Gå til innhold

Soleksem

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, det fine været de siste dager har nå satt sine spor i meg, jeg har nemlig fått soleksem, å nå er jeg rød, litt opphoven og jeg klør på de søte rødflemmede prikkene mine.... Om jeg ikke visste bedre så skulle man tro jeg har fått røde hunder eller en av de barnsykdommene somjeg har hatt!!!

Det er første gang jeg har dette, og nå vet jeg ikke åssen jeg skal få det bort... eller få det til å klø mindre?

Må jeg holde meg borte fra solen nå da eller?

huff... det KLØØØØR

Gjest LucySky
Skrevet

Ta på vanlig eksemkrem (Hydrokortison 1%) et par ganger om dagen. Sol deg ikke før det er blitt bedre, eller sol deg med et røkle over der det er verst (som regel brystet).

Så må du kjøre med veldig høy solfaktor en stund framover.

Det er veldig vanlig å få soleksem på denne tida av sommeren, sola er sterk og huden uvant.

Gjest LucySky
Skrevet

Ta på vanlig eksemkrem (Hydrokortison 1%) et par ganger om dagen. Sol deg ikke før det er blitt bedre, eller sol deg med et røkle over der det er verst (som regel brystet).

Så må du kjøre med veldig høy solfaktor en stund framover.

Det er veldig vanlig å få soleksem på denne tida av sommeren, sola er sterk og huden uvant.

Røkle skulle ha vært tørkle...

Skrevet

Røkle skulle ha vært tørkle...

:) jeg skjønnte virkelig ikke hva et røkle var;)

Ok høyeste solfaktor skal bli, sola har forsvunnet og regnet har komt... (hva forventer man når man bor på sunnmøre) så jeg er sikker idag da... men skal i 30 års dag imorgen og kommer til å se ut som en liten opphovet hummer... er jo rød som få nå i tillegg til de flotte prikkene:)

Skrevet

:) jeg skjønnte virkelig ikke hva et røkle var;)

Ok høyeste solfaktor skal bli, sola har forsvunnet og regnet har komt... (hva forventer man når man bor på sunnmøre) så jeg er sikker idag da... men skal i 30 års dag imorgen og kommer til å se ut som en liten opphovet hummer... er jo rød som få nå i tillegg til de flotte prikkene:)

Min erfaring er at høy solfaktor ikke virker mot soleksem.

Vi var en gang en liten gjeng som reiste på ferie til varmere land. Alle fikk soleksem, og vi smurte oss som bare det. Resultatet var at vi var like hvite da vi kom hjem.

Ellers har jeg hørt at hvis man drikker mye appelsinjuice, så øker faren for å få soleksem.

Skrevet

Min erfaring er at høy solfaktor ikke virker mot soleksem.

Vi var en gang en liten gjeng som reiste på ferie til varmere land. Alle fikk soleksem, og vi smurte oss som bare det. Resultatet var at vi var like hvite da vi kom hjem.

Ellers har jeg hørt at hvis man drikker mye appelsinjuice, så øker faren for å få soleksem.

hmmm, jeg drikker ikke mye appelsinjuce... tror litt av migrenen min stammer fra sitrus frukter, så jeg holder meg unna...Men jeg har akkurat fått vite av en "gammel" kone at det kan ha noe å si dette med skifte av vær og luft... igår reiste jeg nemlig fra en gryte (plass) til en litt mere forblåst plass... og dette kan visst ha noe å si... selv om det var strålende sol begge plasser...

Skrevet

hmmm, jeg drikker ikke mye appelsinjuce... tror litt av migrenen min stammer fra sitrus frukter, så jeg holder meg unna...Men jeg har akkurat fått vite av en "gammel" kone at det kan ha noe å si dette med skifte av vær og luft... igår reiste jeg nemlig fra en gryte (plass) til en litt mere forblåst plass... og dette kan visst ha noe å si... selv om det var strålende sol begge plasser...

Ikke vet jeg.

Jeg får soleksem hvert år, og det med appelsinjuicen har jeg ikke fått testet ut, fordi jeg glemmer meg ut hele tiden.

Men det er stort sett årets første soling som gir meg eksem. Litt lenger ut på sommeren, har jeg ikke problemer med det lenger.

I år har jeg vært heldig og ikke begynt å klø, for begynner men først å klø, da bryter helvete løs.

Jeg har faktisk ikke klødd i hele tatt til tross for at armene er fulle av soleksem.

Kanskje det har noe med at jeg har smurt meg med Aloe Vera hver kveld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...