Gå til innhold

eksamen og høye krav

Anbefalte innlegg

Gjest himmel og hav
Skrevet

Kontakt skolen eller utdanningsetaten i fylket. De bør kunne si hva snittet ligger på til vanlig og kanskje om det er noe som skulle tilsi at det avviker mye i år.

Hvordan kontakter jeg dem???????????

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Åsemor

13

• MsSophie

2

• Matthea

2

• siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

1

Skrevet

Ringer dit for eksempel...?

Skrevet

Hvordan finner jeg ut om min unge med 49 poeng fra ungdomsskolen kommer seg inn på det h*n ønsker seg på videregående. Himmel og hav og dette er for vanskelig for mennesker uten utdannelse. Jeg prøver å se på de skolene hun har søkt seg inn på, men finenr ingen ting om opptakskrav.

http://www.ntfk.no/utdanning/opplkat/9/intakadr.htm

Trykker du på "hovedside" kommer du til informasjonssidene til Trøndelag, søker du på nettet finner du sikkert noe tilsvarende for ditt fylke.

Under "til deg som søker" finner du en inntakskalender. Her står litt om prosessen, datoene er sikkert nokså like for hele landet, men ring din fylkeskommune og spør etter inntakskontoret, så får du vite hvilke datoer som gjelder. De kan sikkert si noe om hvilke krav de ulike skolene har hatt tidligere år (det er jo først når alle tilbudsbrev er sendt ut langt utpå sommeren at man begynner å se hvilke krav som blir de endelige, kanskje årets søkere har ekstra gode / ekstra svake karakterer.)

Skrevet

Når kan jeg finne det ut?????????

Barnet ditt kan sannsynligvis finne det ut på nett etter 7.juni, med brukernavn og passord som han/hun har fått utdelt tidligere. Ellers kommer det som brev eller sms i løpet av juli.

Skrevet

Utrolig at du har klart å oppdra et barn til å bli ferdig på ungdomsskolen.

Skrevet

*flirer* Treffende kommentar!

Gjest himmel og hav
Skrevet

Håper at du ikke oppdrar barn i det hele tatt, så uforskammet som du er. Det finnes noe som heter sosial intelligense som skal også brukes på nettet.

Gjest himmel og hav
Skrevet

Barnet ditt kan sannsynligvis finne det ut på nett etter 7.juni, med brukernavn og passord som han/hun har fått utdelt tidligere. Ellers kommer det som brev eller sms i løpet av juli.

Du forsto sikkert ikke at jeg prøvde å finne det ut i går kveld, ikke etter 7. juni.

Jaja noen har problemer med forståelsen, andre med tålmodigheten.

Skrevet

Du forsto sikkert ikke at jeg prøvde å finne det ut i går kveld, ikke etter 7. juni.

Jaja noen har problemer med forståelsen, andre med tålmodigheten.

Jepp. Men informasjonen er klin umulig å finne foreløpig, fordi den ikke er laget enda.

Gjest himmel og hav
Skrevet

Jepp. Men informasjonen er klin umulig å finne foreløpig, fordi den ikke er laget enda.

Og derfor er jeg dum fordi jeg ikke viste det. Selvfølgelig bør alle vite det, helst være født med den vitenen. Det er jo helt innlysende at siden jeg ikke viste det så egner jeg meg ikke som mor. Ganske drøye påstander.

Skrevet

Det er mer enn det. Tror det er rundt 650 kr. Men det er forskjellig fra fag til fag.

Men man må ikke betale om man har strøket mens man gikk på skolen, og tar eksamen om igjen et halvt år senere. (tror jeg.)

Rundt 200 første gang du tar den, 5-600 neste.

Skrevet

Og derfor er jeg dum fordi jeg ikke viste det. Selvfølgelig bør alle vite det, helst være født med den vitenen. Det er jo helt innlysende at siden jeg ikke viste det så egner jeg meg ikke som mor. Ganske drøye påstander.

Nei, men siden jeg skrev "Det er umulig å finne ut foreløpig" burde du ha skjønt det.

Gjest himmel og hav
Skrevet

Nei, men siden jeg skrev "Det er umulig å finne ut foreløpig" burde du ha skjønt det.

Ja livet var lettere hvis alle forsto det de burde ha forstått.

Skrevet

Ja livet var lettere hvis alle forsto det de burde ha forstått.

Jepp. Og hvis man ikke vet hvordan man tar kontakt med en skole, når man har hatt barn på skole i 9 år, så er det litt ille spør du meg.

Les igjennom alle svarene en gang til og si om igjen at jeg er et forferdelig menneske...?

Gjest himmel og hav
Skrevet

Jepp. Og hvis man ikke vet hvordan man tar kontakt med en skole, når man har hatt barn på skole i 9 år, så er det litt ille spør du meg.

Les igjennom alle svarene en gang til og si om igjen at jeg er et forferdelig menneske...?

Jeg har ikke sagt at du er forferdelig menneske, men jeg har sagt og gjentar det at du var utrolig uforskammet uten grunn.

Skrevet

Jeg har ikke sagt at du er forferdelig menneske, men jeg har sagt og gjentar det at du var utrolig uforskammet uten grunn.

Jepp. Jeg er uforskammet noen ganger, men ikke uten grunn.

Gjest bebba
Skrevet

Jepp. Jeg er uforskammet noen ganger, men ikke uten grunn.

Du har ingen grunn til å være uforskammet herinne, og at du synes at noen burde forstå et eller annet er i hvert fall ikke grunn. Du er utrolig arrogant og burde rett og slett skamme deg. Nå ble jeg så provosert av hvordan du svarer dette mennesket at jeg kan ikke tie stille lenger.

Skrevet

Du har ingen grunn til å være uforskammet herinne, og at du synes at noen burde forstå et eller annet er i hvert fall ikke grunn. Du er utrolig arrogant og burde rett og slett skamme deg. Nå ble jeg så provosert av hvordan du svarer dette mennesket at jeg kan ikke tie stille lenger.

Men kjære deg, hun gir uttrykk for at hun ikke vet hvordan man skal komme i kontakt med en skole!

Gjest bebba
Skrevet

Men kjære deg, hun gir uttrykk for at hun ikke vet hvordan man skal komme i kontakt med en skole!

Jeg forsto henne sånn at hun lette på nettet i går kveld, der ser du vi har forskjellige oppfatninger og det gir deg i hvert fall ikke grunn til å være så uforskammet som du er. Det er ikke noe galt i å sitte på nettet og ikke finne fram og spørre hvordan en gjør det. Jeg jobber som spesialpedagog og vet hvordan ord og begreper kan misforstås.

Gjest bebba
Skrevet

Desuten så trenger du ikke å svare herinne hvis du synes spørsmålene blir for dumme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...