trekkfugl Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Vi venter på tildeling fra India, og det tar som mange vet tid! Egentlig føles det så langt frem at det nesten ikke føles som å vente,det er noe som skjer i fremtiden en gang..Det er så det blir vanskelig å holde oppe motivasjonen! Prøver å ikke la livet dreie seg bare rundt dette, men tankene er der jo... hadde i utgangspunktet håpet å hente til høsten/jul, men det går nok et år ekstra, er heldige hvis det blir innen2005.Begynner å tenke litt på og har diskutert om det er lurt å bytte til Kina for å få det mer forutsigbart og fortere, eller er det bare dumt når man har bestemt seg for et land??? Vil gjerne høre andres tanker som har tenkt i de baner, og gjerne litt "reklame" selv om det selvfølgelig blir subjektivt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148534-om-%C3%A5-vente/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamta Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Kjære trekkfugl. Forstår så inderlig godt at det er vanskelig til tider å holde oppe motivasjonen når ventetiden blir noe lengre enn først antatt. At dere tenker på å bytte land, er også forståelig. Men jeg tror ikke jeg uten videre ville anbefale dere å gjøre det på dette tidspunktet, dersom dere da ikke har fått signaler fra VB som tilsier at det er et klokt valg. Ting _kan_ skje i Kina også, ventetiden der har svingt ganske mye de siste par årene, etter hva jeg har fått med meg. Ettersom jeg kjenner godt til VB's samarbeidspartnere i India fra tre adopsjoner, tør jeg påstå at de heller "tar litt i" mht. å forutsi ventetider enn å gi søkerne for store forhåpninger. Vi har de to siste gangene fått barn fra BSSK (som jeg tror dere også venter barn fra) og fikk første gang forespeilet en ventetid på 2 - 4 mnd. før tildeling, vi fikk tildeling etter to mnd. Andre gang fikk vi oppgitt en ventetid på 3 - 4 mnd. og fikk tildeling nøyaktig etter 4 mnd. Det er også min erfaring at andre jeg har hørt om som har ventet på BSSK, har fått tildeling innen den tidsrammen de har oppgitt. Når dette om ventetider er sagt, vil jeg også reklamere litt for India generelt og BSSK spesielt. Den oppfølgingen barna på barnehjemmene(noen nå også i fosterhjem) deres får innen de er klare for å bli hentet av sine foreldre, er unik. Det er relativt mange (og gode, varme) omsorgstakere i fht. antall barn, og barna utstråler da også tilfredshet når man møter dem på barnehjemmet. BSSK har også meget gode rutiner ved overtakelse av barna, noe som også er viktig å ta med seg. Vel, det var Mamtas lille reklame for India. Hvordan dere forholder dere til den lange ventetiden, er det selvsagt bare opp til dere å avgjøre. Ønsker dere uansett all mulig lykke til videre i ventetiden. Den tar engang slutt, og det blir et fantastisk resultat når barnet endelig er der! P.S. Send meg en mail hvis du vil ha noen bilder å se på i ventetiden. adr. er [email protected] Masse hilsener fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148534-om-%C3%A5-vente/#findComment-945534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tevil Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg forstår akkurat hvordan du har det. Vi har (om en uke) ventet i 8 måneder på tildeling (Bssk) og, dessverre, tilsier opplysninger fra VB at vi nok må vente en god stund til ( Og i tillegg må vi vente mellom 6-8 mndr. før vi kan hente. Så for tiden "misunner" jeg alle Kinasøkere..... Men siden vi har verdens vakreste og herligste gutt fra India fra før er vi villig til å vente på India. Ta gjerne kontakt om du ønsker. Det er så få Indiasøkere, i hvertfall her inne, og all kontakt med "likesinnede" i denne frusterende ventetiden kan gjøre godt for en gammel skrott ) [email protected] Hilsen nok en Indiaventer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148534-om-%C3%A5-vente/#findComment-945941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
carla1365380461 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det er selvsagt du/dere som må ta avgjørelsen - eller kjenne på magefølelsen - når det gjelder bytte av land. Jeg ville bare si at Kina er at fantastisk land å adoptere fra - av mange årsaker, selvsagt, men også fordi prosessen er så forutsigbar. Hvis man følger litt med her inne (som jo du gjør ;-) så vet man til enhver tid hvor man ligger i løypa, og slipper den ekstrabelastningen det er å stadig vente på Telefonen. For tiden ser det ut som om ventetiden er på korte 7-8 måneder. Også hentereisene til Kina er utrolig flotte og godt organiserte. Ønsker deg/dere lykke til med valget og ventinga! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148534-om-%C3%A5-vente/#findComment-946078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en kinadatters mamma Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Vi er blant de som byttet fra India til Kina, etter å ha ventet svært lenge. Det var en tøff avgjørelse å ta, følelsesmessig. Men straks vi byttet, føltes en veldig lettelse. Endelig var det forutsigbart og ikke lenger i det blå! Idag har vi verdens nydeligste datter fra Kina, og det kjenns aldeles riktig! Når dere først har fått deres barn, kommer dere ikke til å være særlig opptatt av hvilket land barnet kommer fra. Det er helt andre ting som blir viktige da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148534-om-%C3%A5-vente/#findComment-947429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trekkfugl Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Vi er blant de som byttet fra India til Kina, etter å ha ventet svært lenge. Det var en tøff avgjørelse å ta, følelsesmessig. Men straks vi byttet, føltes en veldig lettelse. Endelig var det forutsigbart og ikke lenger i det blå! Idag har vi verdens nydeligste datter fra Kina, og det kjenns aldeles riktig! Når dere først har fått deres barn, kommer dere ikke til å være særlig opptatt av hvilket land barnet kommer fra. Det er helt andre ting som blir viktige da! kan jeg spør om hvilken forening og hvor lenge det er siden? Trodde det var helst nå det var blitt vanskeligere? Tusen takk til deg og de andre for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148534-om-%C3%A5-vente/#findComment-947572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.