Gå til innhold

Litt data her og :-)

Anbefalte innlegg

tut og kjør
Skrevet

Nå har jeg da endelig fått åpna min pdf-fil. Men jeg skulle gjerne ha skrivd den ut. Min maskin vil ikke sammarbeide med nettet her på bruket, så jeg må sende den til en annen maskin. Jeg kan jo ikke drive å legge inn program på andres maskiner, så det jeg lurer på er vel egentlig, går det an å gjøre om denne fila til word?? Slik at man kan lese den lixom....

Skrevet

Åssen i all verden klarer man seg på en pc uten mulighet til å lese pdf?

Ellers kan du som regel åpne det i photoshop. Det finnes en save as text-mulighet, men det blir ofte noe hulter til bulter.

tut og kjør
Skrevet

Åssen i all verden klarer man seg på en pc uten mulighet til å lese pdf?

Ellers kan du som regel åpne det i photoshop. Det finnes en save as text-mulighet, men det blir ofte noe hulter til bulter.

hmmmmm.....hulter til bulter skremte meg ganske mye ja :-/ dette er en anefortegnelse i en helt ny variant for meg nemlig, så da tror jeg nesten at det er tryggere å skrive av for hånd *stønn*

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Går det ikke med klipp og lim teknikken da?, over på word?

Dessuten tror jeg ikke du må lete lenge etter en eller annen du kjenner med programet du trenger:)

skorpionfisken
Skrevet

Du kan ta opp hver side du trenger, få det så stort som mulig på skjermen. Trykke på PrintScreen tasten.

Åpne word og lime det inn der. Det blir limt inn som et bilde, du kan ikke redigere teksten. (Det er jo poenget med pdf).

Da får du alt som var på skjermen med, men med bildefunksjonen i word kan du klippe bort kantene, og deretter forstørre det til en side.

Så skriver du det ut fra word. Ikke så bra som med PDF, men fullt brukbart.

Bruker det når jeg skal kopiere (stjele) figurer og slikt fra en PDF fil inn i et Word-dokument.

Skrevet

Du kan ta opp hver side du trenger, få det så stort som mulig på skjermen. Trykke på PrintScreen tasten.

Åpne word og lime det inn der. Det blir limt inn som et bilde, du kan ikke redigere teksten. (Det er jo poenget med pdf).

Da får du alt som var på skjermen med, men med bildefunksjonen i word kan du klippe bort kantene, og deretter forstørre det til en side.

Så skriver du det ut fra word. Ikke så bra som med PDF, men fullt brukbart.

Bruker det når jeg skal kopiere (stjele) figurer og slikt fra en PDF fil inn i et Word-dokument.

Dæven, det har jeg jo gjort mange ganger.

Men kom ikke på det nå. Bra noen har hjernen med seg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...