Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hilsen en adoptant

Ja det var interessant. Men jeg er bekymret over hun der moren til Korea-gutten. Hennes uttalelser viser så tydelig at hun ikke har bearbeidet sorgen over å ikke føde barn, og at adopsjon er et nest-best valg for henne.

Jeg syns synd på gutten hennes, han kommer jo sikkert til å se denne filmen en dag, og da vil jo holdningene hennes komme tydelig fram.

Tenk om hun skulle bli gravid, er bekymret for om hun vil forskjellsbehandle Korea-gutten da.

Ja det var interessant. Men jeg er bekymret over hun der moren til Korea-gutten. Hennes uttalelser viser så tydelig at hun ikke har bearbeidet sorgen over å ikke føde barn, og at adopsjon er et nest-best valg for henne.

Jeg syns synd på gutten hennes, han kommer jo sikkert til å se denne filmen en dag, og da vil jo holdningene hennes komme tydelig fram.

Tenk om hun skulle bli gravid, er bekymret for om hun vil forskjellsbehandle Korea-gutten da.

Men det er ikke jeg enig i.

Fikk ikke med meg det første programmet, mulig det var noe der som hun har sagt. Synes moren virket både stolt og oppriktig glad for å få den fine gutten. Jeg sitter ikke igjen med den tanken. Men det er meg. Fint program iallfall.

hilsen fra

Men det er ikke jeg enig i.

Fikk ikke med meg det første programmet, mulig det var noe der som hun har sagt. Synes moren virket både stolt og oppriktig glad for å få den fine gutten. Jeg sitter ikke igjen med den tanken. Men det er meg. Fint program iallfall.

hilsen fra

Deler ditt inntrykk.

Gjest kinamamsen

- og jeg er enig med deg. Synes det virker som hun ikke er helt ferdig med sorgen over ikke å føde sitt eget barn. Allikevel virker hun stolt og glad over gutten, men jeg er overrasket over en del av hennes uttalelser. Mannen virker imidletid veldig stolt og glad. Han blir sikkert en kjempsnill far. Ikke det at hun ikke blir en god mor altså, for det tror jeg hun blir, men hun gir ikke et så godt inntrykk i programmet synes jeg.

Annonse

Når gutten en gang ser dette innslaget vil han ikke tenke at han bare ble nest best da han er klar over at han skulle få adotivforeldre alikevel. Så er mamma og pappa de som heldigvis passet best for ham. Han kan ikke tenke seg hvordan det skulle blitt med andre adoptivforeldre.

Tror nok det går riktig bra med den lille gutten og moren hans. Ja hun hadde noen kommentarer i det forrige programmet som fikk meg til å lure litt, men i dette programmet fremsto hun som den hønemoren. :o) Vi lo godt både jeg og mannen da hun begynte å diskturere når og hvem som skulle få lov til å bære den lille. Da de hadde fått han, syntes jeg ikke det var tvil i det hele tatt om at ekte morskjærlighet hadde kommet til henne.

Hilsen

Det var eit flott program, og eg gledar meg til neste. Eg ser programma med sommarfuglar i magen og tårer i augene.

Eg er litt overraska over at andre her kan vere så sikkre på korleis korea-mor og sønnen får det videre. Ho kan vel bli glad i sønnen sjølv om ho føler sorg for ikkje å ha vore gravid?

Alle adoptivforeldre og adoptantar er enkeltindivid og alle har ulike oppfatningar og erfaringar.

Eg undrar meg over at mange veit så mykje om kva som er rett og galt i eit kvart tilfelle.

Jeg reagerte også på henne i første programmet, og det inntrykket preget nok hvordan jeg vurderte henne i program nummer to også - selv om hun ga et mye mer positivt inntrykk i program nr to.

Men det jeg virkelig reagerte på, og som i grunnen gjorde meg ganske sinna, var i første programmet, da barnelegen til adopsjonsforeningen satt og leste høyt fra papirene til den lille jenta fra India. Å i et tv-program blottlegge historien til barnet på den måten som ble gjort, er etter min mening fullstendig moralsk forkastelig, og en skulle virkelig tro at adopsjonsforeningen visste bedre enn som så?!??!

Og etter to program sitter jeg igjen med litt blandede følelser. På den ene siden synes jeg det er kjempeinteressant å få lov til og følge parene og deres vei mot å bli foreldre. Samtidig så tenker jeg med meg selv at noe sånn kunne jeg aldri gjort selv - det er så personlig, så intimt, og selv om foreldrene stiller opp frivillig, så har aldri barna fått være med på å bestemme at deres historie og deres første møte med sine nye foreldre skal blottlegges på denne måten.

Kanskje er jeg for opptatt av barnets integritet oppe i det hele? Men går det egentlig an å være for opptatt av det??

Nei, titteren i meg gleder seg til programmene og synes det er veldig interessant. Men som sagt, magefølelsen min sier at slike programmer ikke burde lages...

Beste hilsen fra

Gjest noen komentarer fra meg til denne tråden

Jeg synes at det er meget bra at slike program lages og er ikke enig med de som synes at det blir for personlig.-For folk som ikke har noe forhold/vet noe om adopsjon er det en flott lærdom for hvordan og hvilke følelser som vi som adopterer har eller kan ha..Det er viktig at adopsjon ikke blir noe veldig spesielt som bare vi innvidde vet noe om.Jo mindre mystisk og jo mer dagligdags adopsjon blir jo færre merkelige spørsmål får vi som har adopterte barn.

Dessuten så er skjelden at ikke foreldre elsker barnet sitt over alt på denne jord når man får barnet i "fanget". Og det er følelser som man forteller barnet når det blir større. Så jeg er sikker på at om denne gutten ser programmet i ettertid, så vil han alikevel skjønne at han "ble" prinsen i deres liv.

Dessuten så er denne "sorgen" som moren fortalte om noe som ofte pappaene kan oppleve noe lign. av i tiden før henting.Så det er ikke særlig merkelig synes jeg....

Gjest hilsen en adoptant

Jeg reagerte også på henne i første programmet, og det inntrykket preget nok hvordan jeg vurderte henne i program nummer to også - selv om hun ga et mye mer positivt inntrykk i program nr to.

Men det jeg virkelig reagerte på, og som i grunnen gjorde meg ganske sinna, var i første programmet, da barnelegen til adopsjonsforeningen satt og leste høyt fra papirene til den lille jenta fra India. Å i et tv-program blottlegge historien til barnet på den måten som ble gjort, er etter min mening fullstendig moralsk forkastelig, og en skulle virkelig tro at adopsjonsforeningen visste bedre enn som så?!??!

Og etter to program sitter jeg igjen med litt blandede følelser. På den ene siden synes jeg det er kjempeinteressant å få lov til og følge parene og deres vei mot å bli foreldre. Samtidig så tenker jeg med meg selv at noe sånn kunne jeg aldri gjort selv - det er så personlig, så intimt, og selv om foreldrene stiller opp frivillig, så har aldri barna fått være med på å bestemme at deres historie og deres første møte med sine nye foreldre skal blottlegges på denne måten.

Kanskje er jeg for opptatt av barnets integritet oppe i det hele? Men går det egentlig an å være for opptatt av det??

Nei, titteren i meg gleder seg til programmene og synes det er veldig interessant. Men som sagt, magefølelsen min sier at slike programmer ikke burde lages...

Beste hilsen fra

Jeg er helt enig med deg sno. Jeg reagerte også veldig på at legen leste opp jentas personlige opplysninger. Skulle ikke vært lov (med mindre de har anonymisert/endret de da, det kan vi jo ikke vite helt sikkert).

Annonse

Gjest litchi

Tror nok det går riktig bra med den lille gutten og moren hans. Ja hun hadde noen kommentarer i det forrige programmet som fikk meg til å lure litt, men i dette programmet fremsto hun som den hønemoren. :o) Vi lo godt både jeg og mannen da hun begynte å diskturere når og hvem som skulle få lov til å bære den lille. Da de hadde fått han, syntes jeg ikke det var tvil i det hele tatt om at ekte morskjærlighet hadde kommet til henne.

Hilsen

Jeg synes hele damen virker litt snodig, og tror heller det er det som skinner gjennom enn det at hun ikke er klar for å få barn. For det synes jeg absolutt det virket som hun var, og morskjærligheten så ut til å være fullt til stede da de overtok gutten !

Det går nok bra ! Det er lov å være litt snodig :)

Og dessuten er det ikke sånn at sorg forsvinner, selv om man får en annen glede. Sånn er det i alle fall ikke for meg. "Sorgen og gleden - de vandrer til hope"...som det heter i en eldgammel salme....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...