Gå til innhold

Fire store forfattere i etterkrigstida?

Anbefalte innlegg

Gjest thetraveller
Skrevet

Hva het de fire store amerikanske forfatterne innen samtidslitteratur i etterkrigstiden? Vi har Hemmingway, Steinbeck... og to til? Hva het de?

Jeg vet ikke helt hvor eller hvordan jeg skal søke for å finne det ut...

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Vet ikke om det har vært noe begrep som "de fire stor" i USA som i Norge, det er jo fler. Eugene O'Neill, Tennessee Williams...

Gjest hvordan det er
Skrevet

Har aldri hørt om de fire store i amerikansk litteratur, men William Faulkner og F. Scott Fitzgerald er nærliggende i denne sammenhengen.

Skrevet

Tja, kva med Sylvia Plath, Richard Brautigan, Kurt Vonnegut og t.d.

Robert Frost ?

Skrevet

William Faulkner, J.D. Salinger, Saul Bellow, John Updike, Beat-generasjonen (Jack Kerouac, Allan Ginsberg, William Burroughs).

Skrevet

William Faulkner, J.D. Salinger, Saul Bellow, John Updike, Beat-generasjonen (Jack Kerouac, Allan Ginsberg, William Burroughs).

>William Faulkner, J.D. Salinger, >Saul Bellow, John Updike, >Beat-generasjonen (Jack Kerouac, >Allan Ginsberg, William Burroughs).

Gode forslag, men Salinger har vel skrive for lite til å bli karakterisert som stor...

Men kvifor ikkje Arthur Miller ?

Skrevet

>William Faulkner, J.D. Salinger, >Saul Bellow, John Updike, >Beat-generasjonen (Jack Kerouac, >Allan Ginsberg, William Burroughs).

Gode forslag, men Salinger har vel skrive for lite til å bli karakterisert som stor...

Men kvifor ikkje Arthur Miller ?

Arthur Miller må vel nemnast, ja.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Tja, kva med Sylvia Plath, Richard Brautigan, Kurt Vonnegut og t.d.

Robert Frost ?

robert Frost skrev mest i mellomkrigstida, så han hadde jeg nok ikke tatt med.

Skulle jeg velge ut 4 store i etterkrigstida så måtte det bli:Tennessee Williams, Robert Lowell, Ginsberg og kanskje Plath. det er de jeg kommer på nå.

Skrevet

robert Frost skrev mest i mellomkrigstida, så han hadde jeg nok ikke tatt med.

Skulle jeg velge ut 4 store i etterkrigstida så måtte det bli:Tennessee Williams, Robert Lowell, Ginsberg og kanskje Plath. det er de jeg kommer på nå.

Du har sjølvsagt rett. Han eg tenkte på var vel Robert Bly :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...