Gjest hva kan det være da? Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Jeg er en jente på 28 år som i det siste har kjent en stikkende smerte i det ene brystet. Det begynte med at det var litt vondt inne i armhulen, noe jeg tolket som stølhet. Nå er det liksom inne i selve brystet, og av og til om jeg får det i klem, ligger på det eller vasker det så kan jeg kjenne en stikkende smerte. Det kjennes kanskje litt ømt hele tiden. Jeg har gått på P-piller siden jeg var 17 og har ingen barn. Noen som vet hva dette kan være, evt om det er noe å bry seg om. Må innrømme jeg aldri har undersøkt brystene for kuler, vet ikke hvordan og de er liksom så små at jeg føler det ikke er noen vits. 0 Siter
Gjest jente21år Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Det er noen vits i å undersøke brystene. Men mange kuler er små ja. Det er visst best å undersøke dem etter menstruasjonen. Mamma oppdaget en kul ved å undersøke brystene selv, det viste seg å være kreft. Pga. hun oppdaget det tidlig og kom raskt til behandling ser det ut til å gå veldig bra. Tror nok jeg ville tatt en tur til legen hvis det har vart sånn en stund, og hvis du ikke tror du er øm der fordi du er gravid eller pga. mensen. Best å være på den sikre siden... 0 Siter
Gjest hva kan det være da? Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Det er noen vits i å undersøke brystene. Men mange kuler er små ja. Det er visst best å undersøke dem etter menstruasjonen. Mamma oppdaget en kul ved å undersøke brystene selv, det viste seg å være kreft. Pga. hun oppdaget det tidlig og kom raskt til behandling ser det ut til å gå veldig bra. Tror nok jeg ville tatt en tur til legen hvis det har vart sånn en stund, og hvis du ikke tror du er øm der fordi du er gravid eller pga. mensen. Best å være på den sikre siden... Er ikke gravid, og har aldri sånn ømhet under mensen heller, ikke har jeg den nå heller.. Er litt rart, men tror jeg drøyer legebesøket.. Føler meg så hypokondrisk når jeg flyr dit for noe sånt. 0 Siter
Gjest jente21år Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Det er ikke vanlig at man skal kjenne en sånn stikkende smerte da. Du får jo bestemme selv om du vil se om det går over eller om du vil oppsøke lege, jeg hadde nok gjort det siste. I tillegg prøver jeg å ikke bry meg så veldig mye om hva folk syns og tror, selv om det ikke er så lett. De får liksom tro hva de vil, det viktigste er at jeg ikke er syk og slipper å bekymre meg for å være det. Leger ser og opplever mange pasienter, og mange er nok mer "hypokondriske" enn dette! Lykke til hvertfall! ) 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Er ikke gravid, og har aldri sånn ømhet under mensen heller, ikke har jeg den nå heller.. Er litt rart, men tror jeg drøyer legebesøket.. Føler meg så hypokondrisk når jeg flyr dit for noe sånt. Det høres veldig lite lurt ut - å drøye legebesøket, altså! Kom deg av gårde. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Det er det ingen her som kan ha noen kvalifisert mening om. Enten får du betale 100,- for å få et omtrentlig svar på forum for almennmedisin, eller så må du nok oppsøke fastlegen. 0 Siter
Gjest hva kan det være da? Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Det høres veldig lite lurt ut - å drøye legebesøket, altså! Kom deg av gårde. Tror du? Det har ikke vart så lenge da, og kreft sies jo å ikke starte med smerte, så det er sikkert ikke det.. Liker ikke tanken på at legen skal klemme på puppen min tror jeg... 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Tror du? Det har ikke vart så lenge da, og kreft sies jo å ikke starte med smerte, så det er sikkert ikke det.. Liker ikke tanken på at legen skal klemme på puppen min tror jeg... Nei, det er jo ikke så mye hos legen man liker å gjøre ;-) Vet liksom om verre ting enn som så... Så lenge du uroer deg for det, er det vel bedre å få et svar..? Jeg ville i hvert fall gått... 0 Siter
Gjest hva kan det være da? Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Nei, det er jo ikke så mye hos legen man liker å gjøre ;-) Vet liksom om verre ting enn som så... Så lenge du uroer deg for det, er det vel bedre å få et svar..? Jeg ville i hvert fall gått... Er det værste jeg kan gjøre tror jeg, liker ikke puppene mine.. Tar heller 10 GU!! Men jeg får vel ta en tur om det ikke gir seg snart.. har jo bare blitt verre så... Dumt ingen har hatt noe sånt selv og vet at det bare går over 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Tror du? Det har ikke vart så lenge da, og kreft sies jo å ikke starte med smerte, så det er sikkert ikke det.. Liker ikke tanken på at legen skal klemme på puppen min tror jeg... Sannsynligvis er det ufarlig. Har vært mye plaget med sånne smerter, og da har legen funnet cyster. De er ikke farlige. Alle tre gangene har jeg blitt sendt til mammografi og ultralyd, og hver gang gått glad hjem igjen. Sist gang spurte jeg radiologen om det var nødvendig at jeg tok full undersøkelse hver gang, eller om jeg kunne vente, og se om det gikk over. Ressurskrevende, pluss at jeg ikke var så redd lenger... Svaret jeg fikk, var at jeg skal ta det like alvorlig hver gang, selv om det ikke er brystkreft i familien! Spurte også om det med smertene, og de sa det ikke er uvanlig at kvinner har smerter i brystene, uten at man finner noen grunn. Ikke få panikk, men for all del, bestill time! 0 Siter
Gjest hva kan det være da? Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Sannsynligvis er det ufarlig. Har vært mye plaget med sånne smerter, og da har legen funnet cyster. De er ikke farlige. Alle tre gangene har jeg blitt sendt til mammografi og ultralyd, og hver gang gått glad hjem igjen. Sist gang spurte jeg radiologen om det var nødvendig at jeg tok full undersøkelse hver gang, eller om jeg kunne vente, og se om det gikk over. Ressurskrevende, pluss at jeg ikke var så redd lenger... Svaret jeg fikk, var at jeg skal ta det like alvorlig hver gang, selv om det ikke er brystkreft i familien! Spurte også om det med smertene, og de sa det ikke er uvanlig at kvinner har smerter i brystene, uten at man finner noen grunn. Ikke få panikk, men for all del, bestill time! Takk, det roet meg litt. Gjøres det noe med cystene? Får vel krype til korset da.... uff.. 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Er det værste jeg kan gjøre tror jeg, liker ikke puppene mine.. Tar heller 10 GU!! Men jeg får vel ta en tur om det ikke gir seg snart.. har jo bare blitt verre så... Dumt ingen har hatt noe sånt selv og vet at det bare går over Uff, da. Visste ikke du hadde så dårlig forhold til dem,da.. Men husk at legen gir f*, han bryr seg ikke om hva han ser i løpet av dagen... (ikke at jeg mener at han burde synes det var ille,da,- dette høres ut som et problem som er i hodet ditt..) 0 Siter
Gjest hva kan det være da? Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Uff, da. Visste ikke du hadde så dårlig forhold til dem,da.. Men husk at legen gir f*, han bryr seg ikke om hva han ser i løpet av dagen... (ikke at jeg mener at han burde synes det var ille,da,- dette høres ut som et problem som er i hodet ditt..) Føles bare dumt å ha noe problem med puppene som nesten ikke er der uansett.. Men man kan vel ha problemer der uansett størrelse.. Litt dårlig slvbilde jeg vet. Kommer kanskje av mass kommentarer på skolen hvor folk lurte på hvorfor jeg gikk med BH feks, siden det ikke var noe inni.. osv.. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Takk, det roet meg litt. Gjøres det noe med cystene? Får vel krype til korset da.... uff.. Man kan ta en prøve av cysten, dvs trekke ut væske ved hjelp av en nål, for å sjekke at det bare er normal aktivitet. Eller rett og slett for å få tømt den, om den er vond. En gang har jeg tatt prøve, en gang kjentes det ut som den sprakk (var i alle fall borte), og sist gang hadde den bare skrumpet av seg selv. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Er ikke gravid, og har aldri sånn ømhet under mensen heller, ikke har jeg den nå heller.. Er litt rart, men tror jeg drøyer legebesøket.. Føler meg så hypokondrisk når jeg flyr dit for noe sånt. Ikke bry deg om det! Bedre å vite at du er frisk. 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Føles bare dumt å ha noe problem med puppene som nesten ikke er der uansett.. Men man kan vel ha problemer der uansett størrelse.. Litt dårlig slvbilde jeg vet. Kommer kanskje av mass kommentarer på skolen hvor folk lurte på hvorfor jeg gikk med BH feks, siden det ikke var noe inni.. osv.. Vær heller glad du er i den enden av skalaen - det må være et stress å ha for mye! Jeg har heller ikke mye,- (men muligens noe mer enn deg?) - og da jeg ammet hadde jeg jo mye mer,da. Gledet meg til det normaliserte seg, og ikke det duvet når jeg rørte på meg! Lykke til med legebesøket,- det er jo sikkert ikke noe, men det er så dumt å ta sjansen.. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Tror du? Det har ikke vart så lenge da, og kreft sies jo å ikke starte med smerte, så det er sikkert ikke det.. Liker ikke tanken på at legen skal klemme på puppen min tror jeg... Tanken på at det kan være noe alvorlig er vel mer skremmende enn at en lege skal ta deg på puppen? Leger er profosjonelle og er vant til sånt. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Føles bare dumt å ha noe problem med puppene som nesten ikke er der uansett.. Men man kan vel ha problemer der uansett størrelse.. Litt dårlig slvbilde jeg vet. Kommer kanskje av mass kommentarer på skolen hvor folk lurte på hvorfor jeg gikk med BH feks, siden det ikke var noe inni.. osv.. Selvsagt kan man ha problemer selv om man har små pupper. Husk at legen ikke ser på kvinnepupper, men som en del av kroppen han skal undersøke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.