Gå til innhold

hvordan ville dere reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest dumdidu
Skrevet

hvordan ville du reagert hvis du dro på legevakten, og vakthavende lege var en du hadde observert som stamkunde på et utested, stadig høy eller full? jeg fikk litt problemer med å ta ham seriøst. hjelper jo ikke at han ser ut som en hippie og har pengene sine i en plastpose heller da..

Gjest girlie22
Skrevet

han kan jo egentlig være en flink lege for det da.... for å sette det litt på spissen- en lege med usunt kosthold kan fortsatt veilede om et sunt et til en pasient som trenger det.. men jeg hadde vel kanskje ikke hatt den samme tillitten til en lege som jeg hadde sett rusa en del.. men har ikke så tillitt til leger på legevakta heller. virker som om de tar litt for kjappe og feilaktige beslutninger litt for ofte..

Skrevet

Jeg tror jeg hadde reagert. Spørs litt hvor proff han virket under konsultasjonen. Hadde han virket uproff så hadde jeg kanskje koblet det med det jeg hadde observert av han på privaten.

Jeg var innlagt på sykehus for et par år siden og der var det en sykepleierstudent som hadde praksis. Har sett henne dritings ute på byen en del i ettertid. Ofte med en eller annen kar så og si nedi buksene. Kan ikke si det tar seg bra ut..

Samme med en lærer jeg hadde på videregående. Han hadde åpenbart et alkoholproblem, så han noen ganger ute på byen.

Har litt det samme problemet selv at jeg kan treffe på kunder/klienter/pasienter som jeg kjenner gjennom jobben og jeg må si det begrenser meg litt når jeg går ut på hjemstedet. Passer på å ikke bli FOR full og roter ikke åpenlyst osv.

Syns til og med det kan være ubehagelig om jeg møter på folk jeg kjenner til fra jobben om jeg går med en haug med bæreposer så det ser ut som jeg er stinn av gryn. (Er ikke det da)

Sånn i utgangspunktet så tenker jeg at "de er bare folk de og" om en slik situasjon du beskriver. Når de har fri - så har de fri og må få lov til å gjøre som andre mennesker. Samtidig så blir det litt annerledes når en opplever det i praksis. Det er naturlig å reagere når en ser legen sin synlig ruset. Det er ikke akkurat et syn man forventer.

Gjest ikke nick denne gangen
Skrevet

Som da jeg reagerte da jeg var på et stort party for 20 år siden og alle ventet på speeden. Det var en av de ansatte i barnehagen.

Jeg gikk.

Skrevet

"hvordan ville du reagert hvis du dro på legevakten, og vakthavende lege var en du hadde observert som stamkunde på et utested, stadig høy eller full?"

Jeg ville nok hatt litt problemer med å ta denne legen seriøst ja, men så spørs det jo hva du mener med stamkunde, eller full. En øl eller to, må vel alle kunne ta, enten de er leger, eller hva som helst annet.

Men høy - da hadde jeg gått fra legevakten umiddelbart. Hadde ikke stolt på en lege som gikk på stoff i fritiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...