Gjest en lykkelig kinamams Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg gleder meg til Kinaforeninges samling på Skiphelle 26.juni. Synet av glade,vakre kinabarn er noe av det flotteste jeg vet!! Disse fellessamlingene har hvert år blitt avholdt på ulike steder til ulike tider. Det jeg lurer på er om det er tidspunkt som passer bedre enn andre for folk flest. Eller om prisen er det avgjørende ? Jeg lurer på om det er fler enn meg som synes en av helgene i høstferien kunne være bra. Da ønsker barna litt aktivitet, ingen fellesferieplaner ødelegges, det er lavere priser enn om sommeren. Vi kunne samles til et sted med svømmebaseng og spa inne og turstier og høstløv ute. Vet noen om et egnet sted? Eller - hva ønsker DU? Hva synes DU? Hilsen . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149172-har-du-barn-fra-kina/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trebarnsmamma Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Vi har mye kontakt med de vi reiste sammen med, og det er hygelig. Hverdagen vår er ganske hektisk, og vi kan ikke være med på alt. Jeg skjønner egentlig ikke vitsen med å samles bare fordi barna er av samme opprinnelsesland. Ungene våre liker taco og spagetti og hater kinamat. Sorry, men samme hvor godt enn tilbudet blir, våre unger er helnorske nå og vi levet livet deretter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149172-har-du-barn-fra-kina/#findComment-950454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Vi har mye kontakt med de vi reiste sammen med, og det er hygelig. Hverdagen vår er ganske hektisk, og vi kan ikke være med på alt. Jeg skjønner egentlig ikke vitsen med å samles bare fordi barna er av samme opprinnelsesland. Ungene våre liker taco og spagetti og hater kinamat. Sorry, men samme hvor godt enn tilbudet blir, våre unger er helnorske nå og vi levet livet deretter. Enig der. Jeg drar ikke på treff for å møte vilt fremmede mennesker, bare fordi de har barn fra Kina. Men vi har blitt en stor familie med de som vi reiste sammen med. Vi møtes en gang i året (7 ganger nå) og stortrives sammen alle 9 familiene. Ikke så lenge siden vi møttes sist, og jentene går rett inn i leken som om det var en uke siden sist de møttes. Da vi var sammen på kinarestaurant (obligatorisk med kinarestaurant på treffene) forlangte min datter pølse og chips til middag... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149172-har-du-barn-fra-kina/#findComment-950466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsen Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Vi har akkurat hatt et treff på hytta vår sammen med to av familiene vi reiste sammen med på vår andre tur (to fam. bor litt for langt unna, så kontakten er mest pr. mail), og om tre uker er det nytt treff for de 6 familiene som reiste sammen på vår første adopsjonsreise. Sistnevnte familier møtes en gang i året nå, mens vi møter de førstnevnte 2-3 ganger siden vi bor nær hverandre. Kjempekoselig for både store og små. Jeg er enig med trebarnsmamma og skorpionfisken at jeg synes det blir litt voldsomt med disse treffene. Vi er medlem i Kinaforeningen og jeg har vært på et par julemesser og et par nyttårsfeiringer. Det er OK synes jeg, men en hel helg med fremmede mennesker (selv om man altids møter noen kjente) er litt for mye for oss. Vår eldste datter elsker disse samlingene og trives med sine kinavenninner mens minstejenta ikke er så opptatt av at hun kommer fra Kina; og dessuten trives hun ikke så godt når det er for mange mennesker. Vi prioriterer altså treff med våre adopsjonsvenner fra de to reisene våre. Synes ellers at forslag med treff i høstferien var mye bedre enn et sommertreff hvis vi skulle valgt å delta en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149172-har-du-barn-fra-kina/#findComment-950536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.