Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga allergi må vi gi bort våre fire kjære katter.

De er søsken, så vi hadde helst sett at vi fant_et_hjem til dem.

Kattene er så kjærlige og barnevennlige, dessuten er de både vaksinerte og steriliserte. De følger oss som små hunder, og når vi går litt langt, stopper de og venter på oss til vi kommer tilbake... :-)) De er bare et år gamle, derfor hadde det vært grufullt å avlive dem også, friske og sunne som de er.

Men hvordan går vi frem for å finne et godt hjem til dem?

Gjest Heksia
Skrevet

Så synd for dere!

Foreningen for omplassering av dyr f.eks. Eller kanskje noen her føler seg kallet! Hva med å beskrive dem? Kjønn, farge etc.? Og i hvilken landsdel bor dere?

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Hvorfor må du gi dem bort pga allergi?

Tar du ikke piller?

Er selv allergisk mot både katter og hunder, men med piller så går det greit!!

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg vil ha! Men jeg kan ikke... Bor i blokk i byen, tror ikke det er det beste miljøet for katter. Og hvertfall ikke fire...

:-(

Gjest Daisy
Skrevet

Tar du ikke piller?

Må jo gå konstant på piller da - er ikke det litt dumt?

Gjest Heksia
Skrevet

Så synd for dere!

Foreningen for omplassering av dyr f.eks. Eller kanskje noen her føler seg kallet! Hva med å beskrive dem? Kjønn, farge etc.? Og i hvilken landsdel bor dere?

Få høre hvordan de ser ut, da? Blir jo fristet her jeg sitter....

Skrevet

Tar du ikke piller?

Jeg bruker allergi piller. Det hjelper litt mot pollen, men koser jeg for lenge med en katt, så har de ikke noen virkning lenger...

Heldigvis er jeg ikke allergisk mot hunder :)

Skrevet

Tar du ikke piller?

Legens ordre.

Det er sønnen på 7 år som er allergisk. Legen håper å unngå medisinering. Faren for å utvikle astma er stor.

Skrevet

Få høre hvordan de ser ut, da? Blir jo fristet her jeg sitter....

Katt 1: Lurven. Jente, langhåret. Ekte kosekatt. Nydelig utseende. Sterilisert og vaksinert.

Katt 2: Tiger. Korthåret gutt. Kastrert, ble dermed veldig kjær og kosete. Han er grå med svarte striper.

Katt 3: Katten Sabeltann. Korthåret gutt, kastrert og vaksinert. Han er kosete han også, men ikke_så_kjær som de andre.

Katt 4: Mons. Jente, vaksinert og sterilisert. Hvit med grå flekker, korthåret. Sofakatt.

Vi bor i Levanger i Nord-Trøndelag.

Skrevet

Tror dessverre ikke det er så lett å få gitt bort FIRE katter på en gang. Du kan ikke prøve å plassere to og to da? Ta de kattene som går best sammen.

Vi overtok pusemamma og pusedatter for noen måneder siden grunnet allergi. Folk trodde vi var gale som fikk to katter på en gang, hehe. Jeg ringte på en annonse som stod i avisa, og var den eneste som hadde ringt. De ville helst ikke splitte pusene, så de var overlyklige da jeg tok med meg begge to hjem. Hun hadde også være i kontakt med Dyrebeskyttelsen ang. omplassering, men hadde ikke fått tilbakemelding fra dem og kunne ikke vente stort lenger.

Kanskje du kan prøve noe slikt? Henge opp lapp hos dyrlegen, på butikken osv.

Gjest Sniff
Skrevet

Katt 1: Lurven. Jente, langhåret. Ekte kosekatt. Nydelig utseende. Sterilisert og vaksinert.

Katt 2: Tiger. Korthåret gutt. Kastrert, ble dermed veldig kjær og kosete. Han er grå med svarte striper.

Katt 3: Katten Sabeltann. Korthåret gutt, kastrert og vaksinert. Han er kosete han også, men ikke_så_kjær som de andre.

Katt 4: Mons. Jente, vaksinert og sterilisert. Hvit med grå flekker, korthåret. Sofakatt.

Vi bor i Levanger i Nord-Trøndelag.

Æsj,- det var langt unna!! Jeg kunne ha god lyst til å gi dem til en bekjent!! Har det perfekte hjem til dem i tankene...men det blir litt langt unna (Hurum). Hvis alle 4 kattene trives sammen (og det gjør de vel, siden du gjerne vil plassere dem sammen?), så høres det jo kjempefint ut. Ikke gi opp å få gitt dem bort! Jeg skulle gjerne hatt flere katter, men når man har en, så lurer man jo på hvordan den tar det, hvis det kommer flere.

4 på en gang som trives sammen, er kastrerte/steriliserte,- det høres jo kjempebra ut...

Skrevet

Ta kontakt med kattehuset v/FOD i Oslo/Klemetsrud.

Kattehuset:

Besøkstid: Mandag - fredag 18:00 - 21:00. Stengt lørdag, søndag og helligdager.

Om du ønsker å besøke oss utenom åpningstiden, kan du ringe eller sende en email for å avtale tid.

Tlf: 22 61 31 21

Vi treffes som regel på telefon hverdager 08:00 - 12:00 og 18:00 - 21:00.

Email-adresse: [email protected]

Om du har fått katt fra oss, send oss gjerne hilsener og bilder. Brev fra andre FOD-katter kan du lese her.

URL: http://www.kattehuset.org/

Skrevet

Æsj,- det var langt unna!! Jeg kunne ha god lyst til å gi dem til en bekjent!! Har det perfekte hjem til dem i tankene...men det blir litt langt unna (Hurum). Hvis alle 4 kattene trives sammen (og det gjør de vel, siden du gjerne vil plassere dem sammen?), så høres det jo kjempefint ut. Ikke gi opp å få gitt dem bort! Jeg skulle gjerne hatt flere katter, men når man har en, så lurer man jo på hvordan den tar det, hvis det kommer flere.

4 på en gang som trives sammen, er kastrerte/steriliserte,- det høres jo kjempebra ut...

De er som søsken flest - krangler og koser...

Verdens beste er de, naturligvis!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...