Gå til innhold

Nancy Drew og andre anonyme

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Hvorfor er folk ufyselige og uten folkeskikk under ukjente nick. Refererer da spesielt til "Nancy Drew" og tråden om Anne Slåtten.

Hvis man virkelig mener noe, hvorfor ikke stå frem med sitt virkelige nick?

*rister på hodet*

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Fordi du strengt tatt ikke har noe med det. Et nick er et nick. Dette innlegget ditt er dessuten også et typisk eksempel på manglende folkeskikk, så hva gjør deg så mye bedre enn denne Nancy Drew når alt kommer til alt?

Skrevet

Eg kom til å lese innlegget med signaturen Nancy Drew, og har voanskeleg for å sjå at det var noko å lata seg støyte av - heller konvensjonelle synspunkt, spør du meg.

Ei anna sak er at det eine nicket jamt over er like modig eller like feigt som det andre.

Om vi liksom skulle "stå fram" måtte vi jo skrive under fullt namn.

Gjest LucySky
Skrevet

Eg kom til å lese innlegget med signaturen Nancy Drew, og har voanskeleg for å sjå at det var noko å lata seg støyte av - heller konvensjonelle synspunkt, spør du meg.

Ei anna sak er at det eine nicket jamt over er like modig eller like feigt som det andre.

Om vi liksom skulle "stå fram" måtte vi jo skrive under fullt namn.

SDD (orker ikke skrive hele nicket, er så vanskelig, atte) er inne på noe vesentlig her.

Sjøl merket jeg at jeg (ja, nemlig) fort fikk en slags sterk binding til nicket mitt, og skulle jeg si noe jeg syntes ikke var helt til å stå ved - på forskjellige måter - så likt ejeg ikke å bruke det faste nicket.

Rart, men psykologisk lett forklarlig.

Av div. grunner måtte jeg skifte nick, og det er som å gå i helt fremmede klær.

Jeg veit ikke hva dere andre føler for dette, men jeg merker at jeg er knytta til mitt nick, det er liksom mitt ærlige jeg, og når jeg bruker det, mener jeg hva jeg sier, står ved det osv.

Litt komisk, ettersom det jo slett ikke er navnet mitt, eller sier noe om meg!

Skrevet

SDD (orker ikke skrive hele nicket, er så vanskelig, atte) er inne på noe vesentlig her.

Sjøl merket jeg at jeg (ja, nemlig) fort fikk en slags sterk binding til nicket mitt, og skulle jeg si noe jeg syntes ikke var helt til å stå ved - på forskjellige måter - så likt ejeg ikke å bruke det faste nicket.

Rart, men psykologisk lett forklarlig.

Av div. grunner måtte jeg skifte nick, og det er som å gå i helt fremmede klær.

Jeg veit ikke hva dere andre føler for dette, men jeg merker at jeg er knytta til mitt nick, det er liksom mitt ærlige jeg, og når jeg bruker det, mener jeg hva jeg sier, står ved det osv.

Litt komisk, ettersom det jo slett ikke er navnet mitt, eller sier noe om meg!

Jeg undrer noen ganger på om jeg hadde snudd meg hvis noen hadde ropt Dorthe på gata ;o)

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg undrer noen ganger på om jeg hadde snudd meg hvis noen hadde ropt Dorthe på gata ;o)

Ja, ikke sant? En gang (veldig pinlig) hadde jeg vært dypt engasjert i en eller annen (sikkert tosket) diskusjon på DOL, og så skulle jeg i full fart sende svar på en jobbemail, og så undertegnet jeg for faen med nicket mitt!

Skrevet

Ja, ikke sant? En gang (veldig pinlig) hadde jeg vært dypt engasjert i en eller annen (sikkert tosket) diskusjon på DOL, og så skulle jeg i full fart sende svar på en jobbemail, og så undertegnet jeg for faen med nicket mitt!

LOL

Og mailen min klikka og dermed måtte jeg sende alle mailene mine på dortheadressen. Ergoterapeuten min skjønte ingenting :o)

Gjest Daisy
Skrevet

Fordi du strengt tatt ikke har noe med det. Et nick er et nick. Dette innlegget ditt er dessuten også et typisk eksempel på manglende folkeskikk, så hva gjør deg så mye bedre enn denne Nancy Drew når alt kommer til alt?

At jeg står for det. Dere vet hvem som sier det. Hadde jeg skrevet dette med anonymt nick, hadde det vært noe annet.

Poenget mitt er at jeg synes det er dårlig folkeskikk å være frekk i kjeften når man er anonym. Sjelden man ser dette av "kjente" nick.

Støtter teorien til ShitDiddelyDo, he he.

Gjest Daisy
Skrevet

Synes ikke hun er så frekk, jeg?! :)

Den linken ble jo helt feil.

Mente da hun skrev:

Vurdert å ikke blande deg inn? Kjerring!

Gjest Sniff
Skrevet

Den linken ble jo helt feil.

Mente da hun skrev:

Vurdert å ikke blande deg inn? Kjerring!

Og det var _meg_ hun kalte kjerring!

*snufs*

Gjest Daisy
Skrevet

Og det var _meg_ hun kalte kjerring!

*snufs*

*trøste, trøste*

Gjest '!-o-!'
Skrevet

At jeg står for det. Dere vet hvem som sier det. Hadde jeg skrevet dette med anonymt nick, hadde det vært noe annet.

Poenget mitt er at jeg synes det er dårlig folkeskikk å være frekk i kjeften når man er anonym. Sjelden man ser dette av "kjente" nick.

Støtter teorien til ShitDiddelyDo, he he.

For meg er du akkurat like anonym som Nancy Drew enten du kaller deg Daisy eller Petra. Jeg ser på hva folk skriver, ikke hvem som skriver.

Forresten syns jeg ikke Nancy drew var frekkere enn dette innlegget ditt. Men du står for frekkhetene dine og sier hun ikke gjør det. Fint for henne, det da.

SDD har sine teorier, men de fleste gjengangere her vet de ikke er mye å støtte seg på. :-D

Gjest Daisy
Skrevet

For meg er du akkurat like anonym som Nancy Drew enten du kaller deg Daisy eller Petra. Jeg ser på hva folk skriver, ikke hvem som skriver.

Forresten syns jeg ikke Nancy drew var frekkere enn dette innlegget ditt. Men du står for frekkhetene dine og sier hun ikke gjør det. Fint for henne, det da.

SDD har sine teorier, men de fleste gjengangere her vet de ikke er mye å støtte seg på. :-D

Deg om det ;o)

Vi får heller være enige om å være uenige.

Gjest sandex
Skrevet

Takk ;-)

Okay da :) Trøster deg litt... men var ikke du litt frekk også da, om jeg ikke husker feil?! :)

Gjest Sniff
Skrevet

Okay da :) Trøster deg litt... men var ikke du litt frekk også da, om jeg ikke husker feil?! :)

Jo, kanskje litt...? Svar på tiltale...

Hun spurte "Menst jeg.." om det ikke hadde vært en ide å lære seg rettskrivning. Dette synes jeg var noe unødvendig - regnet med at "Menst.." strever med dysleksi. Og da spurte jeg Nancy om ikke hun syntes det var en ide å lære seg folkeskikk.....

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Jo, kanskje litt...? Svar på tiltale...

Hun spurte "Menst jeg.." om det ikke hadde vært en ide å lære seg rettskrivning. Dette synes jeg var noe unødvendig - regnet med at "Menst.." strever med dysleksi. Og da spurte jeg Nancy om ikke hun syntes det var en ide å lære seg folkeskikk.....

Er ikke kjærring du, sniff:)

Og takk for forsvaret, hun er sikkert bare misunnelig tror jeg:) eller no!

Og ja jeg strever med dysleksi, og må si at det er med stolthet at jeg har komt meg så langt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...