EirikW Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hei! For 6 uker siden klemte jeg lillefingeren min kraftig. Jeg klarer å bøye den nesten helt som normalt, og neggelen er hel (men blå). Det som bekymrer meg litt er at fingeren er øm i det ytterste leddet (det gjør vondt når jeg klemmer på den på sidene), og fingeren er fortsatt 10-20% opphovnet. Er dette noe jeg burde få en lege til å se på, eller vil dette gå seg til etter enda flere uker? Hvor lenge er det normalt at en finger gjør vondt etter klemming? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petriks Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hei. Jeg klemte en gang tommelen ved å "slamre" igjen ei tung arkivskuffe med "totten" mellom, fy søren...det gjorde vondt. Det tok lang tid før tommelen var seg selv igjen. Men hadde det ikke vært greit å få legen til å undersøke fingeren din, det kan jo være et brest e.l.?? Lykke til. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EirikW Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Hei. Jeg klemte en gang tommelen ved å "slamre" igjen ei tung arkivskuffe med "totten" mellom, fy søren...det gjorde vondt. Det tok lang tid før tommelen var seg selv igjen. Men hadde det ikke vært greit å få legen til å undersøke fingeren din, det kan jo være et brest e.l.?? Lykke til. Mvh Tusen takk for svar! Ja, kanskje det hadde vært like greit å gå til legen med det. Men jeg har lett for å tenke: Hva kan egentlig legen gjøre dersom det er en bristet/knust/brekt finger? Som oftest vil det jo være snakk om å bruke sunn fornuft som "hold fingeren i ro" og "ta tiden til hjelp". Jeg ser ikke for meg at det er mulig/ønskelig å operere og/eller gipse. Jeg har jo nesten normal bevegelse i fingeren (det gjør vondt kun når jeg knytter neven HELT igjen (de siste 0,5 cm er vanskelig å få bøyd sammen lillefingeren), så jeg kan leve med det en stund. På den andre siden, så hadde det vært dumt hvis fingeren skulle forbli slik... Flere kommentarer mottas med stor takk! Eirik 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petriks Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Tusen takk for svar! Ja, kanskje det hadde vært like greit å gå til legen med det. Men jeg har lett for å tenke: Hva kan egentlig legen gjøre dersom det er en bristet/knust/brekt finger? Som oftest vil det jo være snakk om å bruke sunn fornuft som "hold fingeren i ro" og "ta tiden til hjelp". Jeg ser ikke for meg at det er mulig/ønskelig å operere og/eller gipse. Jeg har jo nesten normal bevegelse i fingeren (det gjør vondt kun når jeg knytter neven HELT igjen (de siste 0,5 cm er vanskelig å få bøyd sammen lillefingeren), så jeg kan leve med det en stund. På den andre siden, så hadde det vært dumt hvis fingeren skulle forbli slik... Flere kommentarer mottas med stor takk! Eirik Hei igjen. Ja, sannsynligvis vil du få svar i "den dur" av legen :-) Det kan jo også være noe som er mer enn alminnelig forklemt i den delen av fingeren, mener å huske at jeg og fikk slik fornemmelse i tommeltotten, i allefall gikk det veldig lang tid som før skrevet. Husker noen år senere at jeg smelte bildøra over en finger, men da jobbet jeg i nærheten av tannlegekontor, og jammen tok han ikke røntgen av fingeren der (de har jo "minirøntgen"), men alt var i orden. Slapp å reise på sykehusets røntgenavdeling. Dette ble jo liten hjelp for deg, men mest mimring fra min side ) Du bør jo selv vurdere evt. legebesøk da. :-) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.