Gå til innhold

Har dere navn på huset deres?

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer fælt på det

Før så var det jo vanlig med navn på plassen man bodde på, altså på gården eller huset.

Men har dere det enda?

Jeg går og lurer på navn til huset /plassen vår :o)

Men kommer ikke på noen gode. Det er jo veiadresse, men det navnet er ikke noe pent, så jeg må nok komme på noe bedre, oghelst litt humoristisk også.

Forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148545-har-dere-navn-p%C3%A5-huset-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har alltid kalt huset mitt for det samme som vegnavnet.

Men etter å ha lest innlegget ditt, så satte mine små grå igang med å jobbe litt.

Tror jeg skal døpe om huset mitt til :

GJØKEREDET!!!

Ja, det tror jeg. Det er ironi, og selvsagt en liten klype med sannhet.

:)

No bur vi i borettslag, så det er ikkje så aktuelt, men eg har tenkt veldig på det når vi har drøymd om å få vårt eige ORDENTLEGE hus eingong.

Barndomsheimen min hadde "namn" - vi brukte det så å seie aldri, men vi hadde ein slitt gammal vimpel med namnet på (nei, den var aldri oppe, den heller...)

Men når vi reiser i Sverige, spesielt i traktene der svigerforeldra mine bur, så ser vi jo at der peiker skilta inn mot "Herrekvarn" og "Ödegården" og "Stommen" og kva det no heiter alle gårdane (ja, akkurat "Stommen" heiter dei no tredjekvar gard, spør du meg!), og huset til svigerforeldra mine har flott utskåret skilt med namnet på. Eg syns det er ganske flott, eg!

Har liksom tenkt, at når vi får oss hus, ja da skal eg bestille meg slikt fint skilt i Sverige... ;-)

Ja, draumar kostar jo ingenting. Om vi no hadde blitt samde om eit namn, da. Moderne byggefelt har jo ikkje akkurat gardsnamn på tomta frå før.

Det minner meg på at på Malta har alle husene navn - det står fine, små skilt på veggene. Syns det var litt fint jeg..

Ja, slik var det i den lille byen i Irland eg besøkte også. Skikkelege idylliske små hus, med det eine namnet meir velklingande enn det andre... Snakk om å drøyme seg til ei lita "cottage" der, da!

Annonse

Gjest Pricilla

Nei har ikke noe navn på plassen jeg bor.. Er en ombygget Oslo-"gård", så er verken hus eller blokk... Kan minne mer om hus siden vi går rett ut på gata, har ingen oppgang.

men hytta vår har et navn! Henger skilt ved inngangspartiet.. Kosleig! Hytte er oppkalt etter oldemor, siden det var oldefar og oldemor som bygde den med besteforeldrene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...