Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går grensen hvor dere som voksen, drar til legevakt på helg og kveldstid..?

Jeg lurer nemlig, fastlegen er litt sløv, og jeg har vondt i lungen... (se innlegg fredag her og på allmennmed.)

Skrevet

Jeg bruker først å ringe til legevakta, hvis jeg er i tvil. Da får man jo en god pekepinn på om det er nødvendig å dra inn dit. Men bedre en gang for mye enn en gang for lite...

Skrevet

Om du ringer til fastlegen din i morgen og ber om en akuttime er det bedre enn å dra til legevakten.

Jeg kan ikke for det, men når folk drar til legevakten for alt mulig syns jeg det er litt pinglete. Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg, da, så er det sagt.

c",)

Fastleger skal ha timer åpne til akuttimer. Er du misfornøyd med fastlegen bytter du allerede i morgen.

Skrevet

Dette?

"Det stikker flere steder i lungen når jeg trekker pusten. Det stråler liksom ut i armen og litt i benet. Verst når jeg ligger ned, da er det nesten umulig å sove..

Kjenner det er vondt i/rundt/under skulderbladet.

Noe som har en idè?

ps. fikk dette natt til i går (1,5 døgn siden) Jeg trener, men det var to dager siden siste trening da jeg fikk vondt."

Du bør kontakte legevakten nå med en gang. Likte ikke den strålingen ut til armen. Hvem side er det på forresten? Nei, ring heller legevakten.

Skrevet

Dette?

"Det stikker flere steder i lungen når jeg trekker pusten. Det stråler liksom ut i armen og litt i benet. Verst når jeg ligger ned, da er det nesten umulig å sove..

Noe som har en idè?

ps. fikk dette natt til i går (1,5 døgn siden) Jeg trener, men det var to dager siden siste trening da jeg fikk vondt."

Du bør kontakte legevakten nå med en gang. Likte ikke den strålingen ut til armen. Hvem side er det på forresten? Nei, ring heller legevakten.

Ok, jeg leste ikke innlegget,,,,

Kan ringe legevakten for dette, det er ikke pinglete. Og dersom det ikke ringes, bør det få en akuttime hos fastlege i morgen.

*lese bakgrunnsopplysninger først, dunk, dunk*

Skrevet

Dette?

Noe som har en idè?

Heldigvis høyre side!!

Skrevet

Om du ringer til fastlegen din i morgen og ber om en akuttime er det bedre enn å dra til legevakten.

Jeg kan ikke for det, men når folk drar til legevakten for alt mulig syns jeg det er litt pinglete. Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg, da, så er det sagt.

c",)

Fastleger skal ha timer åpne til akuttimer. Er du misfornøyd med fastlegen bytter du allerede i morgen.

Jeg er enig med deg! Legevakt er for akutte tilfeller!! Det er derfor jeg spør dere... Syn helle ikke noe om de som går til legevakten midt i uken for litt snørr liksom..

For hvor går grensen mellom akutt og ikke akutt - bare veldig syk/dårlig.. Det er tvils tilfellene som er vanskelig!!

Skrevet

Jeg har vært på legevakta kun en gang i mitt lange liv. Da hadde jeg vært syk et par dager og feberen hadde steget til godt over 40. Måtte ha sykemelding, for jeg forstod at egenmelding ikke ville holde.

Gjest sorimori
Skrevet

Ring og snakk med dem du. Fortell hvilke symptomer du har, så avgjør DE om de syns du bør få det undersøkt straks eller om du kan vente.

De har nok bedre kompetanse til å avgjøre dette enn de fleste DOLere vil jeg tro...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...