Gjest bleiebrukeren Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hei, godt å se at jeg ikke er alene her i verden, men det føles sånn.Jeg har det også slik at jeg tisser og bæsjer på meg i perioder, men det blir kortere og kortere mellom hver tørre periode. Har holdt på med å gjøre i buksa/bleia siden jeg var 9-10 år gammel.Har lenge lurt på hvorfor jeg bare MÅ gjøre det i buksa/bleia, da jeg egentlig skal ha kontroll. Takket være dette innleget, har jeg kanskje funnet årsaken. Det er det at jeg var utsatt for MYE mobbing i 9 år på skolen.Så jeg prøver vel å holde mye av det vondet borte ved å være "baby".Vil bare si at dere er tøffe som har lagt ut så mye om dere selv på nettet.Det har tatt meg 5mnd å samle mot til å skrive dette.Jeg har ikke snakket med noen lege om dette problemet, da jeg er redd for ikke å bli trodd. Har dere noen gode forslag på hvordan jeg skal ta dette opp med legen min. Takker på forhånd for svar.Det hadde blitt rimeligere med resept på bleiene, enn å kjøpe dem selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149311-ikke-bare-meg/page/2/#findComment-1027965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zapp1365380584 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei, godt å se at jeg ikke er alene her i verden, men det føles sånn.Jeg har det også slik at jeg tisser og bæsjer på meg i perioder, men det blir kortere og kortere mellom hver tørre periode. Har holdt på med å gjøre i buksa/bleia siden jeg var 9-10 år gammel.Har lenge lurt på hvorfor jeg bare MÅ gjøre det i buksa/bleia, da jeg egentlig skal ha kontroll. Takket være dette innleget, har jeg kanskje funnet årsaken. Det er det at jeg var utsatt for MYE mobbing i 9 år på skolen.Så jeg prøver vel å holde mye av det vondet borte ved å være "baby".Vil bare si at dere er tøffe som har lagt ut så mye om dere selv på nettet.Det har tatt meg 5mnd å samle mot til å skrive dette.Jeg har ikke snakket med noen lege om dette problemet, da jeg er redd for ikke å bli trodd. Har dere noen gode forslag på hvordan jeg skal ta dette opp med legen min. Takker på forhånd for svar.Det hadde blitt rimeligere med resept på bleiene, enn å kjøpe dem selv. Tøft av deg å komme fram med det. Jeg vet av erfaring at det å fortelle noen om dette er knalltøft. Det er ikke lett å ta sjansen på at noen skal forstå hvordan det er. Jeg vil absolutt anbefale deg å snakke med legen din og få bleiene på resept, men ikke press deg til å gjøre det før du er klar for det. Hvordan du skal si det til legen din er litt vanskelig for meg å svare på, der kan kanskje noen andre gi noen gode råd. Det beste rådet jeg kan gi deg er å være helt åpen og ærlig. Prøv å ha en dialog med legen din. Om du føler du ikke blir forstått, prøv en annen lege. Om legen kommer inn på evt. psykologbehandling for det, så kan jeg si at for meg har det vært positivt, men du må selv avgjøre hva som kjennes riktig for deg nå. Det får være nok for i dag, bare skriv hvis det er noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149311-ikke-bare-meg/page/2/#findComment-1029179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bleiebrukeren Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Tøft av deg å komme fram med det. Jeg vet av erfaring at det å fortelle noen om dette er knalltøft. Det er ikke lett å ta sjansen på at noen skal forstå hvordan det er. Jeg vil absolutt anbefale deg å snakke med legen din og få bleiene på resept, men ikke press deg til å gjøre det før du er klar for det. Hvordan du skal si det til legen din er litt vanskelig for meg å svare på, der kan kanskje noen andre gi noen gode råd. Det beste rådet jeg kan gi deg er å være helt åpen og ærlig. Prøv å ha en dialog med legen din. Om du føler du ikke blir forstått, prøv en annen lege. Om legen kommer inn på evt. psykologbehandling for det, så kan jeg si at for meg har det vært positivt, men du må selv avgjøre hva som kjennes riktig for deg nå. Det får være nok for i dag, bare skriv hvis det er noe. Takk for svaret zapp. Skal til legen i slutten av uka, prøver å psyke meg opp til det. Håper på å få komme til en psykolog, for å kanskje å finne ut av hva det er som forårsaker dette. Skal gi deg/dere svar på hvordan det gikk.Ha en trivlig uke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149311-ikke-bare-meg/page/2/#findComment-1030899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zapp1365380584 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Takk for svaret zapp. Skal til legen i slutten av uka, prøver å psyke meg opp til det. Håper på å få komme til en psykolog, for å kanskje å finne ut av hva det er som forårsaker dette. Skal gi deg/dere svar på hvordan det gikk.Ha en trivlig uke. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149311-ikke-bare-meg/page/2/#findComment-1031857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bleiebrukeren Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Lykke til :-) Hei, nå har jeg vært hos legen, det gikk MYE bedre enn forventet jeg var veldig nervøs før jeg kom inn til legen.Han var en veldig grei lege, han prøvde å forstå problemet mitt, men han hadde ikke så mye erfaring med det. Han skulle sende meg til psykolog og jeg fikk resept på bleier. Så nå er livet litt enklere å leve, nå som jeg endelig klarte å snakke med legen om det. Vi får prøve å holde dette tema igang her, så andre med samme lidelse kan se at de ikke er alene her i verden. Jeg må bare takke dere alle for at dere skrev inn her, for det ga meg mot til å snakke med legen min om problemet. Men nå er det nok for denne gang. Håper på flere innlegg her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149311-ikke-bare-meg/page/2/#findComment-1035584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zapp1365380584 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei, nå har jeg vært hos legen, det gikk MYE bedre enn forventet jeg var veldig nervøs før jeg kom inn til legen.Han var en veldig grei lege, han prøvde å forstå problemet mitt, men han hadde ikke så mye erfaring med det. Han skulle sende meg til psykolog og jeg fikk resept på bleier. Så nå er livet litt enklere å leve, nå som jeg endelig klarte å snakke med legen om det. Vi får prøve å holde dette tema igang her, så andre med samme lidelse kan se at de ikke er alene her i verden. Jeg må bare takke dere alle for at dere skrev inn her, for det ga meg mot til å snakke med legen min om problemet. Men nå er det nok for denne gang. Håper på flere innlegg her. Godt å høre at du ble trodd og ikke bare fikk beskjed om å ta deg sammen. Krysser fingrene for at du får en grei psykolog også. Er glad på dine vegne. Et lite råd på veien. Ikke prøv å være flink. Bruk bleiene dine og konsentrer deg om å nyte livet. Livet er til for å leves. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149311-ikke-bare-meg/page/2/#findComment-1035884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sotus Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Godt å høre at du ble trodd og ikke bare fikk beskjed om å ta deg sammen. Krysser fingrene for at du får en grei psykolog også. Er glad på dine vegne. Et lite råd på veien. Ikke prøv å være flink. Bruk bleiene dine og konsentrer deg om å nyte livet. Livet er til for å leves. :-) Takk for rådene. Jeg skal bruke bleiene, er veldig lei av å ha "uhell" uten å bruke de. Har hatt det endel ganger, å det er veldig flaut å måtte gå i byen, eller andre steder med masse folk, med våte klær. Følte at alle kunne se at jeg hadde tissa/bæsja på meg.Det er en stor lettelse for meg, å ha snakket med legen om dette. Til dere som ikke har snakket med legen om det, Anbefaler jeg å gjøre det, det går som regel mye bedre enn forventet. Det har jeg erfart. Vi snakkes på dette forumet senere. PS har byttet signatur 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149311-ikke-bare-meg/page/2/#findComment-1036269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.