Gå til innhold

Puppevegring?


margaretar

Anbefalte innlegg

Jenta mi, som snart er 7 måneder, og som tidligere var veldig "puppete", har de siste dagene ikke villet ha pupp! Om dagen, vel og merke... Om natta er puppen god å ha... Og vi som hadde tenkt å venne henne av med nattpuppen! Føler ikke at jeg kan gjøre det nå, så lenge hun ikke tar den om dagen. Når jeg tilbyr henne brystet (før og etter hvert måltid + innimellom ellers) gaper hun, og ser ut som om hun skal til å suge, bare for å bite til med de to sylskarpe tennene sine (AU!!). Er redd hun ikke får i seg nok væske - hun tar ikke flaske, og får lite i seg når hun drikker fra tutkopp. Dessuten syns jeg det er fryktelig trist hvis det er sånn at amminga er over med dette... Hadde planer om å amme leeenge, jeg...

Er det noen som har gode tips? Er dette bare en "fase"? Eller har Snuppa bestemt seg for at nå er det nok pupp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Domingo

Min gutt var også inne i en bitefase rundt 7 mnd. Det går over. Har lest at menge klyper babyen i kinnet og trekker bort puppen i det den biter. Har ikke prøvd dette selv. Det gikk over.

Du kan prøve å gi vann med teskje hvis du er redd veske- inntaket er for lite.

Et tips til; jo mindre "pupping" om natten, jo mer om dagen. det virker soom om de har en viss døgn- kvote?

Ikke gi opp. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt var også inne i en bitefase rundt 7 mnd. Det går over. Har lest at menge klyper babyen i kinnet og trekker bort puppen i det den biter. Har ikke prøvd dette selv. Det gikk over.

Du kan prøve å gi vann med teskje hvis du er redd veske- inntaket er for lite.

Et tips til; jo mindre "pupping" om natten, jo mer om dagen. det virker soom om de har en viss døgn- kvote?

Ikke gi opp. Lykke til.

Takk for svar, Domingo! Hadde håpet at dette bare var en fase, så nå ble jeg litt glad! Kanskje trikset rett og slett er å stenge kranen om natta? Hmmm...

Får iallefall krysse fingrene for at jenta mi er som gutten din på dette området!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med amming av tre barn, er at det bare er en fase som kommer en eller annen gang mellom 5 og 8 måneder. Det går over, og da kan ammingen vare lenge....

Om biting, se mitt svar til Lillemus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med amming av tre barn, er at det bare er en fase som kommer en eller annen gang mellom 5 og 8 måneder. Det går over, og da kan ammingen vare lenge....

Om biting, se mitt svar til Lillemus!

Takk for tipset, salome!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Margaretar,

Jeg synes du har fått mange gode råd fra andre mødre. Det er ofte en overgangsfase når det skjer i denne alderen. Kanskje er det fler tenner på vei som gjør at barnet ønsker å klemme til litt ekstra! Noe kaldt i munnen før amming kan lindre. Barn i denne alderen blir ofte forstyrret av omgivelsen slik at det hjelper å skjerme seg litt. Bitingen kommer gjerne i begynnelsen eller slutten av måltidet. Hvis du får til å stimulere utdrivningsrefleksen på forhånd (fingertrill brystknoppen forsiktig til den reser seg og melken pipler) kan det hjelpe. Ikke vær så engstelig for væskeinntaket hvis barnert er friskt og opplagt. Hvis du begynner å gi oftere om natten kan det bli ennu mer brystnekt på dagen.

Håper det ordner seg!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...