Gå til innhold

Utdrivingsrefleksen...


hegemor-

Anbefalte innlegg

-kan den være forskjellig på brystene ?

Hos meg virker det som om melken kommer med en gang på det ene brystet og gjør det enkelt for datteren min å tømme brystet. Hun er 6 uker og det tar i underkant av 10 minutter til hun er mett på dette brystet. På det andre tar det litt tid før hun begynner å svelge - og melken renner godt. Men det stopper liksom opp etter ett par minutter. På dette brystet ligger hun å dier i en halv evighet - og blir tydeligvis ikke ordentlig mett for etter en times tid må jeg frem med puppen igjen.

Er det noe jeg kan gjøre for å endre på dette ? eller er det bare sånn det må være ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

Sånn har jeg det også, har liksom et godt og et dårlig bryst. Har lært meg til et system som funker, der hun får den rike puppen når hun er svært sulten og den andre som kos. Har også hørt om folk som klarer seg med en pupp. Det må nok være sånn, jeg ble rådet til å starte med den tynneste puppen hver gang, men den ble ikke fullere av det. Det kommer litt altså, men bare ca halvparten av den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Hegemor,

Det er ikke uvanlig at utdrivningsrefleksen er forskjellig fra det ene til det andre brystet. Noen ganger er det mindre melk i et bryst og det kan da være årsaken. Tenk etter om du legger til oftere på den andre siden? Hvis du gjør det kan du ta noen dager å legge til først på det brystet som tar lang tid og se om du får opp melkeproduksjonen. Hvis du gir et bryst av gangen kan du prøve med å tilby begge bryst til hvert måltid. Tilby det hun liker best først, og bruk det brystet til å sette igang utdrivningsrefleksen. Bytt over til den andre siden og la henne suge i 25-30 minutter. Tilby deretter det andre brystet igjen.

Noen har mindre melk eller mindre fungerende utdrivningsrefleks på den ene siden. Det er ikke noe problem å amme i hovedsak fra det ene brystet. Bortsett fra at man blir litt skjev…..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...