Gå til innhold

hvordan slette en fil

Gjest trenger litt hjelp i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver slette en fil som jeg har lastet ned en film.

Den virket ikke, men det som er problemet er at den ikke lar seg slette. Står at den er i bruk, men det er den ikke.

Slikt har den vært ei uke nå. Hvordan får jeg slette den?

Gjest Big Mac
Skrevet

Dette vet jeg ikke noe om, altså, men du kan jo prøve:

- steng fildelingsprogrammet

- start et dos-vindu og slett filen derfra

Skrevet

dos-vindu? Hvordan da?

Skrevet

I nyere Windows-versjoner er DOS-vinduet bare et skall utenpå Windows, og vil ikke gi noen annerledes tilgang enn Utforsker.

Det går an å prøve å starte maskinen i sikkermodus (F8 ved oppstart) og slette filen der.

Skrevet

Tja, det kan fort bli litt tungt å beskrive.

Uansett: Her er et verktøy som vistnok skal kunne hjelpe deg.

http://www.snapfiles.com/get/moveonboot.html

Tusen takk for hjelpen! Den ligger der enda, men kan hende jeg må restarte før den forsvinner helt?

Hvis ikke får jeg prøve sikkerhetsmodus som en annen i tråden anbfaler.

Gjest Big Mac
Skrevet

I nyere Windows-versjoner er DOS-vinduet bare et skall utenpå Windows, og vil ikke gi noen annerledes tilgang enn Utforsker.

Det går an å prøve å starte maskinen i sikkermodus (F8 ved oppstart) og slette filen der.

"I nyere Windows-versjoner er DOS-vinduet bare et skall utenpå Windows, og vil ikke gi noen annerledes tilgang enn Utforsker."

Merkelig. Det har funket for meg, når en fil låses gjennom Kazaa, å slette den via DOS, selv når jeg ikke får gjort det gjennom explorer. (XP).

Gjest Calóni
Skrevet

Tusen takk for hjelpen! Den ligger der enda, men kan hende jeg må restarte før den forsvinner helt?

Hvis ikke får jeg prøve sikkerhetsmodus som en annen i tråden anbfaler.

Er det en video-fil? Har du prøvd å trykke på (markere) fila en enkelt gang, vente et par-tre minutter, for så og prøve sletteknappen? Utforskeren har det med å liksom skulle forberede seg på å laste opp hele fila når du klikker på den en gang for å skulle slette den, og dermed påstår den at den er i bruk.

Skrevet

Det er noe som skjer i Windows innimellom. Det kan enten være noe feil på disken, eller så er det en prosess som ikke skulle hatt tilgang til filen som av en eller annen grunn er (ifølge windows) knyttet til den. Gjør som citoyen sier: start opp i sikkerhetsmodus og slett den. Så kjører du en full diskscanning før du starter opp normalt igjen.

".............................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...