Gjest snart kinafarer Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Begynner å bli litt lei en del negative kommentarer når noen av en eller annen grunn ønsker seg et spesielt kjønn. Kommentarene da er nesten uten unntak a la " et barn er et barn, at det går an å være så egoistisk, hva er det med dere adoptivforeldre ? " osv osv osv.... Kan ikke folk få lov til å ønske seg et barn av et spesielt kjønn, da? Er det så grusomt farlig ? Alle blir jo akkurat like glade i barnet når det kommer uansett, selv om det ikke var det kjønnet man "ønsket seg". Jeg har til gode å høre om noen som er blitt skuffet.... Det å vente på et barn, dreier seg mye om å forestille seg fremtiden, synes jeg. Og da er det lettere å tenke på barnet som en gutt eller jente, enn "intetkjønn". Da ender man også gjerne opp med å ønske seg det barnet som "passer best" inn i forestillingen, av en eller annen grunn. Og når barnet kommer, blir omtrent ingenting som man hadde tenkt likevel...uansett om man fikk det guttebarnet man drømte om (eller den lille jenta). Dessuten - hvilket kjønn barnet blir, er ikke likegyldig for de som får magebarn heller ! De er stort sett ikke noe "bedre" sånn, gitt ! Jeg vet det meget vel, siden jeg faktisk har ei jente "fra magen". Og jeg ønsket meg jente første gang jeg var gravid - innrømmer det gjerne ! Mannen min så for seg en gutt, men ble strålende fornøyd med jenta vår. Nå ønsker han seg faktisk bare jenter, men at han blir like glad i en gutt, dersom vi får det, er jeg ikke et sekund i tvil om ! HVorfor skal de som adopterer ikke få lov til å føle akkurat det samme som veldig mange andre som venter barn - det begriper jeg rett og slett ikke. Når det gjelder det å be om et spesielt kjønn i prosessen, er jeg mer skeptisk til - men meg om det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathinka Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Synes dette var et fint innlegg, og jeg er enig med deg. Vi har to egenfødte barn og skal nå adoptere, og jeg kjenner veldig godt igjen noen av de samme følelsene. Jeg er som du merer skeptisk til at man i rapporten skriver et ønske, for da kan man kanskje bli for sikker på at man får akkurat det kjønnet og blir kansje mer skuffet om man ikke får ønsket innfridd. Men nå er det bare synsing fra min side, noe mer konkret om det er jeg ikke inne på. Jeg har vel ikke egentlig tenkt som så at "Ååååå, som jeg håper det blir en gutt/jente" når jeg gikk gravid. Jeg vinglet i perioder, gjennom hele svangerskapet, med tanker av begeistring for om "Kanskje det er en gutt!" og "Kanskje det er en jente!". Uansett var begge deler like ønsket, men det er jo lov og tenke og se for seg hvordan det vil være med det ene eller andre kjønn. Det tror jeg er en del av prosessen det er, å få barn. Så tanker og undringer rundt det er for meg helt lov, om man adopterer eller får egenfødte. I vårt tilfelle er det opp til landet og sikkert tilfeldigheter hvilket kjønn vi får, slik det også er tilfeldigheter i en graviditet. Det er slik vi vil ha det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-949073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest burdekunnekrysseavforkjønn Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg er for å kunne velge kjønn!! Barna er jo allerede kommet til verden, så jeg forstår ikke helt det der med at man ikke kan krysse av for å velge. Det er så mye annet som er usikkert nar man adopterer at det måtte kunne være en befrielse å vite mest mulig sikkert. Jeg innrømmer gjerne at jeg ønsker meg en jente! Før vi skulle sette igang prosessen trodde jeg dette var helt vanlig å kunne gjøre. Barna var jo allerede i verden. Hvorfor skal en som ønsker seg mest en gutt få jente og en som ønsker seg mest jente ¨få gutt? Jeg sjønner ikke helt logikken i dette? Jeg ville faktisk bli skuffet om jeg får en gutt. Det ville blitt en sorgprosess å gå gjennom for meg. Jeg ønsker meg både jente og gutt, men vil liksom sikre meg denne jenta. Få henne først. Har inntrykk av at folk får flest gutter om de da ikke adopterer fra Kina da. Det skal ikke vi. Så jeg er veldig spent... Jeg har en mor som var en uønsket jente. Det fikk hun smertelig erfare. Broren hennes og hans barn er min mormors øyensten. Vet vi har gått glipp av mye og det er vondt å tenke på. Min fetter har nylig fått en stor tomt, vi har ikke fått noenting. Det sårer enormt. Kunne skrevet en tjukk bok om dette, har faktisk vært inne på tanken... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-949832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
midnattsol Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg er for å kunne velge kjønn!! Barna er jo allerede kommet til verden, så jeg forstår ikke helt det der med at man ikke kan krysse av for å velge. Det er så mye annet som er usikkert nar man adopterer at det måtte kunne være en befrielse å vite mest mulig sikkert. Jeg innrømmer gjerne at jeg ønsker meg en jente! Før vi skulle sette igang prosessen trodde jeg dette var helt vanlig å kunne gjøre. Barna var jo allerede i verden. Hvorfor skal en som ønsker seg mest en gutt få jente og en som ønsker seg mest jente ¨få gutt? Jeg sjønner ikke helt logikken i dette? Jeg ville faktisk bli skuffet om jeg får en gutt. Det ville blitt en sorgprosess å gå gjennom for meg. Jeg ønsker meg både jente og gutt, men vil liksom sikre meg denne jenta. Få henne først. Har inntrykk av at folk får flest gutter om de da ikke adopterer fra Kina da. Det skal ikke vi. Så jeg er veldig spent... Jeg har en mor som var en uønsket jente. Det fikk hun smertelig erfare. Broren hennes og hans barn er min mormors øyensten. Vet vi har gått glipp av mye og det er vondt å tenke på. Min fetter har nylig fått en stor tomt, vi har ikke fått noenting. Det sårer enormt. Kunne skrevet en tjukk bok om dette, har faktisk vært inne på tanken... Er av den oppfatningen at alle barn er like verdifulle og unike uansett kjønn. Alle barn trenger kjærlighet og omsorg like mye! For meg var ønsket om å få bli mor til et barn det viktigste for meg, hvilket kjønn barnet hadde var uvesentlig. Vi adopterte fra Kina og fikk jente, men jeg hadde blitt like overlykkelig om det hadde blitt en gutt. Vet at det er myter ute og går om at det er "lettere" med jenter og at de tilpasser seg så mye fortere og bedre. Også at det er mer problemer med gutter. Tror ikke at det kan dokumenteres på noen som helst måte, men flere er av den oppfatningen. Dersom mange skulle ønske seg jenter (jeg sier ikke at du gjør det) av den grunn, så ville det bli svært mange gutter sittende igjen på barnehjemmene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-949989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg også Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg er for å kunne velge kjønn!! Barna er jo allerede kommet til verden, så jeg forstår ikke helt det der med at man ikke kan krysse av for å velge. Det er så mye annet som er usikkert nar man adopterer at det måtte kunne være en befrielse å vite mest mulig sikkert. Jeg innrømmer gjerne at jeg ønsker meg en jente! Før vi skulle sette igang prosessen trodde jeg dette var helt vanlig å kunne gjøre. Barna var jo allerede i verden. Hvorfor skal en som ønsker seg mest en gutt få jente og en som ønsker seg mest jente ¨få gutt? Jeg sjønner ikke helt logikken i dette? Jeg ville faktisk bli skuffet om jeg får en gutt. Det ville blitt en sorgprosess å gå gjennom for meg. Jeg ønsker meg både jente og gutt, men vil liksom sikre meg denne jenta. Få henne først. Har inntrykk av at folk får flest gutter om de da ikke adopterer fra Kina da. Det skal ikke vi. Så jeg er veldig spent... Jeg har en mor som var en uønsket jente. Det fikk hun smertelig erfare. Broren hennes og hans barn er min mormors øyensten. Vet vi har gått glipp av mye og det er vondt å tenke på. Min fetter har nylig fått en stor tomt, vi har ikke fått noenting. Det sårer enormt. Kunne skrevet en tjukk bok om dette, har faktisk vært inne på tanken... "Jeg har en mor som var en uønsket jente. Det fikk hun smertelig erfare....." Kanskje noe å tenke på når du sier følgende... "Jeg ville faktisk bli skuffet om jeg får en gutt. Det ville blitt en sorgprosess å gå gjennom for meg" O, min skaper sier jeg bare... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-949993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snart kinafarer Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er av den oppfatningen at alle barn er like verdifulle og unike uansett kjønn. Alle barn trenger kjærlighet og omsorg like mye! For meg var ønsket om å få bli mor til et barn det viktigste for meg, hvilket kjønn barnet hadde var uvesentlig. Vi adopterte fra Kina og fikk jente, men jeg hadde blitt like overlykkelig om det hadde blitt en gutt. Vet at det er myter ute og går om at det er "lettere" med jenter og at de tilpasser seg så mye fortere og bedre. Også at det er mer problemer med gutter. Tror ikke at det kan dokumenteres på noen som helst måte, men flere er av den oppfatningen. Dersom mange skulle ønske seg jenter (jeg sier ikke at du gjør det) av den grunn, så ville det bli svært mange gutter sittende igjen på barnehjemmene. Når folk ønsker seg en jente eller en gutt, har det stort sett ingenting med at de synes det ene er mer verdifullt enn det andre å gjøre - bare så det er sagt. Stort sett er det atskillig enklere begrunnelser enn det som ligger til grunn - feks "jeg er jente selv, og har lyst på en jente" - eller "jeg synes det virker greiere med gutter, siden de ikke lager så mye intriger".... Hvis du virkelig tror at det å ønske seg en jente eller gutt har med å se på dem som "ikke like verdifulle", skjønner jeg jo godt at man reagerer. Men jeg tror virkelig at den oppfatningen ikke stemmer med virkeligheten. Jeg reagerer også på "burdekunnekryssav" sin begrunnelse, men tatt i betraktning historien hun forteller, er ikke reaksjonen hennes så merkelig. Irrasjonell synes jeg for så vidt den er, siden hun nettopp burde syntes det var likeydig hvilket kjønn barnet har på bakgrunn av at hun har opplevd slik forskjellsbehandling. Men noen ganger er det ikke sånn vi reagerer, noen ganger klarer vi ikke å være så "store". Og i 99,9 % av tilfellene er det nok atskillig mindre alvorlige årsaker som ligger til grunn når noen sier de ønsker det ene eller det andre. Og det å "hause opp" slike ting som så veldig farlig, synes jeg er tøysete. De må være lov å ønske og se for seg noe fremfor noe annet. Når barnet er her, spiller det ingen rolle, uansett - unntatt muligens for en veldig liten gruppe mennesker. Problemet deres er antagelig i så fall rotfestet i helt andre ting enn hvilket kjønn barnet har, og barna som havner der er det uansett veldig trist for ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg er for å kunne velge kjønn!! Barna er jo allerede kommet til verden, så jeg forstår ikke helt det der med at man ikke kan krysse av for å velge. Det er så mye annet som er usikkert nar man adopterer at det måtte kunne være en befrielse å vite mest mulig sikkert. Jeg innrømmer gjerne at jeg ønsker meg en jente! Før vi skulle sette igang prosessen trodde jeg dette var helt vanlig å kunne gjøre. Barna var jo allerede i verden. Hvorfor skal en som ønsker seg mest en gutt få jente og en som ønsker seg mest jente ¨få gutt? Jeg sjønner ikke helt logikken i dette? Jeg ville faktisk bli skuffet om jeg får en gutt. Det ville blitt en sorgprosess å gå gjennom for meg. Jeg ønsker meg både jente og gutt, men vil liksom sikre meg denne jenta. Få henne først. Har inntrykk av at folk får flest gutter om de da ikke adopterer fra Kina da. Det skal ikke vi. Så jeg er veldig spent... Jeg har en mor som var en uønsket jente. Det fikk hun smertelig erfare. Broren hennes og hans barn er min mormors øyensten. Vet vi har gått glipp av mye og det er vondt å tenke på. Min fetter har nylig fått en stor tomt, vi har ikke fått noenting. Det sårer enormt. Kunne skrevet en tjukk bok om dette, har faktisk vært inne på tanken... Må bare si at jeg blir fryktelig provosert av at du skal adoptere hvis du faktisk mener det blir en sorgprosess for deg hvis du får en gutt. Da burde du ta en pause i prosessen og starte igjen når du er klar til å ta imot det barnet du skal få, uansett kjønn. Du ville vel ikke tatt abort hvis du ventet et magebarn som var gutt? Dessuten burde vel du av alle sørge for at barnet ditt er like ønsket, uansett kjønn, slik at ikke historien gjentar seg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugh Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 "Jeg har en mor som var en uønsket jente. Det fikk hun smertelig erfare....." Kanskje noe å tenke på når du sier følgende... "Jeg ville faktisk bli skuffet om jeg får en gutt. Det ville blitt en sorgprosess å gå gjennom for meg" O, min skaper sier jeg bare... Er dere KUN for Elite-tenking så dann en sekt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest burdekunnekrysseavforkjønn Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Må bare si at jeg blir fryktelig provosert av at du skal adoptere hvis du faktisk mener det blir en sorgprosess for deg hvis du får en gutt. Da burde du ta en pause i prosessen og starte igjen når du er klar til å ta imot det barnet du skal få, uansett kjønn. Du ville vel ikke tatt abort hvis du ventet et magebarn som var gutt? Dessuten burde vel du av alle sørge for at barnet ditt er like ønsket, uansett kjønn, slik at ikke historien gjentar seg! Er lei for at du fordømmer meg! Jeg beundrer deg virkelig hvis du har det lettere med disse tingene, skulle ønske jeg hadde det som deg. Du aner ikke hvor priviligert du er. Tror nok jeg hadde brukt opp tiden min på jord på denne tenkepausen du nevner. Hadde jeg fått denne jenta som jeg ønsker meg så veldig, så ville nok ønsket om en gutt melde seg like sterkt for meg. Det er slik jeg er... Ønsker meg en av hvert kjønn, men har forstått det slik at det er vanskelig å få jenter hvis ikke man adopterer fra Kina. Vi var for unge for Kina da vi startet prosessen vår. Den gang måtte vi være 35 år, vi hadde ikke engang fyllt 30. Det virker som det kommer mest gutter fra de andre landene. Kanskje tar jeg feil? Hadde bare ting vært mer sikkert. Så ville det ikke være så tortur for meg å gå å vente. Barna er jo allerede her! Derfor som det står nedenfor her, mener jeg at man... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurel Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er lei for at du fordømmer meg! Jeg beundrer deg virkelig hvis du har det lettere med disse tingene, skulle ønske jeg hadde det som deg. Du aner ikke hvor priviligert du er. Tror nok jeg hadde brukt opp tiden min på jord på denne tenkepausen du nevner. Hadde jeg fått denne jenta som jeg ønsker meg så veldig, så ville nok ønsket om en gutt melde seg like sterkt for meg. Det er slik jeg er... Ønsker meg en av hvert kjønn, men har forstått det slik at det er vanskelig å få jenter hvis ikke man adopterer fra Kina. Vi var for unge for Kina da vi startet prosessen vår. Den gang måtte vi være 35 år, vi hadde ikke engang fyllt 30. Det virker som det kommer mest gutter fra de andre landene. Kanskje tar jeg feil? Hadde bare ting vært mer sikkert. Så ville det ikke være så tortur for meg å gå å vente. Barna er jo allerede her! Derfor som det står nedenfor her, mener jeg at man... Det er nettopp fordi barna allerede er her at det er godt det ikke går an å krysse av for kjønn!! Veldig mange ønsker seg jente,og gutta hadde blitt igjen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilgjernevite Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er nettopp fordi barna allerede er her at det er godt det ikke går an å krysse av for kjønn!! Veldig mange ønsker seg jente,og gutta hadde blitt igjen.. Hvordan vet du at veldig mange ønsker seg jenter? Finnes det noen statistikk på dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurel Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hvordan vet du at veldig mange ønsker seg jenter? Finnes det noen statistikk på dette? Det var en uformell undersøkelse for noen år siden, og 89% av de som svarte ønsket seg jente. Ellers vet jeg ikke om noe statistikk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er lei for at du fordømmer meg! Jeg beundrer deg virkelig hvis du har det lettere med disse tingene, skulle ønske jeg hadde det som deg. Du aner ikke hvor priviligert du er. Tror nok jeg hadde brukt opp tiden min på jord på denne tenkepausen du nevner. Hadde jeg fått denne jenta som jeg ønsker meg så veldig, så ville nok ønsket om en gutt melde seg like sterkt for meg. Det er slik jeg er... Ønsker meg en av hvert kjønn, men har forstått det slik at det er vanskelig å få jenter hvis ikke man adopterer fra Kina. Vi var for unge for Kina da vi startet prosessen vår. Den gang måtte vi være 35 år, vi hadde ikke engang fyllt 30. Det virker som det kommer mest gutter fra de andre landene. Kanskje tar jeg feil? Hadde bare ting vært mer sikkert. Så ville det ikke være så tortur for meg å gå å vente. Barna er jo allerede her! Derfor som det står nedenfor her, mener jeg at man... Håper inderlig du ikke får en gutt som må føle konsekvensene av at du ikke klarer å se lenger enn dine egne behov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg er for å kunne velge kjønn!! Barna er jo allerede kommet til verden, så jeg forstår ikke helt det der med at man ikke kan krysse av for å velge. Det er så mye annet som er usikkert nar man adopterer at det måtte kunne være en befrielse å vite mest mulig sikkert. Jeg innrømmer gjerne at jeg ønsker meg en jente! Før vi skulle sette igang prosessen trodde jeg dette var helt vanlig å kunne gjøre. Barna var jo allerede i verden. Hvorfor skal en som ønsker seg mest en gutt få jente og en som ønsker seg mest jente ¨få gutt? Jeg sjønner ikke helt logikken i dette? Jeg ville faktisk bli skuffet om jeg får en gutt. Det ville blitt en sorgprosess å gå gjennom for meg. Jeg ønsker meg både jente og gutt, men vil liksom sikre meg denne jenta. Få henne først. Har inntrykk av at folk får flest gutter om de da ikke adopterer fra Kina da. Det skal ikke vi. Så jeg er veldig spent... Jeg har en mor som var en uønsket jente. Det fikk hun smertelig erfare. Broren hennes og hans barn er min mormors øyensten. Vet vi har gått glipp av mye og det er vondt å tenke på. Min fetter har nylig fått en stor tomt, vi har ikke fått noenting. Det sårer enormt. Kunne skrevet en tjukk bok om dette, har faktisk vært inne på tanken... 'Jeg ville faktisk bli skuffet om jeg får en gutt. Det ville blitt en sorgprosess å gå gjennom for meg.' Er du sikker på at det er barn du vil ha og ikke en ... ting? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 'Jeg ville faktisk bli skuffet om jeg får en gutt. Det ville blitt en sorgprosess å gå gjennom for meg.' Er du sikker på at det er barn du vil ha og ikke en ... ting? Du sa det jeg ikke klarte å finne ord til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinaadopt Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Håper inderlig du ikke får en gutt som må føle konsekvensene av at du ikke klarer å se lenger enn dine egne behov. Du kan umulig være utstyrt med EQ og sosiale antenner!? Jeg synes dette grenser til trakassering av et annet menneske. Synes dette er verre enn noe så uskyldig som å ønske seg et bestemt kjønn!! Hun er ihvertfall ikke alene, det er mange jeg kjenner som tenker som henne som ikke tør å si et pip om det pga sånne som deg. Er feks vi dårlige mennesker fordi vi skal adoptere fra Kina hvor det kommer flest jenter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Du kan umulig være utstyrt med EQ og sosiale antenner!? Jeg synes dette grenser til trakassering av et annet menneske. Synes dette er verre enn noe så uskyldig som å ønske seg et bestemt kjønn!! Hun er ihvertfall ikke alene, det er mange jeg kjenner som tenker som henne som ikke tør å si et pip om det pga sånne som deg. Er feks vi dårlige mennesker fordi vi skal adoptere fra Kina hvor det kommer flest jenter? Jeg syns det er veldig stor forskjell på å ØNSKE SEG og se for seg at barnet har et bestemt kjønn, og å ikke kunne takle å få et barn med det andre kjønnet. Og det sier jo "Burdekunne..." at hun ikke kunne klart. Dere kan jo forresten få gutt dere også, og da håper jeg dere ikke må gjennom en sorgprosess?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg også Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er dere KUN for Elite-tenking så dann en sekt! ...hvilken elite?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 ...hvilken elite?! Elitetenking betyr at alle må tenke likt. Blandet med sekt må jo bety at: Ingen må ha sine egne tanker eller meninger, det finnes regler for hvordan man skal tenke. De som tenker annerledes enn de andre blir utstøtt av gruppen. Dette er umenneskelig, mennesker er forskjellige av natur. Man kan ikke tvinge noen til å tenke likt. I religiøse sekter blir folk hjernevasket til å tenke likt. De fleste blir ødelagt psykisk av dette. Det er ikke sjelden noen tar sitt eget liv fordi de ikke makter å bære på egne meninger som ikke godtas av de andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148996-jeg-er-litt-lei/#findComment-950964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.