Gå til innhold

Hjelp til jobbintervju!

Anbefalte innlegg

Gjest Samella
Skrevet

Jeg skal på jobbintervju og lurer på følgende; Hvilke negative sider kan jeg ha da? Noe som kan vinkles positivt! Kan jo ikke si at jeg er morgengretten, utolmodig og sta heller:O) Er det ellers andre ting så kan være lurt å ha tenkt på?

Hjelp!

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Stahet er både en positiv og negativ egenskap, spørst åssen man ser det, og i hvilken situasjon...

Må vite mer om man skal si hvilke egenskaper du har!

Morgengretten er vel de fleste;)

Skrevet

"negative sider" er et spørsmål som heldigvis ikke brukes så mye lenger, emn det viktigste med sike spørsmål er jo ofte å få deg til å snakke litt om deg selv..

Det du bør tenke igjennom er slike ting som hva du vet om bedriften / jobben, og hva du ikke vet men ønsker å få vite mer om. Det er viktig at du stiller gode spørsmål om jobben.

Så bør du tenke igjennom hvrfor du kan gjøre en god jobb i denne stillingen, slik at du kan få formidlet dette. Hvilken utdannelse og jobberfaring / annen erfaring /egenskaper har du som er spesielt relevant?

skorpionfisken
Skrevet

Min positive side i jobbsammenheng er også min negative side.

Jeg jobber selvstendig raskt og effektivt;

Positivt at jeg får unna arbeidsoppgaver, og kan skjære igjennom for å få ting gjort fort og effektivt. Det at jeg kan jobbe selvstendig og klarer meg selv i arbeidet er jo positivt.

Negativt at jeg av og til er så effektiv at småfeil kan oppstå. Negativt at jeg er så selvstendig at jeg ikke har tålmodighet med de som må samarbeide om alt i tide og utide.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg jobber med å intervjue folk - og jeg kan fortelle deg at det ikke er vanlig å "tvinge" kandidaten til å liste opp tre dårlige sider ved seg selv.

Hvis man gjør det, så får man nesten allid de samme ingene til svar:

Jeg er utålmodig

Jeg er perfeksjonist

osv

Så jeg ville syntes at det var forfriskende med en som sa at hun var morgengretten...

Bruk heller tiden på å fortelle om hva du er GOD på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...