Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg viser til hva jeg allerede har skrevet: "Så lenge man holder seg innenfor loven".

Visse ting må nødvendigvis også lovreguleres, så lenge ikke lovverket går for langt i sin "iver" etter å beskytte enkeltmennesket på beskostning av annet.

Joda, da er det jo bare å bruke loven til å forby nazisme også.

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Goliath

42

• Grip

8

• laguna1365380434

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Muslimsk ideologi og tankesett er på mange måter svært sammenliknbart med nazismens.

Når du påstår at det er idioti og vrøvl, så er det mer egnede ord for de meninger du uttrykker om det.

Påstår du at 1,1 MILLIARD av verdens befolkning er "nazister"?

Skrevet

Kan du svare på spørsmålet mitt, eller blir det for vanskelig?

Så lenge du ikke kan definere ordbruket i spørsmålet, er det meningsløst.

For å oppklare: Mener du at Tysklands nåværende forbud mot nazisme er nazistisk?

Skrevet

Kan du svare på spørsmålet du er blitt stillt en rekke antall ganger?

Først da fortjener du svar på dine motspørsmål som du stiller kun for å forsøke å vende fokus vekk fra noe du faktisk ikke klarer å svare på.

Men jeg forstår at det oppleves ubehagelig å bli stillt så ettertrykkelig opp mot veggen.....

*ler*

Det er ikke jeg som ikke kan svare på spørsmål, eller som påstår at Tysklands nåværende regjering er nazistisk.

Skrevet

he-he.....du snakker om å bli svar skyldig.

Og dine forsøk på å ro deg unna er jo svært "modne"....

Hold deg til saken du Sør, og svar på de saklige spørsmålene du får.

Hvis du ikke er i stand til det, så har du kanskje ikke så mye her å gjøre lenger?

Diskutér sak, ikke "Sør".

Skrevet

Joda, da er det jo bare å bruke loven til å forby nazisme også.

Med vilken begrunnelse?

Da kan man jo like gjerne forby andre politiske ideologier eller religiøse "enheter" også.

For hvem skal bestemme hvor grensen skal gå uten at det nødvendigvis blir starten på et diktatorisk lovverk?

Helt idiotisk, håpløst og vrøvlete - om jeg får si min oppriktige mening i ytringsfrihetens navn:-)

Skrevet

Påstår du at 1,1 MILLIARD av verdens befolkning er "nazister"?

Nei - jeg påstår at muslimsk ideologi og tankesett er på mange måter svært sammenliknbart med nazismens.

Hva du påstår må du svare for selv.

Gjest Morsk
Skrevet

Skal det være en bekreftelse på at du kaller Tysklands nåværende regjering for nazistisk?

I likhet med Norge (straffeloven §135) har også Tyskland enkelte lover som ikke er et demokrati verdig, og som står i strid med grunnloven og dens intuisjon.

Helt klart er disse lover presset frem av folk av ditt kaliber med hang til totalitære regimer av ymse slag.

Skrevet

Med vilken begrunnelse?

Da kan man jo like gjerne forby andre politiske ideologier eller religiøse "enheter" også.

For hvem skal bestemme hvor grensen skal gå uten at det nødvendigvis blir starten på et diktatorisk lovverk?

Helt idiotisk, håpløst og vrøvlete - om jeg får si min oppriktige mening i ytringsfrihetens navn:-)

Da blir det jo like vrøvlete å forby en avis å publisere navn og full adresse på en person som politiet mistenker for incest/voldtekt....

Nazisme stiller i en helt annen kategori enn andre politiske ytringer.

Skrevet

Nei - jeg påstår at muslimsk ideologi og tankesett er på mange måter svært sammenliknbart med nazismens.

Hva du påstår må du svare for selv.

Ja, og de 1,1 milliardene som er muslimer har formodentlig "muslimsk ideologi"?

Eller?

Skrevet

Så lenge du ikke kan definere ordbruket i spørsmålet, er det meningsløst.

For å oppklare: Mener du at Tysklands nåværende forbud mot nazisme er nazistisk?

Å nedlegge forbud mot en politisk ideologi er den samme metode som nazistene (og mange andre diktaturer) benyttet/benytter for å undertrykke de demokratiske verdier samt undertrykke ytringsfriheten.

Det er ikke spesielt for nazismen som sådan, men absolutt et kjennetegn ved alle diktaturer.

Ergo er det heller ikke noe Tyskland burde være stolte av. Dog kan det til en viss grad forstås med tanke på tysklands behov for å gjøre bot for sine tidligere ugjerninger.

Den unnskyldningen har ikke du.....

Skrevet

I likhet med Norge (straffeloven §135) har også Tyskland enkelte lover som ikke er et demokrati verdig, og som står i strid med grunnloven og dens intuisjon.

Helt klart er disse lover presset frem av folk av ditt kaliber med hang til totalitære regimer av ymse slag.

Du skrev: "Din propaganda for å bekjempe nazisme med nazismens metoder er latterlig."

Ergo påstår du at Tysklands nåværende regjering er nazistisk, fordi den forbyr nazisme.

Skrevet

Du skrev: "Din propaganda for å bekjempe nazisme med nazismens metoder er latterlig."

Ergo påstår du at Tysklands nåværende regjering er nazistisk, fordi den forbyr nazisme.

Nå er du på mor Åse logikk nivået igjen Sør.....

Skrevet

Å nedlegge forbud mot en politisk ideologi er den samme metode som nazistene (og mange andre diktaturer) benyttet/benytter for å undertrykke de demokratiske verdier samt undertrykke ytringsfriheten.

Det er ikke spesielt for nazismen som sådan, men absolutt et kjennetegn ved alle diktaturer.

Ergo er det heller ikke noe Tyskland burde være stolte av. Dog kan det til en viss grad forstås med tanke på tysklands behov for å gjøre bot for sine tidligere ugjerninger.

Den unnskyldningen har ikke du.....

Forbudet mot nazisme i Tyskland er ikke "for å gjøre bot".

Skrevet

Diskutér sak, ikke "Sør".

Så snart du selv klarer å holde deg til saken vil også jeg gjøre det.....

Skrevet

Nå er du på mor Åse logikk nivået igjen Sør.....

Det er Morsks og din "logikk", ikke min. Jeg påpeker bare idiotiet i det dere skriver.

Skrevet

*ler*

Det er ikke jeg som ikke kan svare på spørsmål, eller som påstår at Tysklands nåværende regjering er nazistisk.

"Det er ikke jeg som ikke kan svare på spørsmål,"

Jo det er det.

"eller som påstår at Tysklands nåværende regjering er nazistisk."

Det er det ingen andre enn deg som har påstått.

Flere usanne påstander du ønsker eller føler behov for å frembringe?

Skrevet

Da blir det jo like vrøvlete å forby en avis å publisere navn og full adresse på en person som politiet mistenker for incest/voldtekt....

Nazisme stiller i en helt annen kategori enn andre politiske ytringer.

"Da blir det jo like vrøvlete å forby en avis å publisere navn og full adresse på en person som politiet mistenker for incest/voldtekt...."

Det er for å beskytte enkeltmenneske mot overgrep, og er heller ingen meningsytring - men en ren saksopplysning.

"Nazisme stiller i en helt annen kategori enn andre politiske ytringer."

Hvorfor det? En rekke ytringer som blir begått av islamske ledere basert på den muslimske "ideologi" er vel så rasistisk som nazismen var/er.....

Gjest Morsk
Skrevet

Det finnes mange former for antidemokratisk filosofi. Røde, brune, Muslimer, eller generelle antidemokrater a'la saddam Hussein uten spesiell ideologi bak. Av en eller annen grunn har de en tendens til å ønske å forby hverandre.

Ditt hovedinnlegg er bare en bekreftelse på at slike krefter er virksomme også i årt land.

Skrevet

Ja, og de 1,1 milliardene som er muslimer har formodentlig "muslimsk ideologi"?

Eller?

Det finnes store forskjeller på hvordan de 1,1 milliarder muslimer fortolker koranen, og vilken "ideologi" de legger til grunn for sitt menneskesyn.

Og for en del av dem så ligger fortolkningen på et "nivå" som i prinsippet er svært likt nazismens, men med andre "fiender" - vilket selvfølgelig ikke spiller noen rolle når man snakker om menneskesyn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...