Gjest thetraveller Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Hva het de fire store amerikanske forfatterne innen samtidslitteratur i etterkrigstiden? Vi har Hemmingway, Steinbeck... og to til? Hva het de? Jeg vet ikke helt hvor eller hvordan jeg skal søke for å finne det ut... 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Vet ikke om det har vært noe begrep som "de fire stor" i USA som i Norge, det er jo fler. Eugene O'Neill, Tennessee Williams... 0 Siter
Gjest hvordan det er Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Har aldri hørt om de fire store i amerikansk litteratur, men William Faulkner og F. Scott Fitzgerald er nærliggende i denne sammenhengen. 0 Siter
andor Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Tja, kva med Sylvia Plath, Richard Brautigan, Kurt Vonnegut og t.d. Robert Frost ? 0 Siter
favn Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 William Faulkner, J.D. Salinger, Saul Bellow, John Updike, Beat-generasjonen (Jack Kerouac, Allan Ginsberg, William Burroughs). 0 Siter
andor Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 William Faulkner, J.D. Salinger, Saul Bellow, John Updike, Beat-generasjonen (Jack Kerouac, Allan Ginsberg, William Burroughs). >William Faulkner, J.D. Salinger, >Saul Bellow, John Updike, >Beat-generasjonen (Jack Kerouac, >Allan Ginsberg, William Burroughs). Gode forslag, men Salinger har vel skrive for lite til å bli karakterisert som stor... Men kvifor ikkje Arthur Miller ? 0 Siter
favn Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 >William Faulkner, J.D. Salinger, >Saul Bellow, John Updike, >Beat-generasjonen (Jack Kerouac, >Allan Ginsberg, William Burroughs). Gode forslag, men Salinger har vel skrive for lite til å bli karakterisert som stor... Men kvifor ikkje Arthur Miller ? Arthur Miller må vel nemnast, ja. 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Tja, kva med Sylvia Plath, Richard Brautigan, Kurt Vonnegut og t.d. Robert Frost ? robert Frost skrev mest i mellomkrigstida, så han hadde jeg nok ikke tatt med. Skulle jeg velge ut 4 store i etterkrigstida så måtte det bli:Tennessee Williams, Robert Lowell, Ginsberg og kanskje Plath. det er de jeg kommer på nå. 0 Siter
andor Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 robert Frost skrev mest i mellomkrigstida, så han hadde jeg nok ikke tatt med. Skulle jeg velge ut 4 store i etterkrigstida så måtte det bli:Tennessee Williams, Robert Lowell, Ginsberg og kanskje Plath. det er de jeg kommer på nå. Du har sjølvsagt rett. Han eg tenkte på var vel Robert Bly :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.