Gå til innhold

Stort vindu, en eller to persienner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

vi har et bredt vindu (208 cm) som vi skal ha persienner til. Har hele tiden sett for meg at vi skal ha bare en persienne, men er det kanskje lurere å ha to ved siden av hverandre? Er det noen som har peiling?

Man må spesialbestille hvis man skal ha over 200 cm og da blir det ganske dyrt, men jeg tror det blir penere. Er det noen problemer med å ha en persienne som er så bred, tro?

Gjest en er penest
Skrevet

Det er absolutt penest med én persienne.

Skrevet

Jeg hadde et vindu som var litt bredere enn ditt. Jeg brukte 3 persienner. Jeg kjøpte dem på Ikea, og kortet dem av selv (måtte korte av på den midterste littegrann). Det var litt jobb, men ikke så vanskelig.

Det er nok lettere å håndtere smalere persienner, men du skal vel ikke trekke den opp og ned så mye kanskje?

Gjest Rusle
Skrevet

Det er nok finere med èn persienne, men kanskje mer praktisk med 2.

Gjest midia
Skrevet

Jeg har to og trives med det.

Kunne tenkt meg mindre vindu men men..

Skrevet

Det er nok finere med èn persienne, men kanskje mer praktisk med 2.

Hvorfor er det egentlig mer praktisk med to? Er de store mye vanskeligere å bruke?

Hilsen

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvorfor er det egentlig mer praktisk med to? Er de store mye vanskeligere å bruke?

Hilsen

Kommer helt an på type persienne. Trepersienner er tunge og kan derfor være upraktiske å håndtere om de er for store. Skal du ha aluminiumpersienner har det mindre å bety om det er litt størrelse på den.

Skrevet

Penest med EN persienne, men nok mer praktisk med to. Da kan du regulere lysinnslippet i leiligheten på en annen måte, og så slipper du å dra opp og ned på en svær persienne. I tillegg vil to persienner gjøre inntrykk av at vinduet er mindre.

Gjest Rusle
Skrevet

Hilsen

Ja, det er èn grunn. Det kan jo være at du synes det bare er nødvendig med en av dem nedtrukket.

Gjest Rusle
Skrevet

Hilsen

Nei, en stor persienne er ikke tung. Selv et større barn klarer det ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...