Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er nettopp ferdig med å levere sjølvmelding til noko drit som heiter http:// www.altinn.no

Det var helvetes brysamt og tungvindt og alt anna enn greitt,fann eg ut.

Men det eg reager mest på var likevel ein ny skatteregel: Barnebidrag er ikkje lenger frådragsberettiga.

Såvidt eg kan skjønne må dette bety at desse kronene skal skattleggjast dobbelt, for mottekne bidragsmidlar er framleis skattbare.

Endå eit allerhelvetes overgrep frå våre alles kjære styresmakter, sjølvsagt, men det undrar meg at slikt blir gjort i all stille, og utan offentleg diskusjon. Eller er det meg som har sove i timen?

Skrevet

Ja, du har sovet i timen. Mottatt bidrag er ikke lenger skattepliktig.

Skrevet

Ja, du har sovet i timen. Mottatt bidrag er ikke lenger skattepliktig.

Neivewl. Men det er framleis ein rubrikk for det i skjemaet, ser eg, medan rubrikken for frådrag er fjerna.

Skrevet

Hei Andor,

Jøss, vanker du her ennå?

Jeg arbeider jo med disse sakene, vi pleier å kalle det "LittInn" pga. at programmet har hatt noen problemer i starten...

Forresten så fikk du jo svar på bidragsspørsmålet fra Atene.

Måtte bare kikke innom og si hei.

Hilsen

Skrevet

Neivewl. Men det er framleis ein rubrikk for det i skjemaet, ser eg, medan rubrikken for frådrag er fjerna.

eh, du får sikkert svar, men reglene er sånn at alt bidrag som er betalt i perioden 1. januar 2003 - 1. oktober 2003 er fradragsberettiget. Mottatt bidrag er skattepliktig for samme periode. Alt underholdsbidrag for barn er skrattefritt/ ikke fradragsberettiget etter 1. oktober 2003.

Det finnes fortsatt skatteplikt/ fradragsrett for underholdsbidrag, men ikke til barn. Det er jo noen som betaler bidrag til fraskilte ektefeller også. Disse må skatte av det, og tilsvarende er fradragsberettiget for den betalende eks. Greit?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...