Gå til innhold

Jeg blir så irritert på sjefen min!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest jeg blir så forbanna
Skrevet

Hun vil ha meg på aktiv sykemelding, men det er ikke jeg interessert i av årsaker som jeg ikke kommer til å fortelle henne, og nå kommer hun ikke til å sette meg opp på ekstra-vakter, fordi at hun ikke tør, i tilfelle jeg ikke klarer det!

Jeg skal da alltids holde ut, jeg har bare vondt i ryggen! Det irriterer meg så sinnsykt at hun tror at hun kan bestemme over meg!!!

Gjest mallet
Skrevet

Ut fra det lille du har skrevet her forstår jeg sjefen din godt. Det virker som hun prøver å legge til rette arbeidet for deg med aktiv sykemelding. Og det er vel forståelig at hun vil unngå å sette deg opp på ekstravakter hvis hun kan risikere at du ikke kan likevel på kort varsel. Da er det ikke lett å skaffe reserve.

Som sjefen din kan hun faktisk bestemme over deg, i alle fall når det gjelder arbeidsdagen din :)

Skrevet

Hun er sjefen din, hun kan bestemme over deg.

Hvorfor vil du ikke forsøke detg på aktiv sykemelding, da?

Det virker som du ikke _vil_ prøve engang.

Skrevet

Ut fra det lille du har skrevet her forstår jeg sjefen din godt. Det virker som hun prøver å legge til rette arbeidet for deg med aktiv sykemelding. Og det er vel forståelig at hun vil unngå å sette deg opp på ekstravakter hvis hun kan risikere at du ikke kan likevel på kort varsel. Da er det ikke lett å skaffe reserve.

Som sjefen din kan hun faktisk bestemme over deg, i alle fall når det gjelder arbeidsdagen din :)

En ting er at hun vil legge til rette ting, men en annen ting er at hun sier at jeg ikke kan jobbe ekstra. Det betyr at jeg ikke kan skrive meg opp på ekstra-vakter som er ledige, men de kunne ringe meg hvis de trengte noen. Hun er så forbanna sur og vanskelig! Dette sier hun sikkert bare for at jeg ikke ville høre på henne ang. aktiv sykemelding, og jeg vil ikke fortelle henne hvorfor jeg ikke vil gå på aktiv! Og jeg vil ha mulighet til å jobbe ekstra hvis jeg klarer. Synes ikke at hun skal si at jeg ikke kan. Jeg må da selv kunne bestemme om jeg klarer det og det. Greit at hun ikke vil sette meg opp på ekstra-vakter langt frem i tid, men hvis jeg vil skrive meg på 3 ekstra-vakter en uke, så kan hun jo ikke nekte meg det. Og jeg er nødt til det, for ellers går jeg konkurs. Har mistet over halvparten av timene mine mens jeg har vært sykemeldt...

Skrevet

Hun er sjefen din, hun kan bestemme over deg.

Hvorfor vil du ikke forsøke detg på aktiv sykemelding, da?

Det virker som du ikke _vil_ prøve engang.

Jeg kan rett og slett ikke det, pga trygdekontoret. Har litt problemer med dem akkurat nå, og derfor kan jeg risikere å måtte jobbe gratis hvis jeg går på aktiv, og det er jeg slett ikke interessert i! Men jeg vil ikke fortelle henne det, for hun forstår ingenting! Og hun var så sur da hun ringte meg, at jeg kjente at jeg ble irritert. Og det er kun for at hun ikke får viljen sin, for sånn er hun nemlig. En dårlig sjef! Vi har klaget på henne til hennes sjef, men vet ikke om det nytter...

Skrevet

En ting er at hun vil legge til rette ting, men en annen ting er at hun sier at jeg ikke kan jobbe ekstra. Det betyr at jeg ikke kan skrive meg opp på ekstra-vakter som er ledige, men de kunne ringe meg hvis de trengte noen. Hun er så forbanna sur og vanskelig! Dette sier hun sikkert bare for at jeg ikke ville høre på henne ang. aktiv sykemelding, og jeg vil ikke fortelle henne hvorfor jeg ikke vil gå på aktiv! Og jeg vil ha mulighet til å jobbe ekstra hvis jeg klarer. Synes ikke at hun skal si at jeg ikke kan. Jeg må da selv kunne bestemme om jeg klarer det og det. Greit at hun ikke vil sette meg opp på ekstra-vakter langt frem i tid, men hvis jeg vil skrive meg på 3 ekstra-vakter en uke, så kan hun jo ikke nekte meg det. Og jeg er nødt til det, for ellers går jeg konkurs. Har mistet over halvparten av timene mine mens jeg har vært sykemeldt...

Det virker jo litt rart at du ikke klarer aktiv sykemelding, men klarer ekstravakter.

Skrevet

Det virker jo litt rart at du ikke klarer aktiv sykemelding, men klarer ekstravakter.

Vet ikke om du har lest hele tråden, men saken er ikke at jeg ikke klarer, men at jeg ganske enkelt ikke kan, for da kan jeg risikere å måtte jobbe gratis pga problemer med trygdekontoret, og det er jeg slettes ikke interessert i. Og pga det trenger jeg også ekstravakter. Hadde jeg kunnet ta aktiv sykemelding, så hadde jeg gjort det, men det har jeg altså ikke mulighet til!

mariaflyfly
Skrevet

Jeg skjønner sjefen din. Jeg hadde heller ikke satt deg opp på ekstravakter dersom det er stor fare for at du ikke orker gjennomføre dem. Det er ikke bare-bare å skaffe en annen ekstravakt på kort varsel.

Gjest Daisy
Skrevet

Hvis du ikke er interessert i det av årsaker du ikke vil fortelle henne, kan du vel skylde litt på deg selv?

Skrevet

For det første vet jeg ikke hva du jobber med, men jeg har min erfaring fra helsevesenet, og svarer ut i fra det...

For det første, hvis du er sykemeldt: Hvordan kan du da sette deg opp på ekstravakter?? Hva har du tenkt, da? Få sykepenger fra trygdekassen, og lønn fra arbeidsgiver. Nei. Er du sykemeldt, kan du ikke jobbe.

Og hvordan kan sjefen din forstå deg hvis du ikke vil fortelle henne/ham noen ting? Ingen sjefer er tankelesere. Hvis du vil at sjefen skal forstå, må du snakk med sjefen. Fortelle hvordan du har det.

Vitsen med aktiv sykemelding er vel først og fremst å teste ut arbeidsevne. Ikke å utnytte noen for gratis arbeidskraft. Ved aktiv sykemelding er du selv med på å legge premissene for hva du kan gjøre og ikke kan gjøre. Du går oppå vanlig bemanning. Hvis du føler at det ikke fungerer, kan du trekke deg ut.

Ofte er det fornuftig både av sjefer og arbeidstagere å prøve aktiv sykemelding før man friskmeldes. Det kan spare begge parter for vanskelige situasjoner.

Gjest både og
Skrevet

Vet ikke om du har lest hele tråden, men saken er ikke at jeg ikke klarer, men at jeg ganske enkelt ikke kan, for da kan jeg risikere å måtte jobbe gratis pga problemer med trygdekontoret, og det er jeg slettes ikke interessert i. Og pga det trenger jeg også ekstravakter. Hadde jeg kunnet ta aktiv sykemelding, så hadde jeg gjort det, men det har jeg altså ikke mulighet til!

Hvis du blir satt opp på ekstravakter og du ikke kan møte på grunn av sykdom får arbeidsgiveren din dobbelt opp med utgifter fordi de må betale både deg og vikaren din.

Når det gjelder sykmelding er det en sak mellom deg og din lege, din sjef kan ikke gi deg aktiv sykemelding.

Jeg vet at det er mange bedrifter som bruker aktiv sykmelding samtidig som arbeidstakerene arbeider nøyaktig like mye som før, men bedriften slipper lønnsutgiftene. Den store overraskelsen kommer når feriepengene skal betales ut, da får ikke arbeidstakerene utbetalt feriepenger for hele sykemeldingsperioden.

Hvis du har stort fravær kan det hende din leder vil forsøke å tilrettelegge for deg før du blir enda sykere, hva vet jeg? Men du må forsøke å se det fra ledlelsens side, samtidig som du ikke må finne deg i å bli presset til å ta ut sykemelding du ikke føler du har behov for.

Gjest sandex
Skrevet

Kjære vakre vene!!

Du kan da ikke jobbe ekstravakter når du er sykmeldt?!?!?!

Du kan da ikke være seriøs :)

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Jeg har lest hele tråden, og det ser ut som om du bare er ute etter å kverrulere...

Åssen tror du sjefen din ser på situasjonen? At du vil jobbe ekstra menst du går helt sjukmeldt.... hun vil da se på deg som en snylter av systemet som er laget for å verne de som kan jobbe i aktiv sjukmelding... at trygdekontoret lager problemer for deg er ikke hennes feil (om du da ikke jobber på trygdekontoret)

Og du ALLE som går på aktiv sykemelding jobber gratis for jobben sin, fordi de får pengene fra trygdekontoret...og ikke jobben sin... du får ikke dobbelt skjønner du!

Ser ikke noe annet problem enn deg jeg i denne situasjonen, at du vil ha i både pose og sekk.

Gjest Jeg blir så forbanna
Skrevet

Hvis du ikke er interessert i det av årsaker du ikke vil fortelle henne, kan du vel skylde litt på deg selv?

Poenget er at hun ikke kommer til å skjønne det. Jeg krangler med trygdekontoret, og hun har rett og slett ikke noe med det. Og hvis jeg går på aktiv sykemelding, så risikerer jeg å måtte jobbe gratis!

Og når jeg er friskmeldt, så er det forskjellsbehandling hvis jeg ikke får skrive meg på ekstravakter, for alle andre som har vært sykemeldt kan gjøre det!

Skrevet

For det første vet jeg ikke hva du jobber med, men jeg har min erfaring fra helsevesenet, og svarer ut i fra det...

For det første, hvis du er sykemeldt: Hvordan kan du da sette deg opp på ekstravakter?? Hva har du tenkt, da? Få sykepenger fra trygdekassen, og lønn fra arbeidsgiver. Nei. Er du sykemeldt, kan du ikke jobbe.

Og hvordan kan sjefen din forstå deg hvis du ikke vil fortelle henne/ham noen ting? Ingen sjefer er tankelesere. Hvis du vil at sjefen skal forstå, må du snakk med sjefen. Fortelle hvordan du har det.

Vitsen med aktiv sykemelding er vel først og fremst å teste ut arbeidsevne. Ikke å utnytte noen for gratis arbeidskraft. Ved aktiv sykemelding er du selv med på å legge premissene for hva du kan gjøre og ikke kan gjøre. Du går oppå vanlig bemanning. Hvis du føler at det ikke fungerer, kan du trekke deg ut.

Ofte er det fornuftig både av sjefer og arbeidstagere å prøve aktiv sykemelding før man friskmeldes. Det kan spare begge parter for vanskelige situasjoner.

"For det første, hvis du er sykemeldt: Hvordan kan du da sette deg opp på ekstravakter?? Hva har du tenkt, da? Få sykepenger fra trygdekassen, og lønn fra arbeidsgiver. Nei. Er du sykemeldt, kan du ikke jobbe. "

Jeg er ikke sykemeldt lenger! Det er det som er hele poenget! Jeg er da ikke helt dum heller, jeg er fullstendig klar over at jeg ikke kan jobbe når jeg er sykemeldt. Men når jeg er friskmeldt, så er det forskjellsbehandling hvis ikke jeg kan skrive meg på ledige ekstra-vakter, mens andre som også har vært sykemeldt kan det.

Skrevet

Kjære vakre vene!!

Du kan da ikke jobbe ekstravakter når du er sykmeldt?!?!?!

Du kan da ikke være seriøs :)

Lær deg å les hele innlegget! Jeg er IKKE sykemeldt nå, jeg er friskmeldt, men sjefen min vil ikke la meg ta ekstra-vakter, fordi hun mener det er for risikabelt. Og det er for dumt! Det er min kropp, det er jeg som må avgjøre om jeg klarer å jobbe eller ikke. Og jeg er helt nødt til å jobbe ekstra, for ellers går jeg konkurs, da jeg mistet mange av mine faste timer mens jeg var sykemeldt! Prøv du å klar deg på 3500 kr brutto pr måned....Det går rett og slett ikke!

Skrevet

Jeg har lest hele tråden, og det ser ut som om du bare er ute etter å kverrulere...

Åssen tror du sjefen din ser på situasjonen? At du vil jobbe ekstra menst du går helt sjukmeldt.... hun vil da se på deg som en snylter av systemet som er laget for å verne de som kan jobbe i aktiv sjukmelding... at trygdekontoret lager problemer for deg er ikke hennes feil (om du da ikke jobber på trygdekontoret)

Og du ALLE som går på aktiv sykemelding jobber gratis for jobben sin, fordi de får pengene fra trygdekontoret...og ikke jobben sin... du får ikke dobbelt skjønner du!

Ser ikke noe annet problem enn deg jeg i denne situasjonen, at du vil ha i både pose og sekk.

Du må være bra dum, for du har tydeligvis ikke skjønt hva jeg har skrevet!

Jeg er ikke sykemeldt lenger! Jeg er friskmeldt, og jeg har lyst til å jobbe ekstra, fordi jeg trenger pengene!

Hvis jeg går på aktiv sykemelding kan jeg risikere å måtte jobbe gratis fordi trygdekontoret er skikkelig vanskelig, og ikke vil betale ut sykepenger! De kan ikke reglene, og det nytter heller ikke snakke med dem!

Så du har tydeligvis ikke lest bra nok gjennom denne tråden!!!!!!

Gjest luruhu
Skrevet

Du må være bra dum, for du har tydeligvis ikke skjønt hva jeg har skrevet!

Jeg er ikke sykemeldt lenger! Jeg er friskmeldt, og jeg har lyst til å jobbe ekstra, fordi jeg trenger pengene!

Hvis jeg går på aktiv sykemelding kan jeg risikere å måtte jobbe gratis fordi trygdekontoret er skikkelig vanskelig, og ikke vil betale ut sykepenger! De kan ikke reglene, og det nytter heller ikke snakke med dem!

Så du har tydeligvis ikke lest bra nok gjennom denne tråden!!!!!!

Du kan reglene bedre enn trygdekontoret?

Jaha.. vdu virker mildeslt talt vanskelig og krevende...

Skrevet

Hvis du blir satt opp på ekstravakter og du ikke kan møte på grunn av sykdom får arbeidsgiveren din dobbelt opp med utgifter fordi de må betale både deg og vikaren din.

Når det gjelder sykmelding er det en sak mellom deg og din lege, din sjef kan ikke gi deg aktiv sykemelding.

Jeg vet at det er mange bedrifter som bruker aktiv sykmelding samtidig som arbeidstakerene arbeider nøyaktig like mye som før, men bedriften slipper lønnsutgiftene. Den store overraskelsen kommer når feriepengene skal betales ut, da får ikke arbeidstakerene utbetalt feriepenger for hele sykemeldingsperioden.

Hvis du har stort fravær kan det hende din leder vil forsøke å tilrettelegge for deg før du blir enda sykere, hva vet jeg? Men du må forsøke å se det fra ledlelsens side, samtidig som du ikke må finne deg i å bli presset til å ta ut sykemelding du ikke føler du har behov for.

Hvis vi blir syk når vi skal gå ekstra-vakter, så får vi ikke betalt for det. Da får vi kun betalt for det faste! Dermed blir det ikke doble lønnsutgifter!

Sjefen min er ei vanskelig bitch som ingen på jobben liker. Hun er skikkelig humørsyk, og det går utover oss. Og hun var skikkelig sur da hun ringte meg og sa det. Jeg er sikker på at hun gjør dette kun fordi jeg ikke ville høre på henne og ta aktiv sykemelding!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...