Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forbudet mot nazisme i Tyskland er ikke "for å gjøre bot".

En påstand jeg er uenig i. Forbudet ville aldri blitt gjennomført hadde det ikke vært for Tysklands "mindre stolte" historie.

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Goliath

42

• Grip

8

• laguna1365380434

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Da blir det jo like vrøvlete å forby en avis å publisere navn og full adresse på en person som politiet mistenker for incest/voldtekt...."

Det er for å beskytte enkeltmenneske mot overgrep, og er heller ingen meningsytring - men en ren saksopplysning.

"Nazisme stiller i en helt annen kategori enn andre politiske ytringer."

Hvorfor det? En rekke ytringer som blir begått av islamske ledere basert på den muslimske "ideologi" er vel så rasistisk som nazismen var/er.....

Du skriver: "Det er for å beskytte enkeltmenneske mot overgrep, og er heller ingen meningsytring - men en ren saksopplysning."

Hva så? Det er da ikke bedre å forfekte at en gruppe mennesker skal utryddes, enn at et enkelt individ skal utryddes?

Skrevet

Det er Morsks og din "logikk", ikke min. Jeg påpeker bare idiotiet i det dere skriver.

Feil igjen.

Du bruker "mor Åse logikk" for å forsøke å påpeke idiotiet i noe som ikke er idioti.

Årsaken er selvfølgelig at du ikke klarer å finne saklige argumenter overfor noe som er riktig, men som du er uenig i.

Det blir ikke mindre riktig bare fordi du er uenig i fakta Sør.

Skrevet

Det finnes store forskjeller på hvordan de 1,1 milliarder muslimer fortolker koranen, og vilken "ideologi" de legger til grunn for sitt menneskesyn.

Og for en del av dem så ligger fortolkningen på et "nivå" som i prinsippet er svært likt nazismens, men med andre "fiender" - vilket selvfølgelig ikke spiller noen rolle når man snakker om menneskesyn.

Akkurat som blant de kristne, med andre ord.

Ergo er det, akkurat som jeg påstod, ingen prinsipiell forskjell mellom kristendom og islam.

Skrevet

En påstand jeg er uenig i. Forbudet ville aldri blitt gjennomført hadde det ikke vært for Tysklands "mindre stolte" historie.

Et slikt forbud er ikke for å "gjøre bot", men et forsøk på å bekjempe nazismen. Noe Danmark åpenbart har like stor grunn til å gjøre - som alle andre land.

Skrevet

Du skriver: "Det er for å beskytte enkeltmenneske mot overgrep, og er heller ingen meningsytring - men en ren saksopplysning."

Hva så? Det er da ikke bedre å forfekte at en gruppe mennesker skal utryddes, enn at et enkelt individ skal utryddes?

Nå blander du sammen saker som overhode ikke har noe med hverandre å gjøre Sør.

Svarene på det du her skriver har du allerede fått fullt ut - men til hver enkelt sak.

Skrevet

Det finnes mange former for antidemokratisk filosofi. Røde, brune, Muslimer, eller generelle antidemokrater a'la saddam Hussein uten spesiell ideologi bak. Av en eller annen grunn har de en tendens til å ønske å forby hverandre.

Ditt hovedinnlegg er bare en bekreftelse på at slike krefter er virksomme også i årt land.

Dine unnskyldninger og bortforklaringer blir stadig mer fantasifulle.

Mener du seriøst at Tysklands nåværende regjering bedriver nazisme?

Skrevet

Nå blander du sammen saker som overhode ikke har noe med hverandre å gjøre Sør.

Svarene på det du her skriver har du allerede fått fullt ut - men til hver enkelt sak.

Nei, det er samme sak.

Det er selvsagt ikke bedre å si at en gruppe mennesker skal utryddes enn å si at et individ skal utryddes.

Skrevet

Feil igjen.

Du bruker "mor Åse logikk" for å forsøke å påpeke idiotiet i noe som ikke er idioti.

Årsaken er selvfølgelig at du ikke klarer å finne saklige argumenter overfor noe som er riktig, men som du er uenig i.

Det blir ikke mindre riktig bare fordi du er uenig i fakta Sør.

Så du mener, som Morsk, at Tysklands forbud mot nazisme er nazisme?

Skrevet

Akkurat som blant de kristne, med andre ord.

Ergo er det, akkurat som jeg påstod, ingen prinsipiell forskjell mellom kristendom og islam.

Prinsippielt er det små forskjeller, men fortolkningene og måten det den dag i dag etterleves på gjør at det er himmelvide forskjeller på vilken trussel kristendommen kontra islam utgjør.

Skrevet

"Det er ikke jeg som ikke kan svare på spørsmål,"

Jo det er det.

"eller som påstår at Tysklands nåværende regjering er nazistisk."

Det er det ingen andre enn deg som har påstått.

Flere usanne påstander du ønsker eller føler behov for å frembringe?

Les hva Morsk har skrevet, og du har forsvart.

Og slutt med de patetiske bortforklaringene dine.

Skrevet

Nei, det er samme sak.

Det er selvsagt ikke bedre å si at en gruppe mennesker skal utryddes enn å si at et individ skal utryddes.

Som sagt tidligere - det kan være helt stuerent å si at ett enkeltmenneske skal utryddes, men aldri stuerent å si at en folkegruppe skal utryddes.

Skrevet

Prinsippielt er det små forskjeller, men fortolkningene og måten det den dag i dag etterleves på gjør at det er himmelvide forskjeller på vilken trussel kristendommen kontra islam utgjør.

Så da går det bare på tolkninger av de to religionene, og ikke på selve religionene. Ergo kunne det like gjerne vært motsatt.

Takk!

Skrevet

Et slikt forbud er ikke for å "gjøre bot", men et forsøk på å bekjempe nazismen. Noe Danmark åpenbart har like stor grunn til å gjøre - som alle andre land.

Den bør og skal bekjempes, men ikke ved forbud - punktum.

Skrevet

Som sagt tidligere - det kan være helt stuerent å si at ett enkeltmenneske skal utryddes, men aldri stuerent å si at en folkegruppe skal utryddes.

Men nazismen forfekter at en folkegruppe skal utryddes, og du forsvarer dette.

Skrevet

Så da går det bare på tolkninger av de to religionene, og ikke på selve religionene. Ergo kunne det like gjerne vært motsatt.

Takk!

Har jeg noensinne hevdet noe annet?

Skrevet

Men nazismen forfekter at en folkegruppe skal utryddes, og du forsvarer dette.

Hvor har jeg forsvart dette?

Skrevet

Den bør og skal bekjempes, men ikke ved forbud - punktum.

Neivel?

Kanskje vi likeledes bør oppheve forbudet mot bankran også?

Vi kan bekjempe bankran ved ... ved... øh... "folkeopplysning"?

Skrevet

Så du mener, som Morsk, at Tysklands forbud mot nazisme er nazisme?

Det svaret har du allerede fått Sør - helt konkret.

Kanskje du da kan svare på spørsmålet du fikk tidligere?

Skrevet

Hvor har jeg forsvart dette?

Du forsvarer at de skal få forfekte nazisme, som har som et hovedelement at jøder osv. skal utryddes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...