Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Pengene strømmer ind til Radio Oasen, efter at statstilskuddet blev fjernet. Derfor vil de nu fordoble sendetiden, og dermed bliver den landets største ikke-kommercielle lokalradio. Det skriver dagbladet Urban.

Inden få dage vil den nazistiske lokalradio aflevere en ansøgning til lokalradionævnet i Greve, hvori de ønsker at fordoble udsendelsen af den nazistiske propaganda fra 61 til 120 timer om ugen.

Og det gør de, selvom kulturministeren via nye tilskudsregler for nylig fik stoppet nazi-radioens årlige statsstøtte på 78.000 kroner."

Kilde: http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=173757

Behøver vi denne trakasseringen av jøder og andre folkegrupper?

Er ytringsfriheten for dette?

Med vennlig hilsen

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Goliath

42

• Grip

8

• laguna1365380434

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Ytringer,

om Statsstyrelsen og hvilkensomhelst anden Gjenstand, ere Enhver tilladte", som du vet.

Så selv om du gjerne vil forby meninger som strider med dine egne, er det neppe veien å gå.

La de få fremme sine syn slik at vi får trollene ut i lyset, enten det er nazister eller muslimer.

laguna1365380434
Skrevet

Ja! Vi MÅ ha TOTAL ytringsfrihet!

Jeg tror det er MYE farligere å kneble. Så får en heller ta godt til motmæle.

Jeg tror det er dritfarlig å forby meninger, uansett hvor uenig man er, eller hvor feilaktige de er.

Man får heller pøse på med "motgift" i form av logisk ressonement, og og fakta.

Synes jeg!

Skrevet

Har du egne meninger? Har aldri sett deg ytre EGNE tanker, det er bare linker eller sitater fra det andre har sagt. I diskusjoner kommer du ikke med bidrag, du bare motsier alle som er dumme nok til å svare. Jaja..

Gjest Mr Papp
Skrevet

"Ytringer,

om Statsstyrelsen og hvilkensomhelst anden Gjenstand, ere Enhver tilladte", som du vet.

Så selv om du gjerne vil forby meninger som strider med dine egne, er det neppe veien å gå.

La de få fremme sine syn slik at vi får trollene ut i lyset, enten det er nazister eller muslimer.

Nazister *eller* muslimer... Hehe.. Tenk da, mann.

Skrevet

Jeg tror det er dritfarlig å forby meninger, uansett hvor uenig man er, eller hvor feilaktige de er.

Synes jeg!

u/t

Skrevet

"Ytringer,

Din hang til å sammenligne nazisme med religioner som kristendom og islam er syk.

Din bagatellisering av det som skjedde for 60 år siden er direkte farlig.

Skrevet

Har du egne meninger? Har aldri sett deg ytre EGNE tanker, det er bare linker eller sitater fra det andre har sagt. I diskusjoner kommer du ikke med bidrag, du bare motsier alle som er dumme nok til å svare. Jaja..

Du kan anklage meg for mye, men mangel på egne meninger er neppe blant mine synder!

Selvsagt burde en radio som forfekter hat blitt stengt.

Skrevet

Du kan anklage meg for mye, men mangel på egne meninger er neppe blant mine synder!

Selvsagt burde en radio som forfekter hat blitt stengt.

Nytenkning er selvsagt vanskelig, men du bare plagierer andres meninger. og ja, innleggene dine er ispedd personlige erfaringer og sinnsvake sammenlikninger som har ingenting med den aktuelle saken å gjøre.

Skrevet

Synes jeg!

Du skriver: "Ja! Vi MÅ ha TOTAL ytringsfrihet!"

Så avisene kan, for eksempel, publisere fullt navn og adresse til alle de som politiet har mistenkt/arrestert for pedofili, overgrep, voldtekt eller hva som helst? Før de er dømt.

Så kan avisene, 3 måneder etterpå, på 37. side, publisere at vedkommende ikke var skyldig likevel.

====

Videre - hvorfor skal jøder og andre bare finne seg i dette? Hvorfor skal de ikke få velge hvilken måte de skal forsvare seg - for eksempel, ved å brenne ned radiostasjonen? Det er jo også en ytring.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nytenkning er selvsagt vanskelig, men du bare plagierer andres meninger. og ja, innleggene dine er ispedd personlige erfaringer og sinnsvake sammenlikninger som har ingenting med den aktuelle saken å gjøre.

Og du er Napoleon Bonaparte i bakrus?

Forsøk å diskutere sak, istedet for person.

Gjest Morsk
Skrevet

Din hang til å sammenligne nazisme med religioner som kristendom og islam er syk.

Jepp. En vesentlig ting som skjedde i nazi-Tyskland var forbudet mot ytringsfrihet.

Slik du nå forfekter.

Forskjellen på ditt og nazienes kamp mot ytringsfrihet er av like kosmetisk art som forskjellen på det jødehat de forfektet den gang som det du bedriver på DOL i dag.

Samme møkk i ny innpakning.

Skrevet

Jepp. En vesentlig ting som skjedde i nazi-Tyskland var forbudet mot ytringsfrihet.

Slik du nå forfekter.

Forskjellen på ditt og nazienes kamp mot ytringsfrihet er av like kosmetisk art som forskjellen på det jødehat de forfektet den gang som det du bedriver på DOL i dag.

Samme møkk i ny innpakning.

Du skriver: "En vesentlig ting som skjedde i nazi-Tyskland var forbudet mot ytringsfrihet."

En enda mer vesentlig ting som nazistene utførte var utryddelsen av 6 millioner jøder, pluss homofile, psykisk utviklingshemmede, osv.

Gjest Morsk
Skrevet

Du skriver: "En vesentlig ting som skjedde i nazi-Tyskland var forbudet mot ytringsfrihet."

En enda mer vesentlig ting som nazistene utførte var utryddelsen av 6 millioner jøder, pluss homofile, psykisk utviklingshemmede, osv.

Din propaganda for å bekjempe nazisme med nazismens metoder er latterlig.

Skrevet

Din propaganda for å bekjempe nazisme med nazismens metoder er latterlig.

Så du mener at Tysklands nåværende regjering er nazistisk?

laguna1365380434
Skrevet

Du skriver: "Ja! Vi MÅ ha TOTAL ytringsfrihet!"

Så avisene kan, for eksempel, publisere fullt navn og adresse til alle de som politiet har mistenkt/arrestert for pedofili, overgrep, voldtekt eller hva som helst? Før de er dømt.

Så kan avisene, 3 måneder etterpå, på 37. side, publisere at vedkommende ikke var skyldig likevel.

====

Videre - hvorfor skal jøder og andre bare finne seg i dette? Hvorfor skal de ikke få velge hvilken måte de skal forsvare seg - for eksempel, ved å brenne ned radiostasjonen? Det er jo også en ytring.

Med vennlig hilsen

Å navngi en person er ikke å ytre en mening.

Å si at en jøde som heter Per er teit og å oppgi hvor han bor og sånn, det kan vi ikke tillate folkå gjøre(navngiving av person), men vi må tilate folk å si at jøder er teite(generell oppfatning) - om de desverre synes det.

Det er forskjell på trusler og ytringer (selvom marginene kan være små)

Jeg synes det er trist med alle rasistiske og nazistiske meninger, men jeg mener at dette er noe vi desverre alle -inkludert jøder og andre som rammes av holdningene - må finne oss i å høre, så lenge meningene faktisk finnes der ute.

De opphører nemlig ikke selvom vi ikke hører dem lenger, og ikke blir de mindre farlige heller.

Det vi bør jobbe mot er selvsagt at folk faktisk går rundt og mener slikt, og det gjør vi ikke ved å gjøre som strutsen.

Gjest Morsk
Skrevet

Så du mener at Tysklands nåværende regjering er nazistisk?

Enkelte demokratier har sine skampletter, som ingen bør strebe etter å kopiere.

Objektivt sett trenger vi hverken nazistenes gamle jødehat, eller det moderne du forfekter på DOL blandt annet ved å sammenligne Milorg med hamas og andre som sprenger armer, bein og hoder av jødiske småbarn.

Allikvel kunne det som sann demokrat ikke falle meg inn å forby deg å spre din møkk.

Slik grums må frem i lyset og der bekjempes.

Skrevet

Islam er ikke minst en politisk, farlig kraft på grunn av den tette kobling mellom religion og stat/politikk. Dette tør være kjent. Kjent er det vel også at en slik kobling er lite utbredt i våre vestlige demokratier. Norge er et unntak, men det praktiseres lempelig.

Jeg har i mange tråder påvist paraleller mellom islam og nazisme. Likhetstrekkene fremkommer jo også tydelig for enhver hvis man ser hen til alle land hvor islam har vesentlig innflytelse.

Gjest Morsk
Skrevet

Islam er ikke minst en politisk, farlig kraft på grunn av den tette kobling mellom religion og stat/politikk. Dette tør være kjent. Kjent er det vel også at en slik kobling er lite utbredt i våre vestlige demokratier. Norge er et unntak, men det praktiseres lempelig.

Jeg har i mange tråder påvist paraleller mellom islam og nazisme. Likhetstrekkene fremkommer jo også tydelig for enhver hvis man ser hen til alle land hvor islam har vesentlig innflytelse.

Koplingen nazisme-Islam er nok enda mer direkte enn mange aner: http://www.radioislam.org/historia/hitler/testam/nor/testa.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...