Gå til innhold

Fra Barnemunn

Gjest Storken bor i Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Metterete på snart 11 har hatt om forplantning på skolen. Hun hadde ikke helt sansen for det her med at "mannen putter tissen sin inn i jentas, blæk" men ok....men hvordan i hute hete vet storken hvem som skal ha hvilket barn......

Jeg må jo innrømme at jeg knakk, men fikk samla meg såpass at jeg fikk forklart dette med at storken ikke holder til i vår del av verden.. og at den ikke har noe med barnas ankomst å gjøre :-)

monique1365380367
Skrevet

Morsomt!

Her er en ny historie!

Sønnen min kom hjem fra skolen en dag,(også 11 år)og var helt forstyrra!..Mamma!..sa han ! vet du hva vi har lært på skolen i dag?Nei, sier jeg....urk, nei, æsj jeg vet ikke om jeg klarer og fortelle om det engang, det er så ekkelt! sier han!...Men, så kom det da!......Vi har lært hvordan man skal lage barn, sier han!.....jaha, sier jeg....

Og det var noe av det desidert ekkleste han noen gang hadde hørt om!....Jeg smiler litt for meg selv egentlig, helt til det kommer fra sønnen min:....MAMMA; har du også gjort det????...Jeg klarte og holde maska, og si at: hvor tror du at du kommer fra`?....Da kommer det fra sønnen min: ÆSJ, du er ekkel mamma.....også gikk han ut!

Der satt jeg igjen, og holdt på og le meg ihjel, måtte bare hive meg over tlf....til faren.....

Skrevet

Morsomt!

Her er en ny historie!

Sønnen min kom hjem fra skolen en dag,(også 11 år)og var helt forstyrra!..Mamma!..sa han ! vet du hva vi har lært på skolen i dag?Nei, sier jeg....urk, nei, æsj jeg vet ikke om jeg klarer og fortelle om det engang, det er så ekkelt! sier han!...Men, så kom det da!......Vi har lært hvordan man skal lage barn, sier han!.....jaha, sier jeg....

Og det var noe av det desidert ekkleste han noen gang hadde hørt om!....Jeg smiler litt for meg selv egentlig, helt til det kommer fra sønnen min:....MAMMA; har du også gjort det????...Jeg klarte og holde maska, og si at: hvor tror du at du kommer fra`?....Da kommer det fra sønnen min: ÆSJ, du er ekkel mamma.....også gikk han ut!

Der satt jeg igjen, og holdt på og le meg ihjel, måtte bare hive meg over tlf....til faren.....

11 år? Og så har de ikke hørt det der før?

Dette må da være et tulleinnlegg. Det er vel ingen 11åringer som ikke vet hvordan man lager babyer, vel?

monique1365380367
Skrevet

Dette må da være et tulleinnlegg. Det er vel ingen 11åringer som ikke vet hvordan man lager babyer, vel?

Dem vet nok om det, men at dem er stolte av og ha lært dette på skolen, og faktisk få bekrefta at dette stemmer....det di har lært ute av venner!

Jeg tror på en dobbelbekreftelse hjemme hos Mor....teller mye!

Ps, sønnen min var 10 år....hjelper det?

Skrevet

Dette kom fra skolen. Og jeg må vel egentlig si meg fornøyd med at jeg har barn som ikke har interessert seg for sex-livets gleder før fylte 11....Det har rett og slett ikke vært et emne hjemme hos oss. Metterete er nr 2 i en flokk på 3.

At hun feilplasserte storken inne i dette syntes jeg for min del gjorde historien festlig. Men jeg kan love deg at hun aldri har fått vite at hun eller søsknene kom med storken!!!!!

Skrevet

Dette kom fra skolen. Og jeg må vel egentlig si meg fornøyd med at jeg har barn som ikke har interessert seg for sex-livets gleder før fylte 11....Det har rett og slett ikke vært et emne hjemme hos oss. Metterete er nr 2 i en flokk på 3.

At hun feilplasserte storken inne i dette syntes jeg for min del gjorde historien festlig. Men jeg kan love deg at hun aldri har fått vite at hun eller søsknene kom med storken!!!!!

Jeg har fortalt gutten min om dette _uoppfordret_, men i enkle ordelag, fra han var 5-6 år. Vil heller at han skal vite det skikkelig fra oss første gangen enn at det er noe man plukker opp fra kompiser i skolegården.

Hvis ikke jeg hadde tatt det opp, så hadde det sikkert ikke vært noe "tema" her heller, men jeg vil at han skal ha et naturlig forhold til dette, og jeg bsynes ikke at tidlig, men alderstilpasset kunnskap om dette er å likestille med det å være opptatt av sex.

Jeg vil ikke at han skal oppleve samme tabuforhold som det var i min oppvekst - i forhold til mine foreldre. Jeg tror at jeg/vi lettere vil nå inn til han med nødvendig og relevant informasjon om prevensjon etc når den tiden kommer hvis vi har redet grunnen fra han var liten.

Ungdommer som har god kontakt med foreldrene sine om også slike temaer er statistisk sett flinkere til å bruke prevensjon etc.

Skrevet

Jeg har fortalt gutten min om dette _uoppfordret_, men i enkle ordelag, fra han var 5-6 år. Vil heller at han skal vite det skikkelig fra oss første gangen enn at det er noe man plukker opp fra kompiser i skolegården.

Hvis ikke jeg hadde tatt det opp, så hadde det sikkert ikke vært noe "tema" her heller, men jeg vil at han skal ha et naturlig forhold til dette, og jeg bsynes ikke at tidlig, men alderstilpasset kunnskap om dette er å likestille med det å være opptatt av sex.

Jeg vil ikke at han skal oppleve samme tabuforhold som det var i min oppvekst - i forhold til mine foreldre. Jeg tror at jeg/vi lettere vil nå inn til han med nødvendig og relevant informasjon om prevensjon etc når den tiden kommer hvis vi har redet grunnen fra han var liten.

Ungdommer som har god kontakt med foreldrene sine om også slike temaer er statistisk sett flinkere til å bruke prevensjon etc.

Det å ha et naturlig forhold til det er alfa omega. Datteren min fikk sine første forklaringer i fireårsalderen.

Men jeg kom på følgende episode ved middagsbordet noen få måneder tilbake:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=2061001

Skrevet

Vi har også hatt en naturlig omgang med dette; Lennart Nilsson når yngre familiemedlemmer har blitt født, enkle forklaringer, men det er ikke dermed sagt at alt fester seg :-)

Det har aldri vært: Hysj da! dette snakker vi ikke om, men Metterete har ikke vært interessert helt enkelt. Nå som hun nærmer seg 11 og gutter begynner å bli noe annet enn..."anders, erik, pelle etc" har saken igjen blitt aktuell. At vinklingen da ble festlig ler vi faktisk av vi...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...