Gå til innhold

Adopterte med meslinger

Anbefalte innlegg

Gjest Hunan-mor

Dette er det sikkert noen her inne som vet alt om...: Kom melding på NTB nå om mesligutbrudd blant barn som nylig er adoptert fra Kina. Legger ut en del av teksten. Kilde til opplysningene er Folkehelsa:

Av en gruppe på åtte adoptivbarn som kom til Norge fra Kina i slutten av mars i år, ble fire syke med utslett like før og etter ankomst. Alle fire hadde meslinger. Folkehelseinstituttet ble gjort oppmerksom på dette utbruddet 6. april av moren til ett av barna som ikke var sykt. Fra USA kom det samtidig opplysninger om meslinger blant adoptivbarn som ankom fra Kina 26. mars. Det viste seg at barna med meslinger både i Norge og USA kom fra det samme barnehjemmet i Hunan-provinsen i Kina. Også i Spania ble det meldt om et mulig meslingtilfelle hos et adoptivbarn fra Kina som ankom Spania i begynnelsen av mai. Dette meslingutbruddet minner oss om at også adoptivbarn kan være meslingsmittet når de hentes hjem til sitt nye hjemland.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149146-adopterte-med-meslinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er alle de 4 barna som hadde meslinger sunne og friske.

Vårt barn fikk ikke meslinger, men vi hadde 14 dager karantene etter at vi kom hjem. Dvs at vi unngikk å treffe barn som ikke var vaksinert.

Et tips hvis det er mistanke om smitte er å gi gammaglobelin. Se link: http://www.doktoronline.no/section/nosection/300286

Gjest Hunan-mor

I dag er alle de 4 barna som hadde meslinger sunne og friske.

Vårt barn fikk ikke meslinger, men vi hadde 14 dager karantene etter at vi kom hjem. Dvs at vi unngikk å treffe barn som ikke var vaksinert.

Et tips hvis det er mistanke om smitte er å gi gammaglobelin. Se link: http://www.doktoronline.no/section/nosection/300286

Så godt å høre!! At det gikk så bra, mener jeg. Føler litt ekstra omsorg for søte, små barn fra Hunan-provinsen. :-)

Går det ellers bra med to chili-jenter i samme familie?

Så godt å høre!! At det gikk så bra, mener jeg. Føler litt ekstra omsorg for søte, små barn fra Hunan-provinsen. :-)

Går det ellers bra med to chili-jenter i samme familie?

Det står bra til med begge jentene. Storesøster har blitt veldig storesøster og lillesøster øver seg på å gå ved å holde i stoler, bord, skuffer, etc.

Regner med at dere har det ekstra spennende om dagen. Følger med så godt jeg kan :-))

Gjest Hunan-mor

Det står bra til med begge jentene. Storesøster har blitt veldig storesøster og lillesøster øver seg på å gå ved å holde i stoler, bord, skuffer, etc.

Regner med at dere har det ekstra spennende om dagen. Følger med så godt jeg kan :-))

Spennende?? - tror vi må finne på et nytt ord til ordboken..!!

Som du ser har jeg tatt over rollen din som sjefs-rykte-spreder - slik du anbefalte. hehe

Spennende?? - tror vi må finne på et nytt ord til ordboken..!!

Som du ser har jeg tatt over rollen din som sjefs-rykte-spreder - slik du anbefalte. hehe

Tenk at det bare er noen måneder siden vi var i bursdag sammen. Jeg var kjempeklar for tildeling, mens dere nettopp hadde sendt papirene til Kina.

Helt utrolig hvor fort det har gått.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...