Gå til innhold

Fredagsvask....

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Hvor ofte vasker dere egentlig i huset deres?

Jeg har ikke vaska på flere måneder jeg....

Støvsuger og rydder rett som det er. Tørker av litt her og der. Men bøtte og grønnsåpevann for riktig å shine opp...Nope.

Men nå, NÅ skal vinduene til pers her, og et par vegger... og noen gulv, kanskje til og med både bad og toalettrom...

Nå altså....

Når jeg bare får kommet meg bort fra denne PC-en.

NÅ...!!!!!

Nuh...

Nu setter jeg på en skikkelig hardrockplate og skrider til verket......

Nå gjør jeg det altså....

*sukk*

Jeg har gått jeg, det ser bare ut som om jeg ennå sitter her....

hade

Skrevet

Vasker du ikke badet, vasken, doen og gulvet der heller? Eller gulvet på kjøkkenet og kjøkkenbenken?

Rydder og shiner ca en gang i uka, da vaskes badet, og kjøkkenet. De andre gulvene vaskes kanskje hver 2-3 uke, men de støvsuges og tørrmoppes hver uke.

skorpionfisken
Skrevet

Vasker du ikke badet, vasken, doen og gulvet der heller? Eller gulvet på kjøkkenet og kjøkkenbenken?

Rydder og shiner ca en gang i uka, da vaskes badet, og kjøkkenet. De andre gulvene vaskes kanskje hver 2-3 uke, men de støvsuges og tørrmoppes hver uke.

OK, jeg har ikke gått ennå, men jeg går nå.(helt sant)...

Joda kjøkkenbenken vaskes daglig når vi vasker opp koppene. Gulvet støvsuges såfremt vi ikke har sølt noe kliss på det. Bad og toalett får en omgang når jeg ser det trengs (helst når jeg venter besøk). Det kan bli to ganger i uka og det kan bli en gang i måneden. Badet blir så vått under dusjing at det ser rent ut når det er tørket opp med handduken etterpå. Vinduene tas når sola kommer fram og jeg har problem med å se gjennom fingermerkene til barna (som nå)...

Jeg tenkte mest på stua, gangen, kontor og soverom og slikt som man ikke søler så mye i. De rommene blir støvsugd, men skjelden vasket...

Gjest Uglemor
Skrevet

Usj, jeg skal i gang selv. Det lukter vondt på do, jeg har store hauger med klær som må brettes, og støvdottene danser i stua. *sukk*

Gjest midia
Skrevet

Tar litt hver dag jeg,som regel må jeg tørrmoppe stuegulv hver dag.

Do tar jeg når det trengs ca 2 ganger pr mnd.

Vindu ca hver 5 uke utvendig.

I dag har jeg lagt sammen en hel haug med klær,skiftet på sengene,ryddet to soverom og nå går vaskemaskinen for fullt.

Skrevet

Hos oss blir det tatt noe daglig, men hver fredag er det en større vask, spesielt badet får seg en ekstra overhaling da.

Gjest bebba
Skrevet

OK, jeg har ikke gått ennå, men jeg går nå.(helt sant)...

Joda kjøkkenbenken vaskes daglig når vi vasker opp koppene. Gulvet støvsuges såfremt vi ikke har sølt noe kliss på det. Bad og toalett får en omgang når jeg ser det trengs (helst når jeg venter besøk). Det kan bli to ganger i uka og det kan bli en gang i måneden. Badet blir så vått under dusjing at det ser rent ut når det er tørket opp med handduken etterpå. Vinduene tas når sola kommer fram og jeg har problem med å se gjennom fingermerkene til barna (som nå)...

Jeg tenkte mest på stua, gangen, kontor og soverom og slikt som man ikke søler så mye i. De rommene blir støvsugd, men skjelden vasket...

Du er ikke alene, har levd en del år og husker godt den ukentlige lørdagsrengjøringen som alle ordentlige husmødre gjennomførte før i tiden. Jeg ble ikke en av dem, har det akkurat som deg.

Skrevet

Jeg tenkte fredagsvasken her i huset skulle bestå i at jeg lurer sjuåringen til å støvsuge :-)

Vasker gulv gjør vi kun når noen har sølt, slik at kattehårene limer seg fast.

skorpionfisken
Skrevet

Hos oss blir det tatt noe daglig, men hver fredag er det en større vask, spesielt badet får seg en ekstra overhaling da.

Hvor gammel er du?

Eller er det sånn at noen i din familie har husstøvallergi?

SÅ mye vasking opplever ikke min leilighet nei...

Min store skrekk i livet er om et av mine barn skulle utvikle husstøvallergi....

Jada, jeg er inne her og kiker igjen. Har rydda godt i stua og på kjøkkenet, og har støvsugd hele etasjen. Nå skal jeg straks ta de vinduene jeg babla om i ste...

Bente831365380491
Skrevet

Du kan få komme hjem til meg å vaske der og når du er ferdig! ;)

Skrevet

Støvsuger stue, kjøkken, gang og bad hver dag, vasker vel gulvet ca annenhver uke. Er helt nødt til å støvsuge hele tiden, for bikkja røyter som bare fy, og snuppa syns det er sååå godt å spise hundehårdotter...Mmm...

Inspirert av deg har jeg nå vasket alle gulv pluss vasket opp mens snuppa har sovet. :)

Skrevet

Støvsuger stue, kjøkken, gang og bad hver dag, vasker vel gulvet ca annenhver uke. Er helt nødt til å støvsuge hele tiden, for bikkja røyter som bare fy, og snuppa syns det er sååå godt å spise hundehårdotter...Mmm...

Inspirert av deg har jeg nå vasket alle gulv pluss vasket opp mens snuppa har sovet. :)

Skrevet

Oops!Ble visst ett trykk for mye på "send innlegg"...

Skrevet

Nå skal jeg akkurat ta helgevasken...vanligvis tar jeg det lørdag eller søndag, men vi reiser på ferie og da skal alt være fikst når vi drar ;) (Hater å komme hjem til møkkete hus)

Men rengjøring er ikke bare vasking, da. Det er ikke alle gulv som har godt av å bli vasket for mye og for ofte.

Hver uke støvsuger jeg tepper, gangen og kjøkkenet (smuler og sand), tørrmopper alle gulvflater, og vasker kjøkkengulvet og som regel badegulvene også. Men gulvene i stua osv vasker jeg bare innimellom, med mindre det er sølt noe der.

Vaske kjøkkenbenk gjør jeg stort sett annenhver dag, og vask av badevask og toaletter tar jeg to ganger i uka. Badekar og dusjkabinett får en omgang en gang i uka.

Støvtørking er en annen historie. Jeg hater å tørke støv, og gjør det egentlig bare når vi har en grunn (besøk, 17.mai osv)

Okay, nå må jeg løsrive meg fra pc'en (noe som er svært vanskelig...), og fortsette å støvsuge og moppe. Heldigvis tok jeg den ene etasjen før jeg gikk på jobb imorges ;)

Skrevet

Hvor gammel er du?

Eller er det sånn at noen i din familie har husstøvallergi?

SÅ mye vasking opplever ikke min leilighet nei...

Min store skrekk i livet er om et av mine barn skulle utvikle husstøvallergi....

Jada, jeg er inne her og kiker igjen. Har rydda godt i stua og på kjøkkenet, og har støvsugd hele etasjen. Nå skal jeg straks ta de vinduene jeg babla om i ste...

Har dette noe med hvor gammel jeg er?

Det som blir tatt utenom fredagen er skitt som blir dratt inn ved f.eks da det er søle ute. Eller at det blir ekstra møkkete av andre grunner. Det er ikke slik at det blir gjort rent, bare for å gjøre rent. Men fredag er det litt ekstra innsats.

skorpionfisken
Skrevet

Har dette noe med hvor gammel jeg er?

Det som blir tatt utenom fredagen er skitt som blir dratt inn ved f.eks da det er søle ute. Eller at det blir ekstra møkkete av andre grunner. Det er ikke slik at det blir gjort rent, bare for å gjøre rent. Men fredag er det litt ekstra innsats.

Jeg har en teori om at det er et generasjonsskifte her skjønner du, derfor spørsmålet om alder.

Min mor kan ikke leve uten fredagsvasken. Der skal det vaskes før helga enten det er skittent eller ei, om hun ikke gjør det kan hun ikke slappe av i helga.

Har nå nedlagt etpar vinduer innimellom dolingen her...

Skrevet

Ok, da var det gjort. :) *gnir meg i hendene*

Da er huset rent; støvsuget, tørrmoppet og vasket kjøkkengulv, badegulv, vasker, toaletter, dusj og badekar. *puuh*

Det var egentlig ikke så dumt å gjøre det fredag, nå har jeg heeele helgen fri!

Vel vel, siden du spurte om alder; jeg er 30, og joda, jeg liker å gjøre rent :)

skorpionfisken
Skrevet

Ok, da var det gjort. :) *gnir meg i hendene*

Da er huset rent; støvsuget, tørrmoppet og vasket kjøkkengulv, badegulv, vasker, toaletter, dusj og badekar. *puuh*

Det var egentlig ikke så dumt å gjøre det fredag, nå har jeg heeele helgen fri!

Vel vel, siden du spurte om alder; jeg er 30, og joda, jeg liker å gjøre rent :)

Du vil ikke komme hit en tur?

Gjest Uglemor
Skrevet

Ok, nå har jeg vasket bad og do, oppvaskmaskinen er fylt og tømt igjen, fem klesvasker er brettet og lagt på plass, hengt opp mer tøy til tørk og vaskemaskinen er i full gang med mer tøy. Innimellom der har jeg ryddet, og servert mat til to barn. Syns jeg har fortjent en pause nå ;o)

Gjest Uglemor
Skrevet

Ok, nå har jeg vasket bad og do, oppvaskmaskinen er fylt og tømt igjen, fem klesvasker er brettet og lagt på plass, hengt opp mer tøy til tørk og vaskemaskinen er i full gang med mer tøy. Innimellom der har jeg ryddet, og servert mat til to barn. Syns jeg har fortjent en pause nå ;o)

Jeg er 29, og jeg hater husarbeid. Derfor blir det til at jeg tar et skippertak når jeg innser at jeg er nødt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...