Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker lekre chiffonskjerf og har etter hvert endel hengende i skapet.

Men - de blir så godt som aldri brukt, da jeg ikke helt har grepet på å bære dem.

Jeg har en idé om noe a la 'åpen amerikansk bil on Route 66, sexy og blond kvinne med stor rød munn store solbriller samt chiffonskjerf og koffert med tykke dollarbunker...'

Men jeg er jo ikke filmstjerne - selv om jeg er blond, har rød og rimelig stor munn, store solbriller og chiffonskjerf. Kan føye til at jeansen er favoritt, er ikke noe kjolemenneske.

Derfor:

Bilder? Tips?

Gjest Knut-Per-Ole-Geir-Lise-Lotte-Mari-Frøydis
Skrevet

Er du dame??

Har alltid trodd at favn var en mann jeg...

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Er du dame??

Favn høres veldi kvinnelig ut da....

Skrevet

Er du dame??

Det har jeg absolutt ingenting imot. Jeg - og du - er uansett ikke mer enn en bønsj svart fluelort på skjermen med mer eller mindre mening.

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det har jeg absolutt ingenting imot. Jeg - og du - er uansett ikke mer enn en bønsj svart fluelort på skjermen med mer eller mindre mening.

Ånei - du er en av de mest veldreide her du:-/ Det er sikkert bare en "hunn" som er misunnerlig.

Skrevet

Ånei - du er en av de mest veldreide her du:-/ Det er sikkert bare en "hunn" som er misunnerlig.

Veldreid eller ikke, kanskje jeg har for mye baller og slumper til å mene noe om krig og fred og sånn?

Står til i paradiset?

Skrevet

Man må utvise forsiktighet når man bruker et slikt plagg. Det skal lite til før det blir skikkelig tantete. Når det er sagt er det ikke mye som kan løfte et antrekk like mye som et chiffonskjerf som er brukt riktig. Det kan gjøre deg rokca, superfeminin eller frekk på et blunk.

Jeg har ikke helt greid å pønske ut nøkkelen til suksess når det gjelder skjerfbruk, men jeg har i alle fall observert følgende:

Bare skuldre gjør seg godt. Hvorfor vet jeg ikke helt, men jeg har noe teorier som muligens blir litt i overkant å komme drassende med her og nå, hehe. Kjoler eller topper med spagettistropper, eller slike tubetopper passer best.

Frisyren har mye å si. Jenter med guttekort hår og lang, slank hals er nesten alltid fine med chiffonskjerf. Har man langt hår er myke filmstjernekrøller det beste. Oppsatt hår blir fort tantete, hvis det ikke er en litt rufsete frisyre da.

Skjerfet MÅ slenges litt nonchalant over den ene skulderen, sånn er det bare:-)

Farge og mønster på skjerfet er viktig. Mønster passer bare hvis du har veldig enkle, ensfargede klær ellers.

Skjerfet må ikke være for kort. Det ser bare tuslete ut, og vi vil jo ha litt divafaktor. Ja?:-)

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Veldreid eller ikke, kanskje jeg har for mye baller og slumper til å mene noe om krig og fred og sånn?

Står til i paradiset?

Fint, er i full gang med å forberede: http://www.trena.net/

Skrevet

Man må utvise forsiktighet når man bruker et slikt plagg. Det skal lite til før det blir skikkelig tantete. Når det er sagt er det ikke mye som kan løfte et antrekk like mye som et chiffonskjerf som er brukt riktig. Det kan gjøre deg rokca, superfeminin eller frekk på et blunk.

Jeg har ikke helt greid å pønske ut nøkkelen til suksess når det gjelder skjerfbruk, men jeg har i alle fall observert følgende:

Bare skuldre gjør seg godt. Hvorfor vet jeg ikke helt, men jeg har noe teorier som muligens blir litt i overkant å komme drassende med her og nå, hehe. Kjoler eller topper med spagettistropper, eller slike tubetopper passer best.

Frisyren har mye å si. Jenter med guttekort hår og lang, slank hals er nesten alltid fine med chiffonskjerf. Har man langt hår er myke filmstjernekrøller det beste. Oppsatt hår blir fort tantete, hvis det ikke er en litt rufsete frisyre da.

Skjerfet MÅ slenges litt nonchalant over den ene skulderen, sånn er det bare:-)

Farge og mønster på skjerfet er viktig. Mønster passer bare hvis du har veldig enkle, ensfargede klær ellers.

Skjerfet må ikke være for kort. Det ser bare tuslete ut, og vi vil jo ha litt divafaktor. Ja?:-)

Tusen takk for hyggelig og fint svar :-D

Rocka, superfeminin, frekk og diva - der sa du det! Mmm, nå ble jeg inspirert her.

Ikke hillbilly-50tall med strutteskjørt og knøttlite skjerf i halsen, men litt sånn sofistikert i blue jeans og pastellfarget chiffon som duver...

Teorien din rundt bare skuldre må du bare komme med! :)

Enig, det må være bar hud dersom chiffonskjerf. Ellers forsvinner man inni der.

Har halvlagt hår, til skuldrene, glatt. Er det håp likevel, uten store filmstjernekrøller?

Også enig mht til farger og mønstre, både på klær og skjerf. Alle mine klær er minimalistiske, bare unntaksvis noe mer med dem.

I går fant jeg et nyyyydelig, pastell syrlig grønt skjerf. Lekkert til fine blåfarger.

Skrevet

Fint, er i full gang med å forberede: http://www.trena.net/

Det blir tøft og stemningsfullt!

Kjenner festivalsuget..., har ikke vært på festivaler etter barna, men det er det jo prinsipielt ikke noe i veien for. Så lenge ikke deres egne er synlig berusede, har barn det flott åkke som.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...