Gå til innhold

Mange spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilt lofotværing

Heisan! Har vert en del ganger inne på denne siden og lest litt, men det er først nå jeg skriver selv.Er kommet så langt at vi vurderer adopsjon, men jeg synes det er utrolig lite innformasjon å få.eks: hvilke kriterier er det for å bli godkjent? alder? må økonomien være stabil over lang tid? er det noen land som ikke er lurt å ta fra?NOEN GODE TIPS I STARTGROPA???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149513-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fortvilt lofotværing

http://www.adopsjon.com/saksbehandling/index2.html

her finner du nok litt, ikke tenkt på å søke på nettet eller?

Joda, men det er ikke så detaljert som jeg trodde. Spørsmålene står jo i kø når man ønsker å starte prosessen.men takk for tipset , skal sjekke det ut..:)

Gjest Utflyttet lofotværing med kronisk hjemlengsel

Du finner noe info om hva landene krever hvis du går inn på sidene til de forskjellige foreningene.

Ellers vil jeg anbefale at dere tar kontakt med foreningene og får tilsendt info fra alle sammen, så får dere ganske godt med info.

Joda, men det er ikke så detaljert som jeg trodde. Spørsmålene står jo i kø når man ønsker å starte prosessen.men takk for tipset , skal sjekke det ut..:)

Den linken ghgj la ut er nok en av de mest detaljerte sidene jeg har sett på nett som omhandler dette med krav til søkerne.

Lurer du på noe mer detaljer, som ikke står der, så må du gjerne stille spm til de her inne. Mange kloke damer(og noen menn) her inne.

Vi er snart ferdige med sosialrapporten, og dette forumet har vært til utrolig hjelp for oss.

For som du sier; Det er mange ting man lurer på i denne prosessen, som det ikke står noe om på noen web-side.

Og min erfaring her inne er at ingen spm er for små og ingen er for store.

Lykke til videre i prosessen, med ventetid hos barenvernet og med valg av land/forening. En spennende tid!

Hilsen en annen nordlenning,

Annonse

Jeg forstår veldig godt at du har mange spørsmål og at det ikke alltid er lett heller å vite hva man kan og bør søke informasjon om. Hvis du ikke finner tilfredstillende svar/info på nettstedene som det henvises til her, kan du godt sende en mail til meg.

Jeg har ett egetfødt barn og to som er adoptert.

Jeg er selv utflyttet lofotværing og stiller meg derfor gladelig til rådighet for en "sambygding".

Du treffer meg på følgende adresse: [email protected]

Under linken: http://odin.dep.no/bfd/norsk/publ/blanketter/004021-990062/index-dok000-b-n-a.html

finner du veiledning til sosialrapporten, som er første skritt.

Når det gjelder kriterier i forhold til land m.m. så må du gå inn på de tre adopsjonsforeningenes sider, det er her du finner best info om det.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...