater på kalkulatoren.

På høgskolen hvor jeg går, er det eneste de gjør dersom man ikke har lov til å ha programmert kalkulator, at de nuller den ut før vi starter. De går rundt i klasserommet og stikker en penn i reset-hullet, slik at ingen kan jukse. Det har aldri kommet noen inn under selve eksamen. Og når vi har fått beskjed omat vi kan ha programmert kalkulator, så bør vi jo kunne skrive på den også, er du ikke enig?? Har sendt en mail til læreren for sikkerhetsskyld. Blir sikkert å legge inn noe uansett, så får jeg heller slette det etterpå.....

Gjest Hva mener dere?

På matte-eksamen min for noen år siden blei alle kalkulatorene nulla ut idet vi kom inn og gjorde oss klare.

Ja, men på matte-eksamen er det ikke lov å ha programmert kalkulator. Det har vi her! Har lagt inn noe, hvis de skulle si noe før vi begynner, så får jeg bare slette det...

Ja, men på matte-eksamen er det ikke lov å ha programmert kalkulator. Det har vi her! Har lagt inn noe, hvis de skulle si noe før vi begynner, så får jeg bare slette det...

Det er ikke sikkert det er tilstrekkelig å slette det som ligger inn dersom du får beskjed i eksamenslokalet. Det å ha med kalkulator med "ulovlig" innlagt info, kan i seg selv anses som forsøk på juks.

Når jeg tar eksamen har vi alltid bokkontroll at tillatte hjelpemidler i forkant. Jeg hadde slitt med å få tak i det ene hjelpemiddelet, men endte opp med å skrive det ut fra nettet. Det er ikke lov til å ha med utskrift fra nettet (må i så fall skrives ut fra fakultetes bibliotek), men jeg tenkte jeg kunne prøve. Utskriften ble inndratt, noe som i og for seg ikke var noe problem. Men i ettertid fikk jeg et brev om dette, med beskjed om at dersom det skjedde igjen ville jeg bli utestengt. Så selv om utskriften ikke inneholdt noe mer informasjon enn en vanlig kopi ville gjort og selv om de tok den før eksamen startet, ble dette sett på som brudd på eksamensreglementet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...